Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 04:27

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 27 okt 2006, 19:32 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 nov 2003, 18:00
Indlæg: 528
Geografisk sted: Brønderslev, Nordjylland
går lige med et tanke projekt.

turbo på en 200ccm fire taks motor med kab.

1: skal man lave en tryk kasse til turboen

2: kan man få en el olie pumpe der kan lave nok tryk til at smørge turboen.

3: hvad gør man med top pakningen for man kan ikke få en der kan holde til tryk.

4: kan man ikke bruge f.eks. bruge en mf2 til at give mere benzin?

MVH Bruno

ps. i må godt have i tankerne at der ikke skal være noget der skal koste 10k og lave helst så billigt som mulige :D

_________________
Golf 4 GTI


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 okt 2006, 19:37 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Hvis pumpen kun skal cirkulere olie rundt i en turbo og måske en køler og skal suge fra en beholder så er det næsten lige meget hvad du tager af pumpe, bare den kan levere en god mængde.

Hvorfor MF2 til at give mere benzin? Hvorfor ikke bare end anden karburator eller større dyse?

Hvor højt et tryk skal du køre med?
Og hvilken turbo vil du bruge?

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 okt 2006, 20:02 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 dec 2005, 20:00
Indlæg: 131
Geografisk sted: Randers
Biltema har nogle fine olie pumper til 149 kr. har dog brugt en benzin motor til at pumpe olie væk. og det virkede ganske fint.

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=73188


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 okt 2006, 21:48 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
da vi var i rudskrogan og se gadebil.no havde dahlback en ATV met turbo de lå og kørte på med en meget sød lille turbo på... så det skal nok kunne lade sig gøre...

det kan være du kan hitte noget om den et sted på nettet...

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 okt 2006, 22:12 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 nov 2003, 18:00
Indlæg: 528
Geografisk sted: Brønderslev, Nordjylland
klyfax skrev:
Hvis pumpen kun skal cirkulere olie rundt i en turbo og måske en køler og skal suge fra en beholder så er det næsten lige meget hvad du tager af pumpe, bare den kan levere en god mængde.

Hvorfor MF2 til at give mere benzin? Hvorfor ikke bare end anden karburator eller større dyse?

Hvor højt et tryk skal du køre med?
Og hvilken turbo vil du bruge?


jamen skal den ikke have mere benz jo højre tryk den får.

jeg tænkte på mellem 0.5 og 1 bar

har en mølle fra en vw 1.9 tdi 90hk ved ikke om den kan bruges

MVH Bruno

_________________
Golf 4 GTI


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 okt 2006, 11:48 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
Indlæg: 406
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland
brunochristensen skrev:
klyfax skrev:
Hvis pumpen kun skal cirkulere olie rundt i en turbo og måske en køler og skal suge fra en beholder så er det næsten lige meget hvad du tager af pumpe, bare den kan levere en god mængde.

Hvorfor MF2 til at give mere benzin? Hvorfor ikke bare end anden karburator eller større dyse?

Hvor højt et tryk skal du køre med?
Og hvilken turbo vil du bruge?


jamen skal den ikke have mere benz jo højre tryk den får.

jeg tænkte på mellem 0.5 og 1 bar

har en mølle fra en vw 1.9 tdi 90hk ved ikke om den kan bruges

MVH Bruno


Er 0,5 - 1,0 bar ikke ret meget hvis at den kører med 12:1 i komprition eller sådan noget?

Min tunede 2takst scooter kører da med omkring 14:1 i komprition, så nok begrænset hvor meget tryk den kan tage.. Men kan godt være at der er stor forskel på en 4 takster vedr komprition..?

Men btw så er det blevet gjordt før, bare ikke med så stor succes for ham her: http://www.btinternet.com/%7Egoosegog/turbodax.htm

Hilsen
Jesper Andersen

_________________
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. :D

Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 okt 2006, 13:04 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 okt 2006, 20:13
Indlæg: 341
Geografisk sted: Toftlund>Sønderjylland
Den honda dax, den er sq da for syg...! :lusket:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 okt 2006, 13:51 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
brunochristensen skrev:
klyfax skrev:
Hvis pumpen kun skal cirkulere olie rundt i en turbo og måske en køler og skal suge fra en beholder så er det næsten lige meget hvad du tager af pumpe, bare den kan levere en god mængde.

Hvorfor MF2 til at give mere benzin? Hvorfor ikke bare end anden karburator eller større dyse?

Hvor højt et tryk skal du køre med?
Og hvilken turbo vil du bruge?


jamen skal den ikke have mere benz jo højre tryk den får.

jeg tænkte på mellem 0.5 og 1 bar

har en mølle fra en vw 1.9 tdi 90hk ved ikke om den kan bruges

MVH Bruno


Jow, den skal da have mere benzin ved tryk. Hvis ikke den skal køre med IC, så kunne det jo være end mulighed at lade turboen suge igennem karburatoren. Eller måske finde en lille tryk karburator. Eller lave den orig karburator om til tryk.

Aner ikke om din turbo er for stor, var bare nyskerie.

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 okt 2006, 15:24 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 nov 2003, 18:00
Indlæg: 528
Geografisk sted: Brønderslev, Nordjylland
h finder man en lille tryk kab. eller hvordan bygger man en om til tryk

_________________
Golf 4 GTI


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 okt 2006, 23:24 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 15 jul 2003, 11:34
Indlæg: 504
Geografisk sted: Stevns
brunochristensen skrev:
h finder man en lille tryk kab. eller hvordan bygger man en om til tryk


Til den bette snurretop ville jeg da lade turboen suge gennem karburatoren - det gør det noget nemmere at finde noget der ka bruges

_________________
- If it aint broken, I did'nt touch it...
Billede


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 49 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team