Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 08:00

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 04 aug 2006, 17:22 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 24 jul 2006, 19:49
Indlæg: 27
Geografisk sted: Als
Hej :D ...

Har for et stykke tid siden købt en næsten helt ny knast til en Opel OHC på nettet til en meget god pris! Desværre vidste sælger ikke hvor mange grader knasten var på, fordi han havde købt den sammen med et sæt Weber(skulle kun bruge Weberne).... Og han har desværre ikke nr./mail på ham han købte den af!!... Har så snakket med div. steder hvor de renovere motore(cylinder-service), men de ved ikke hvordan man måler graderne på knasten! :? ... Det var så det om der er en herinde der måske vidste hvordan man måler sådan en knast??

P.S. Det er ikke tvivl om at det er en tun-knast!...

MVH. Nielsen...


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 aug 2006, 19:28 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 948
Geografisk sted: Fyn
Nielsen skrev:
Hej :D ...

Har for et stykke tid siden købt en næsten helt ny knast til en Opel OHC på nettet til en meget god pris! Desværre vidste sælger ikke hvor mange grader knasten var på, fordi han havde købt den sammen med et sæt Weber(skulle kun bruge Weberne).... Og han har desværre ikke nr./mail på ham han købte den af!!... Har så snakket med div. steder hvor de renovere motore(cylinder-service), men de ved ikke hvordan man måler graderne på knasten! :? ... Det var så det om der er en herinde der måske vidste hvordan man måler sådan en knast??

P.S. Det er ikke tvivl om at det er en tun-knast!...

MVH. Nielsen...

Tror desværre ikke bare det er noget man sådan bare lige kan, men monter den (ca 20 min) og hør hvor meget den sprutter :twisted:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 aug 2006, 19:54 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 24 jul 2006, 19:49
Indlæg: 27
Geografisk sted: Als
2fat2fly skrev:
Nielsen skrev:
Hej :D ...

Har for et stykke tid siden købt en næsten helt ny knast til en Opel OHC på nettet til en meget god pris! Desværre vidste sælger ikke hvor mange grader knasten var på, fordi han havde købt den sammen med et sæt Weber(skulle kun bruge Weberne).... Og han har desværre ikke nr./mail på ham han købte den af!!... Har så snakket med div. steder hvor de renovere motore(cylinder-service), men de ved ikke hvordan man måler graderne på knasten! :? ... Det var så det om der er en herinde der måske vidste hvordan man måler sådan en knast??

P.S. Det er ikke tvivl om at det er en tun-knast!...

MVH. Nielsen...

Tror desværre ikke bare det er noget man sådan bare lige kan, men monter den (ca 20 min) og hør hvor meget den sprutter :twisted:
Hæ hæ.. ja det havde jeg nu også tænkt på at gøre... ...og "gætte" sig frem til hvor mange grader den er på...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 aug 2006, 20:20 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Indlæg: 1320
Geografisk sted: Maribo
det kan sagtens lade sig gøre, men den skal monteres først, og så kan du jo lige så godt bare starte den og se hvordan den går..

_________________
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 aug 2006, 20:48 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 24 jul 2006, 19:49
Indlæg: 27
Geografisk sted: Als
Slavteren skrev:
det kan sagtens lade sig gøre, men den skal monteres først, og så kan du jo lige så godt bare starte den og se hvordan den går..
Okay... ved du helt præcis hvordan man gør? Har søgt på nettet men uden held...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 aug 2006, 21:01 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2003, 17:14
Indlæg: 603
Geografisk sted: 7160 Aale city
Grader og løft kam nu godt måles nogenlunde precist hjemme i carporten.

Du montere først knasten i en motor+rem
Der efter montere du en gradskive på krumtappen, og et michometerur ned oven på knasten. Så kan du se hvornår den åbner, lukker og hvor meget den åbner/løfter ventilen.

Ganske enkel og simpel, men hvis det skal være helt præcis, så skal du til en fagmand.

_________________
Hilsen Lars E

2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 aug 2006, 21:07 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 24 jul 2006, 19:49
Indlæg: 27
Geografisk sted: Als
Lars E skrev:
Grader og løft kam nu godt måles nogenlunde precist hjemme i carporten.

Du montere først knasten i en motor+rem
Der efter montere du en gradskive på krumtappen, og et michometerur ned oven på knasten. Så kan du se hvornår den åbner, lukker og hvor meget den åbner/løfter ventilen.

Ganske enkel og simpel, men hvis det skal være helt præcis, så skal du til en fagmand.
Den gradskive har jeg! Det vil sige jeg godt kan gå efter de grader den viser... Skal det ikke måles fra hvornår indsugnig åbner til udstødning lukker?? Eller er jeg helt forkert på den!?...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 aug 2006, 21:16 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2003, 17:14
Indlæg: 603
Geografisk sted: 7160 Aale city
kun lidt. først måler du fra indsugning åbner til den lukker, der efter det samme med udstødning.
Det er ikke altid de er helt ens, nogle gange er indsugningen åben i længere tid end udstødningen.

Menner at de fleste fabrikker opgiver deres mål når ventillen er 0,25mm åben og ikke hele løftet, da de sidste 0,25mm. er svære at se. og ikke har nogen praktisk betydning.

_________________
Hilsen Lars E

2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 aug 2006, 21:40 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 24 jul 2006, 19:49
Indlæg: 27
Geografisk sted: Als
Lars E skrev:
kun lidt. først måler du fra indsugning åbner til den lukker, der efter det samme med udstødning.
Det er ikke altid de er helt ens, nogle gange er indsugningen åben i længere tid end udstødningen.

Menner at de fleste fabrikker opgiver deres mål når ventillen er 0,25mm åben og ikke hele løftet, da de sidste 0,25mm. er svære at se. og ikke har nogen praktisk betydning.
Lægger jeg så indsugning + udstødning sammen eller hvad? Undskyld jeg spørger så meget + dumt, men vil bare være nogenlunde sikker på at jeg gør det rigtigt! Har en 280 graders knast liggende, når jeg sammenligner den med den jeg gerne vil have graderne på, har den med de ukendte grader en bredde flade end den på 280 grader!!? Er det der graderne ligger?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 aug 2006, 21:41 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 24 jul 2006, 19:49
Indlæg: 27
Geografisk sted: Als
Prøvede at lave et billed af det, men det dur ikke :? ...


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 26 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team