Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 01:15

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
hej, min gamle honda zc1 motor (1,6 16v- 125hk) er ved at få den store overhaling. indtil nu har opsætningen været varmeisoleret greenfilter og 2" udstødning i rustrit med kun en potte, og det rakte til 132hk. nu lligger knasterne hos westspeed, toppen blir hjemmeportet og der skal 42mm spjældhuse og ms på den, men er i tvivl om hvad kompression jeg skal køre med.. krumtapudluftningen bliber ført uden om indsugningen så den ikke "forurener" oktantallet, og den kører altid på v-power (oktan 97). i første omgang kommer den dog til at nøjes med 3mm større spjældhus og portet manifold, samt en box med andet program i indtil den skal over i den rigtige karosse. målet er omkring 150hk med den midlertidige opsætning, og 160 med spjældhuse og banan. er der nogle der kan hjælpe mig med at finde ud af hvad comp. jeg kan tillade mig at lave? har ledt hele aftenen nu på nettet uden held... :damn: ALT hjælp modtages med kyshånd, deadline nærmer sig!!!

www.slavteren.tk

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
En over original kompforhold.
Lyder det fornuftigt?
Jeg vilde sige at maks er 12,0-1 På almindelig benzin, og almindelig brug af bilen.
Men uden viden om den specifikke motor er det svært at gætte

MVH

Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

den har 9,6 originalt, og ingen antydninger af tændingsbanken selv med oktan 95. havde selv en ide omkring 11-11,5. så det var nok ikke helt ved siden af alligevel så.. tak for hjælpen, nu føler jeg miog da lidt mere sikker. men kunne nu godt tænke mig at finde et sted og læse lidt op på det. :reading:

www.slavteren.tk

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
Det kommer en del an på dine kommende knaster - hvis de er helt vilde og uhyrlige så går det ud over det dynamiske kompressionsforhold - det afhjælpes normalt med et hævet statisk kompressionsforhold. Det er én af årsagerne til at man ser et ret højt kompressionsforhold på hårdt pumpede sugemotorer.

Men 11:1 er nok ikke helt tåbeligt...

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

kan se jeg havde glemt at skrive om knasterne.. :oops: jeg ved hvad de er på når de kommer tilbage fra westspeed. jeg har simpelthen skrevet hvad planerne var med motoren og lader ham bestemme hvad knasten skal være. det har jeg haft gode erfaringer med tidligere, og så er der en ting mindre at konsentrere sig om på projektet.

www.slavteren.tk

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

ok, så har jeg gravet min ynglings bog modern engine tuning igennem 2 gange nu, og er stadig ikke kommet tættere på at finde ud af hvad min comp nøjagtig skal være.. men så tænkte geniale lille mig: nu er det jo jul, så hvad for en bog skal jeg så ønske mig for at blive klogere på det? :mrgreen:

www.slavteren.tk

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time