Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 15:14

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 13 jul 2006, 22:52 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2004, 22:41
Indlæg: 160
Geografisk sted: Fyn, Svendborg
Hej, sidder og tænker lidt over knaster med højt løft osv.
Vil det ikke altid være en fordel med højt løft. ?
Altså både turbo og na `?

Mvh Daniel


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 jul 2006, 00:49 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 23 aug 2005, 19:25
Indlæg: 484
Geografisk sted: sydjylland
ulemperne ved højt løft er mest slid på løftere og knast.
og så skal der jo være plads til det for stemplerne.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 jul 2006, 12:31 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 apr 2005, 18:31
Indlæg: 1099
det kommer vel også an på hvor hårdt man tuner , til relativt lavtryk behøver man ikke det helt vilde i løft eller duration med mindre man vil have en lidt spids motor (hvilket er lidt et temperamentsspørgsmål)

MVH Luske


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 jul 2006, 17:51 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Det kommer an på hvad du skal bruge den til... Skarpe knaster, og alt det topstykke race, giver flere HK, men det fjerne jo NM... Så det kommer an på hvad bilen skal bruges til...

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jul 2006, 11:03 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2004, 22:41
Indlæg: 160
Geografisk sted: Fyn, Svendborg
jeg skal bruge den til 402meter. Så moment behøves ikke det store. men selvføllig det ville jo være rart hvis moment og hk toppede ved 7000 og holdt sig ud til de 9000 hvor der blev skiftet. jeg havde faktisk håbet på en 276 graders knaster med 10.3mm i løft !!?? Men ville jo selvføllig håbe på mange hk med så lavt ladetryk som muligt.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jul 2006, 14:51 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 23 aug 2005, 19:25
Indlæg: 484
Geografisk sted: sydjylland
276 grader knast lyder kørbart men med et max moment noget længere nede i omdrejninger end du umiddelbart efterlyser. -DET ER RENT GÆT VÆRK FRA MIN SIDE HAR FULGT EN DEL MED HERINDE MEN INGEN EGEN ERFARINGER.

Hvis jeg skulle lave en hurtigt roterende 402 bombe ville jeg regne med 284-295 eller noget i den retning


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jul 2006, 15:04 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Der er 272/272, 10,3 i løft på vej hjem fra toda.
Kan fortælle dig om ca 3 uger om det dur, det er på en 4age 16v tubo.
MVH Finn

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jul 2006, 19:40 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2004, 22:41
Indlæg: 160
Geografisk sted: Fyn, Svendborg
okay, hvilken turbo er der på der


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jul 2006, 19:41 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Super T70.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 jul 2006, 18:57 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 apr 2005, 18:31
Indlæg: 1099
holy crap Batman

det er sq da noget af en herremølle til en 1600 :D :D , hvad er effektmålet ??

MVH Luske


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 40 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team