Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 05:07

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 163 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 03 okt 2006, 21:13 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 maj 2005, 14:59
Indlæg: 422
Geografisk sted: Syddjurs
Hej folkens..

For et lille stykke tid siden fik jeg chippet min Volvo 760tic. Den fik større turbo, gennemstrømspotter og en chip. Effekten landede på 243hk og 367,1nm. ved 0,9-1,0 bar, mod std 173hk og 250nm.

Men da mere vil have mere kom jeg til at tænke på at bytte B knasten ud med en KG2T knast fra KG trimning, med en duration på 300grader og et løft på 10,5 på ind, og 11,9 på ud. Det er bare det at grænsen for ladetryk er nået for denne motor, da kompressionen er 9,0:1. Så mit endelige spørgsmål lyder: Vil det være idioti at smide denne knast i?

De siger godt på KGtrim at den giver endnu mere bundtræk og kommer til at tage endnu flere omdr..

Dennis..

_________________
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 okt 2006, 20:51 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 857
Geografisk sted: Hellerup
Kan du ikke prøve at sætte en skære rings pakning på ? burde du så ikke kunne hæve trykket lidt mere


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 okt 2006, 21:22 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Volvo-Dennis skrev:
Hej folkens..

For et lille stykke tid siden fik jeg chippet min Volvo 760tic. Den fik større turbo, gennemstrømspotter og en chip. Effekten landede på 243hk og 367,1nm. ved 0,9-1,0 bar, mod std 173hk og 250nm.

Men da mere vil have mere kom jeg til at tænke på at bytte B knasten ud med en KG2T knast fra KG trimning, med en duration på 300grader og et løft på 10,5 på ind, og 11,9 på ud. Det er bare det at grænsen for ladetryk er nået for denne motor, da kompressionen er 9,0:1. Så mit endelige spørgsmål lyder: Vil det være idioti at smide denne knast i?

De siger godt på KGtrim at den giver endnu mere bundtræk og kommer til at tage endnu flere omdr..

Dennis..


KG er lidt "old school" med deres knaster(har ihvertfaldværet det)

Hvorfor er det lige at grænsen er nået med det ladetryk??

Hvad er overlappet på den knast?

Når du nu monterer den knast, så skal din vogn iøvrigt chippes igen. Og det er ikke et "vistnok", det er derimod "helt sikkert".
B-knasten er en tam sag ifht den KG knast du der omtaler, så det vil være forfra med chipningen....

Det vil være en fordel at du snarest bestemmer dig for hvilken effekt der skal til før det er nok. :wink:

PS; svenskerne har lavet 400hk på sådan en motor med std stumper, og std kompression. Men din turbo ser i så fald ret lille ud igen.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 okt 2006, 22:22 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 maj 2005, 14:59
Indlæg: 422
Geografisk sted: Syddjurs
Jeg mener ikke grænsen for effekt er nået, men grænsen for ladetryk. Kompressionen er forholdsvis høj, 9,0:1, og da den blev chippet var der snak om at de ikke ville give den mere i ladetryk fordi den så ville begynde at tændingsbanke.. Og jeg lyttede bare efter hvad de kloge sagde. Og bare rolig, den er kørt ind, og kører på 98 oktan. Inde på powerpage står der også at har man kompression på 9:1 er det maks én bar i ladetryk..

Hvad mener i da man kunne køre med af ladetryk med denne kompression?

Og det med at den skal chippes igen er jeg med på, det hele skal jo passe sammen.

Men jeg skal nok overveje det med knasten, for hvis nu den giver en del mere moment, så kunne det jo ske jeg fik problemer med transmissionen igen. For kører kun med en ny standard kobling, ikke med noget specielt som man nok burde.

_________________
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 okt 2006, 06:20 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Volvo-Dennis skrev:
Jeg mener ikke grænsen for effekt er nået, men grænsen for ladetryk. Kompressionen er forholdsvis høj, 9,0:1, og da den blev chippet var der snak om at de ikke ville give den mere i ladetryk fordi den så ville begynde at tændingsbanke.. Og jeg lyttede bare efter hvad de kloge sagde. Og bare rolig, den er kørt ind, og kører på 98 oktan. Inde på powerpage står der også at har man kompression på 9:1 er det maks én bar i ladetryk..

Hvad mener i da man kunne køre med af ladetryk med denne kompression?

Og det med at den skal chippes igen er jeg med på, det hele skal jo passe sammen.

Men jeg skal nok overveje det med knasten, for hvis nu den giver en del mere moment, så kunne det jo ske jeg fik problemer med transmissionen igen. For kører kun med en ny standard kobling, ikke med noget specielt som man nok burde.


9:1 = 1bar mak er nok lidt af en grov tommelfingerregel.

Eks, så kan en mitsu colt køre 10,5:1, med 1bar......Og mere, hvis man skønnede det sandsynligt at gearkassen kunne holde(det kan den ikke!)

Prøv at surfe lidt på turboperformanceclub. Der findes en hel stribe motorrecepter på +350hk motorer.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 okt 2006, 13:05 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 maj 2005, 14:59
Indlæg: 422
Geografisk sted: Syddjurs
Ja, okay.. Så skal man da ikke høre for meget efter hva de 'kloge' siger.

Forresten, hvad mener du med at KG's knaster er lidt old school?

_________________
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 okt 2006, 20:26 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Du kunne jo forsøgsvist udskifte din B knast med feks K-knasten..... :wink:

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 okt 2006, 20:34 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 maj 2005, 14:59
Indlæg: 422
Geografisk sted: Syddjurs
Altså mener du at K knasten minder om den KG knast eller??

_________________
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 okt 2006, 16:25 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Volvo-Dennis skrev:
Altså mener du at K knasten minder om den KG knast eller??


KG har altid været meget til B20motorer, og altid(ihvertfald førhen) brugt samme principper på den noget mere moderne skråtstillede motor.

Alene det faktum at de sælger en knast med disse specifikationer gør faktisk at du skal satse på rygter, og hvad sælgeren fortæller dig. du ved reelt ikke ret meget om denne halvdyre knastaksel. Førhen skulle KG´s knaster monteres og indkøres. Til sammenligning er en original volvo knast drop-in.

Jeg ved at der er folk der laver 400hk på std B21ET blokke, med k- knast, let portet top(kun let), og en rigtigt valgt turbo.

Ud fra hvad jeg så i kolding, så er din turbo nok lidt til den lille side, eller vil meget snart blive det.

K-knasten kan findes v. en hugger....Kig feks efter en B200E fra en gammel 360GLT. _MASSER_ af disse bliver smidt væk i forrygende tempo i dag. Med meget stærke motorer i....

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 okt 2006, 17:02 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 maj 2005, 14:59
Indlæg: 422
Geografisk sted: Syddjurs
Okay, så er jeg med. Men nu er det tilfældet at jeg har en K knast liggende. Men denne har jeg dog aldrig kørt med, så ved ikke hvordan motoren vil opføre sig.

Men har du en idé om det? Er der dømt træk fra bunden af, eller kommer den først langt oppe i omdr registret? Kan man direkte sammenligne K knasten med den førnævnte fra KG? Jeg har dog ikke mere info om den end det som står inde på kg's side..

Med B knasten er der ikke så meget bund i den, der er først ladetryk over 3000omdr.

_________________
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 163 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 40 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team