Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 22:14

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 24 aug 2006, 11:50 
Offline

Tilmeldt: 29 jun 2005, 10:56
Indlæg: 7
Hej jeg håber at der nogle som kan hjælpe mig lidt.

Har købt en Alpina 3.2 motor (fra B3) (som med hjælp fra en god kammerat),har bikset i min E36.

Men nu vil jeg gerne have lidt mere power (ja er grådig) har tænkt på
spjældhuse men de er hunde dyre og er vel også begranset hvad der vil komme ud af effekt. SÅ tænkte jeg TURBO det må vel være sagen, nu er
spørgsmålet bare hvad skal jeg købe af turbo, skal det være biturbo eller
bare en normal, Intercooler skal der på så meget har jeg forstået men hvad skal der ellers bruges, har læst og læst, på dette forum men kan simpelhen ikke se hvad jeg skal have samlet sammen.

Jeg ved at der skal en ny top pakning på men hvor tyk? jeg ved også at
det i første omgang skal være lavtryk 0.5 - men hvad kan den tåle max uden der skal smedet stempler i (møj dyrt)

PLEASE hjælp mig en Turbo rookie.

PS: hvis der en som ved hvad der er lavet ved denne moter fra alpina så skriv lige et par ord.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 aug 2006, 14:37 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 dec 2005, 20:00
Indlæg: 131
Geografisk sted: Randers
flanger
intercooler
rustfri/alu rør
turbomanifold
benzintryksregulator
dysser
benzinpumpe
olie tilgang
olieretur
DP
racerkat
Skum filter
Olie Catch tank
Tstykke til olietilgang fra trykventil evt..
silikoneslanger.
Flexrør for udstødning
blowoff/recirkuleringsventil
toppakning som du selv nævnte. hvis det er nødvendigt. 0.4-0.5 bar er ikke nødvendigt som så..

og en hel del tid.

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=73188


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 aug 2006, 20:37 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Kws skrev:
flanger
intercooler
rustfri/alu rør
turbomanifold
benzintryksregulator
dysser
benzinpumpe
olie tilgang
olieretur
DP
racerkat
Skum filter
Olie Catch tank
Tstykke til olietilgang fra trykventil evt..
silikoneslanger.
Flexrør for udstødning
blowoff/recirkuleringsventil
toppakning som du selv nævnte. hvis det er nødvendigt. 0.4-0.5 bar er ikke nødvendigt som så..

og en hel del tid.


Den billige er uden føglende:
Benzintryksregulator
Benzinpumpe
Racerkat
Skum filter
Olie Catch Tank
Flexrør til udstødning (DET ER NOGET BRAS OG RUSTER)

Men tilføj lige.

Motorstyring / tilskudssystem
FCD
Et filter som også filtrere.
Div. Potte
Div. Stik, spændebånd, og andet

Også kan jeg ikke lige tyde hvad DP står for...

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 aug 2006, 21:44 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
Indlæg: 406
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland
klyfax skrev:
Også kan jeg ikke lige tyde hvad DP står for...


DP - Downpipe...

Hilsen
Jesper Andersen

_________________
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. :D

Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 aug 2006, 21:53 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Nååå, det kan man jo også flække sammen selv...

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 aug 2006, 11:39 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 dec 2005, 20:00
Indlæg: 131
Geografisk sted: Randers
hehe yep DP = downpipe.. men ja. der er jo nogle som ikke kan lave sådan noget selv

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=73188


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 aug 2006, 08:58 
Offline

Tilmeldt: 29 jun 2005, 10:56
Indlæg: 7
Tak for de mange gode svar, men er det sådan allround eller er det til lige den motor, ja ved godt at det måske er et dumt ? men jeg vil jo gerne have en lader som passer lige til den motor, og er der nogel som kender til alpina motore så vil jeg blive :D hvis de lige kom med en kommentar.... THX


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 aug 2006, 14:17 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 okt 2003, 11:05
Indlæg: 253
Geografisk sted: Malmö, Sverige
klyfax skrev:
Flexrør til udstødning (DET ER NOGET BRAS OG RUSTER)

Vi har brugt Rustfrie flexrør som disse:
Billede
http://www.a-alt-avgassystem.se/flexror.htm
De er ikke rustet og er ret flexible.

_________________
...Daniel Slater :mrgreen:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 aug 2006, 19:33 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Nå, ja det er så ikke det jeg forbinder med et flexrør, men ja, dem kunne man da godt bruge. Meen de falder fra hinanden efter nogle år. Eller 5.

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 sep 2006, 23:34 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 dec 2005, 20:00
Indlæg: 131
Geografisk sted: Randers
du ser da os negativt på alt. :D hvis det holder 5 år så tror jeg det her udtjent sin levetid

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=73188


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 60 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team