Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 07:12

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: kompresor?

hej
mig og en bekendt er kommet i en diskution om hvor vidt det er muligt at og smide kompresor på en toyota corolla 1.6 sport fra 03 uden at skulle ændre andre ting i mortoren, jeg mener at lige så snart man tuner en bil med turbo/kompresor skal der en del nye dele til før det kan holde i længden men den mener han ikke... hvem af os har ret..

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Medlem
Brugeravatar

E_P_D skrev:
hej
mig og en bekendt er kommet i en diskution om hvor vidt det er muligt at og smide kompresor på en toyota corolla 1.6 sport fra 03 uden at skulle ændre andre ting i mortoren, jeg mener at lige så snart man tuner en bil med turbo/kompresor skal der en del nye dele til før det kan holde i længden men den mener han ikke... hvem af os har ret..

Hej.

Den helt korrekte måde at gøre det på er at skifte en masse stumper. Men det er ikke nødvendigt. Jeg kører med en standard B23 maskine i mon volvo og har mokket turbosæt på og lader 0,5 bar uden nogen problemer.

Så mit svar er at din kammerat har ret hvis vi snakker mild trykladning enten med kompressor eller turbo. Det er ikke nødvendigt at lave noget om på motoren overhovedet før du begynder at lade over 0,5-0,7 bar på den alt efter kompressionsforhold på den motor du vil lade på. (min kører relativ høj komression 10,3:1

Hvis vi snakker trykladning mere end det jeg nævnte så kræver det en ombygning af motoren så du sænker kompression og evt også smedede stempler eller lign.

Titel:

hej tak for hjælpen... nu ved jeg ikke hvor mange heste sådan en toyota har, men han snakket om at han vil have den op på de 200 heste...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time