Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 05:26

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Mere ladetryk
Indlæg: 25 sep 2006, 16:15 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 maj 2006, 08:19
Indlæg: 133
Hej.

Har en std. 200sx turbo monteret på min civic mener den hedder T2525 altså bare en normal 25'er..

Problemet er at den kun lader 0,6bar og det er uden slangen på til wastegaten så den burde jo egentlig lade alt hvad den kan. Har prøvet at dreje lidt på huset hvis nu aktuatoren sad skævt så den ikke kunne lukke helt, men det hjalp ikke rigtigt.

Har i en idé til hvorfor en ikke gider lade mere?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 sep 2006, 16:42 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
Turboen kan være gået.
Tag armen af fra actuatordåsen, luk din WG ventil (stærk ståltråd eller noget og sørg for den er stramt lukket) og kør en tur. Hvis ikke det her driver den over 0,6 bar står du for udskiftning af turbo vil jeg sige.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 sep 2006, 18:49 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 948
Geografisk sted: Fyn
Runesm skrev:
Turboen kan være gået.
Tag armen af fra actuatordåsen, luk din WG ventil (stærk ståltråd eller noget og sørg for den er stramt lukket) og kør en tur. Hvis ikke det her driver den over 0,6 bar står du for udskiftning af turbo vil jeg sige.

Ja den lyder træt, den er vel ikke revnet inden i så gassen slikker forbi skovlhjulet.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 sep 2006, 15:28 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 mar 2006, 08:33
Indlæg: 30
Geografisk sted: Svendborg
De turboer fra Nissan har så vidt jeg ved et karamisk hjul i udst. siden.
Der skal IKKE ret meget skidt fra manifold eller en splint fra et tændrør til før du slår noget af ét eller flere blade.
Hvis der mangler noget af dem, vil den ganske sikkert ikke kunne levere "fuldt" ladetryk
Tjek om alle bladene er intakte

_________________
Trackday nørd !
www.trackdayklub.dk

MR2 AW11 Turbo
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17917


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 sep 2006, 17:19 
Offline

Tilmeldt: 16 sep 2006, 13:43
Indlæg: 2
Det er nogle røvbanan turboer der sidder på de 200erer.... Det er pga olietilførelsen som aldrig har væert helt god... Blev ændret på den facelifted i 91, men der er stadig dårlig olietilgang til turboen...

80.000 på sådan en turbo som har siddet på en 200sx er max....

Har selv en 200sx, og det er en kendsgerning som mange indser og kender til. Min egen turbo kunne heller ikke lade mere end 0.6bar... Mindstede faktisk tryk allerede efter 5200omdr.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 68 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team