Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 22:55

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 11 mar 2006, 10:04 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Indlæg: 1320
Geografisk sted: Maribo
hej HEJ. jeg har fået den ide at smide de motorcykelkarburatorer jeg har liggende på den "nye" gt motor jeg har købt til min ax.

grunde:

1. det er nemt at lave et manifold til.

2. og her er da så en lille teori. jeg tror nemlig at de er forholdsvis billige at køre med. venturien er jo variabel i forhold til belastningen. altså en lille venturi med god forstøvning ved dellast.

er jeg helt ude hvor man ryger for meget hash i nummer 2? og hvor skal jeg få kørt dem ind henne, altså et mc værksted hvor de har erfaringer med dem eller "bare" et alm sted som tva?

_________________
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 mar 2006, 07:10 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 nov 2003, 13:00
Indlæg: 747
Geografisk sted: Jylland
hvad størrelse mangler du ???

_________________
PT: Bil-løs...........har dog en gammel VW Golf GTI16V til rådighed

SLOW EYES WILL KILL YOU


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 mar 2006, 13:03 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Indlæg: 1320
Geografisk sted: Maribo
jeg har karburatorerne, købte dem billigt i usa (150$ inkl. forsendelse) de er så vidt jeg husker 36mm mikunier fra noget suzuki 1100cc cykel. har det nøjagtige et sted, har bare ikke tid til at lede lige nu. men jeg mangler lidt erfaringer med det.

_________________
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 mar 2006, 14:48 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 nov 2003, 13:00
Indlæg: 747
Geografisk sted: Jylland
største problem bliver nok at indstille dem ved dellast..........men det kommer uden tvivl til at lyde fuldstændig fantastisk !!!

ang dyser så skal du bare ha fat i din lokale mc forretning, de har uden tvivl dyser i dynger til Mikuni.........for det kan godt være de vil stamme lidt i telefonen oppe hos DOT hvis du ringer og bestiller et jet-kit til en AX'er

Hvis du kommer til at mangle et filterhus så har jeg et helt nyt PIPERCROSS filter med bagplade liggende som vi nok kan handle om

_________________
PT: Bil-løs...........har dog en gammel VW Golf GTI16V til rådighed

SLOW EYES WILL KILL YOU


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 mar 2006, 15:50 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Indlæg: 1320
Geografisk sted: Maribo
jeg har alt hvad jeg skal bruge bortset fra manifold. problemet er at jeg ikke er meget for at dysse det ind selv, da hele ideen er at det ikke skulle være for dyrt at køre med. det er ikke så satans meget jeg skruer på motorcykler til hverdag jo, man det kan da godt være at jeg skulle ringe og spørge om dysser bare for sjov lol, kunne da være sjovt at tage tid på hvor lang tid der blir stille i den anden ende... :lol:

men det kan da godt være at jeg skal ha dem kørt ind af en mc-mand. han kender jo nok karburatorerne bedre end en weber specialist. prinsippet er jo det samme, bare lidt større og knap så mange omdrejninger...

_________________
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 mar 2006, 16:05 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 nov 2003, 13:00
Indlæg: 747
Geografisk sted: Jylland
inddysning er sikkert nødvendigt...........men selve det at skrue i dem er sgu let.......hoveddyse sider i svømmerhus lissom på en knallert eller scooter og du kan flytte nåle op og ned.....men uden noget at måle udstødningsgassen med tror jeg ikke det blir let

_________________
PT: Bil-løs...........har dog en gammel VW Golf GTI16V til rådighed

SLOW EYES WILL KILL YOU


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 mar 2006, 20:43 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Indlæg: 1320
Geografisk sted: Maribo
tjae, kunne nok selv prøve mig lidt frem, men helt ærligt tror jeg sq at det financierer sig selv at få en prof til det... med bedre ydelse og motorgang som sidegevinst. mærkeligt at der ikke er flere erfaringer med det herhjemme, det er hvist meget populært over there... har da også set min en rallybil med det...

_________________
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 mar 2006, 00:14 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 15 okt 2004, 19:25
Indlæg: 50
Geografisk sted: Bag rattet eller overskrævs på noget med motor
Mener også at der bliver målt vacuum for hver karbu når det er.

Tror jeg ville lade en MC-fagmand indstille lortet... det burde han vel nu nok kunne finde ud af!

- Neser

_________________
Erfaring er evnen til at genkende en fejl anden gang man laver den!


Top
 Profil  
 
 Titel: mc
Indlæg: 13 apr 2006, 17:39 
Offline

Tilmeldt: 13 apr 2006, 16:13
Indlæg: 4
når du laver manifolden skal du lave en studs på vær indsugning for at måle vakkum på vær kabu.

har selv haf mc kabu'er på min golf 2, det er var fire 36mm fra en 650, der borede jeg dyser op til størelse 150 og der var blandingen sådan så nogenlunde men økonomisk kan jeg nu ikke prale af det var men det kørte fint... men har dobbl webere på nu det er altså noget bedere og så køre de faktisk længere på literen med webberne......


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 apr 2006, 23:25 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 apr 2005, 18:31
Indlæg: 1099
det lyder sq som et ok projekt :D

har sq overvejet det selv flere gange

og på en lille motor burde det jo nok være muligt at få det til at spille medmindre det er fra en pre87 1100 da de kører med ehh? tvangstyrede karburatorer?? heder det sårn ?? altså de gamle der ikke er CVkarburatorer :roll:

men er det de almindelige CVtingester kan det jo nok komme til at spille , det kan være du skal forsøge dig med forskellige størelser huller i spjældne ligesom i et jetkit til MCer men prøv dog og ring til DOT og få en snak med Ove , han ved med garanti noget om det (han kaldes mr dyno og er nok den i DK der ved mest om MC-karburatorer og indkøring af motorer)

MVH
Luske


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 47 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team