Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 04:20

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 19 sep 2006, 19:42 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 apr 2005, 19:17
Indlæg: 152
Geografisk sted: Rødkærsbro
Hej!

Jeg har gået og leget lidt med tanken om at sætte en variabel modstand mellem luftmassemåler og styreboks på min TDI med mekanisk elektrisk styret rotorpumpe (altså IKKE en commonrail TDI).

Min teori går ud på at snyde styreboksen til at tro der bliver suget en større luftmasse ind i motoren= Mere brændstof.

Man kunne også prøve at sætte den mellem motortemp. føler og styreboks.

Har i nogle kommentare/forslag til forsøget er i meget velkomne...

Jeg er godt klar over at for store ændringer på signalet til styreenheden vil medføre at motorlampen tændes!

Det SKAL bare prøves af :D


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 sep 2006, 19:50 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
På traktorer sætter vi en modstand ind mellem luft tryk føler og Styring. Giver kun nogle få heste, men for satan da, den tager hurtigt rpm, men det er også Commenrail. Ellers chipper vi dem bare... De laves som færdig sæt... Har en kammeret med en 306 HDI, med dreje knap til tuning af motoren. Det virker, og kunne bare forstille mig det bare var en modstand man havde sat et sted...

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 sep 2006, 16:05 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 apr 2005, 19:17
Indlæg: 152
Geografisk sted: Rødkærsbro
Så må jeg jo bare i gang med at eksperimentere... :D


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 sep 2006, 23:32 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 22 aug 2005, 23:34
Indlæg: 25
hej hvis du vil ændre på spændingen fra Luftmængdemåleren skal den op ikke ned ( der kommer den aut. når LMM bliver snavset til) det er lig med mindre brændstof/ trækkraft! Hvis du hæver spændingen lidt kommer den bare til at give max brændstofmængde, som er programeret i den orginale chip. Det svarer faktisk bare til at montere en ny LLM!!!!
Hvis du vil snyde ed TDI med fordelerpumpe, skal du have fat i den ledning der giver tilbagemelding fra pumpen, om hvor meget brændstof der bliver sprøjtet ind, hvis du sænker den spænding lidt, så skruer den faktisk op for brændstoffet/ trækkraften....
hilsen golfi

_________________
mki


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 54 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team