Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 13 jul 2025, 14:05

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hej skal ha' ny kobling. Men aner ikke så meget om sådan nogen.

Er sådan en som den her fin?

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/XTD-STAG ... dZViewItem

Det skal IKKE være en on/off kobling. Skal være til at kører med. Er der alt man skal bruge til sådan en udskiftning? Og passer den overhovedet til min 95 Civic 1,6 ESi (ved ikke om alle sohc civics bruger den samme)

Bonusspørgsmål: Vil det hjælpe noget at smide et lettere svinghjul på? Den vil vel tage hurtigere snoninger, men den skulle jo også gerne kunne holde sig selv igang og ha trækkraft stadig. Er det at anbefale? Dem jeg kan finde er på en 7-8lbs, er det for lidt?

Håber i kan hjælpe hurtigt da jeg mangler en meget hurtigt.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
rimlig billig kobling der men hvorfor skifte til en kobling til noget ikke originalt ? (med mindre du self har hevet flere heste ud af den).

du kan få den originale opgraderet og beholde den originale trykfod og så slipper du for "on-off" også kaldet sintermetal (stavefejl?) og evt en trykfod fra en mellem stor MAN lastbil.. ;)

at lette svinghjulet vil rigtigt nok give en mere omdrejnings villig motor men samtidig en mere ujævn motorgang og forringet træk kraft.. men i stedet for at købe et så få drejet lidt af et originalt svinghjul og prøv dig frem det gjorde jeg i sin tid....

Titel:
Medlem

Der er eftermonteret turbo og lidt andet sjov, så den org. holder ikke så godt mere.:- )

Så lige linket var forkert, det er til dohc motore, men der er jo masser derinde til sohc, er bare om civic bruger samme kobling i alle deres sohc modeller fra 92-95 jeg ikke ved. Jeg tror også jeg skal finde en der ikke er 6 punkts da gearkassen ikke skulle kunne holde til det svjh.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time