Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 08:00

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Nyt Medlem

Geografisk sted: Als
Hej :D ...

Har for et stykke tid siden købt en næsten helt ny knast til en Opel OHC på nettet til en meget god pris! Desværre vidste sælger ikke hvor mange grader knasten var på, fordi han havde købt den sammen med et sæt Weber(skulle kun bruge Weberne).... Og han har desværre ikke nr./mail på ham han købte den af!!... Har så snakket med div. steder hvor de renovere motore(cylinder-service), men de ved ikke hvordan man måler graderne på knasten! :? ... Det var så det om der er en herinde der måske vidste hvordan man måler sådan en knast??

P.S. Det er ikke tvivl om at det er en tun-knast!...

MVH. Nielsen...

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Mester Medlem

Geografisk sted: Fyn
Nielsen skrev:

Har for et stykke tid siden købt en næsten helt ny knast til en Opel OHC på nettet til en meget god pris! Desværre vidste sælger ikke hvor mange grader knasten var på, fordi han havde købt den sammen med et sæt Weber(skulle kun bruge Weberne).... Og han har desværre ikke nr./mail på ham han købte den af!!... Har så snakket med div. steder hvor de renovere motore(cylinder-service), men de ved ikke hvordan man måler graderne på knasten! :? ... Det var så det om der er en herinde der måske vidste hvordan man måler sådan en knast??

MVH. Nielsen...

Tror desværre ikke bare det er noget man sådan bare lige kan, men monter den (ca 20 min) og hør hvor meget den sprutter :twisted:

Nyt Medlem

2fat2fly skrev:
Nielsen skrev:

MVH. Nielsen...

Tror desværre ikke bare det er noget man sådan bare lige kan, men monter den (ca 20 min) og hør hvor meget den sprutter :twisted:
Hæ hæ.. ja det havde jeg nu også tænkt på at gøre... ...og "gætte" sig frem til hvor mange grader den er på...

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
det kan sagtens lade sig gøre, men den skal monteres først, og så kan du jo lige så godt bare starte den og se hvordan den går..

www.slavteren.tk

Titel:
Nyt Medlem

Slavteren skrev:
det kan sagtens lade sig gøre, men den skal monteres først, og så kan du jo lige så godt bare starte den og se hvordan den går..
Okay... ved du helt præcis hvordan man gør? Har søgt på nettet men uden held...

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 7160 Aale city
Grader og løft kam nu godt måles nogenlunde precist hjemme i carporten.

Du montere først knasten i en motor+rem
Der efter montere du en gradskive på krumtappen, og et michometerur ned oven på knasten. Så kan du se hvornår den åbner, lukker og hvor meget den åbner/løfter ventilen.

Ganske enkel og simpel, men hvis det skal være helt præcis, så skal du til en fagmand.

2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk

Titel:
Nyt Medlem

Lars E skrev:
Grader og løft kam nu godt måles nogenlunde precist hjemme i carporten.

Du montere først knasten i en motor+rem
Der efter montere du en gradskive på krumtappen, og et michometerur ned oven på knasten. Så kan du se hvornår den åbner, lukker og hvor meget den åbner/løfter ventilen.

Ganske enkel og simpel, men hvis det skal være helt præcis, så skal du til en fagmand.
Den gradskive har jeg! Det vil sige jeg godt kan gå efter de grader den viser... Skal det ikke måles fra hvornår indsugnig åbner til udstødning lukker?? Eller er jeg helt forkert på den!?...

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 7160 Aale city
kun lidt. først måler du fra indsugning åbner til den lukker, der efter det samme med udstødning.
Det er ikke altid de er helt ens, nogle gange er indsugningen åben i længere tid end udstødningen.

Menner at de fleste fabrikker opgiver deres mål når ventillen er 0,25mm åben og ikke hele løftet, da de sidste 0,25mm. er svære at se. og ikke har nogen praktisk betydning.

2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk

Titel:
Nyt Medlem

Lars E skrev:
kun lidt. først måler du fra indsugning åbner til den lukker, der efter det samme med udstødning.
Det er ikke altid de er helt ens, nogle gange er indsugningen åben i længere tid end udstødningen.

Menner at de fleste fabrikker opgiver deres mål når ventillen er 0,25mm åben og ikke hele løftet, da de sidste 0,25mm. er svære at se. og ikke har nogen praktisk betydning.
Lægger jeg så indsugning + udstødning sammen eller hvad? Undskyld jeg spørger så meget + dumt, men vil bare være nogenlunde sikker på at jeg gør det rigtigt! Har en 280 graders knast liggende, når jeg sammenligner den med den jeg gerne vil have graderne på, har den med de ukendte grader en bredde flade end den på 280 grader!!? Er det der graderne ligger?

Titel:
Nyt Medlem

Prøvede at lave et billed af det, men det dur ikke :? ...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time