Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 01:28

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 24 jul 2006, 20:29 
Offline

Tilmeldt: 29 jan 2005, 19:28
Indlæg: 14
Er der nogen der har lavet dette eller kender nogen der ved hvad jeg IKKE skal gøre og hvad jeg skal gøre for at det virker første gang ...næsten.....vil gerne lave det selv...hmm :shock:

_________________
man skal altid se om man kan lave det endnu bedre....mvh codeman_p5


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 jul 2006, 20:32 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Mange vælger jo at skrotte det mekaniske sprøjt - Og med god grund.

Det er da i hvert fald noget du bør overveje at gøre. Ikke at det ikke kan lade sig gøre på det originale dog.

V/h Chr

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 jul 2006, 20:38 
Offline

Tilmeldt: 29 jan 2005, 19:28
Indlæg: 14
har læst er nogen har prøvet med mf2 og en dyse før gasspjældet ,men at det ikke virker rigtigt mht mætning på alle cylinder,kan det passe..?

_________________
man skal altid se om man kan lave det endnu bedre....mvh codeman_p5


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 jul 2006, 20:44 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Iiiiaaaaa..... Da benzinen er tungere end luften vil den jo have en tindens og vil flyve lidt lige ud når luften drejer skarpt rundt om hjørnet til cyl 4. Ud fra den tanke gang kan cylinder 4 resikere, at gå lidt mere mager end cylinder 1 f.eks.

Men det er nu ikke noget jeg ville bekymre mig så meget om. Det er blevet gjort sådan MASSER af gange og med ok resultater! Det er også en rellativ nem og hurtig løsning.

V/h Chr

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 jul 2006, 21:58 
Offline

Tilmeldt: 29 jan 2005, 19:28
Indlæg: 14
:) lyder fint for som sagt er det bedre at lave nogle ting som man skal juster på ,end lave mange ting som man bare kan skrotte... :oops: Hvis du har andre gode indput skal du bare komme med dem...hehe...takker

_________________
man skal altid se om man kan lave det endnu bedre....mvh codeman_p5


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 jul 2006, 22:25 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Humm...

Ja... Tænk dig om når du laver det og sæt dig ind i hvordan tingene fungere. Så er du allerede godt på vej.

Jo... Og overvej at byt dit k-anlæg ud med et bedre alternativ.

V/h Chr

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 jul 2006, 16:13 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 jun 2006, 17:21
Indlæg: 130
Geografisk sted: Odense
Hvis du absolut vil køre med mekanisk indsprøjtning og du kan klare dig med ca. 200 hk. så har jeg set flere der har taget indsprøjtningsklumpen fra en volvo 240 turbo som kan levere mere benzin.... :wink:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 jul 2006, 16:27 
Offline

Tilmeldt: 29 jan 2005, 19:28
Indlæg: 14
skal slet ikke have så mange hypper ud af den gamle bil ....regner ikke med mere en140-160 hk ...det er sku rigeligt til den gamle tøs og hvis jeg ikke skal højere op i ydelse er der jo også nogle prob som jeg ikke render panden imod... :roll:

_________________
man skal altid se om man kan lave det endnu bedre....mvh codeman_p5


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 jul 2006, 17:05 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Nåååå... Er det det hele! Så kan det aldrig betale sig at skifte det mekanikse sprøjt ud i hvert fald.

Det er jo et ladetryk på 0,3 - 0,4 bar måske. Hvis det originale ikke kan klare det så kan du, som du selv har været inde på, bare smide en ekstra dyse i.

V/h Chr

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 jul 2006, 09:20 
Offline

Tilmeldt: 29 jan 2005, 19:28
Indlæg: 14
ja jeg er ikke urealistisk...hk koster kassen og det er en gammel vogn der er bygget op fra bunden ,den skal lakeres og have en anden moter(326000 på klokken) ,som der skal tryk på...så et eller andet sted skal jeg jo holde lidt igen og det bliver på hk siden,men det skal prøves..hehe

_________________
man skal altid se om man kan lave det endnu bedre....mvh codeman_p5


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 61 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team