Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 16 jul 2025, 13:13

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 24 jan 2006, 11:06 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Indlæg: 387
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)
Hejsa Gutter...

En af mine kammerater hentede en Mini Cooper Silverstone i tyskland i sommers, med en 1.4 105hk MG Metro motor i... Men nu er der lidt bøvl med motoren.. Så hvor finder man dele til den motor henne?

Evt nogen motorer den dele stumper med?

Tuning kan man jo altid bruge, så skriv gerne lidt tips og tricks til sådan en lille motor... Der skal jo ikke meget tuning til før man mærker det i sådan en lille bil.. hehe

På forhånd tak.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 jan 2006, 17:46 
1,4 l er det så ikke rover k motor fra en metro 100
(er der overliggende knast på ?)

de gamle A+ motore fra mg metro er da ikke mere end 1275cc


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 25 jan 2006, 11:11 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Indlæg: 387
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)
Anonymous skrev:
1,4 l er det så ikke rover k motor fra en metro 100
(er der overliggende knast på ?)

de gamle A+ motore fra mg metro er da ikke mere end 1275cc


Lidt flere info:
Bilen er en Rover Mini Cooper Silverstone fra 1994 med standard 1.3i, men den motor er udskiftet med en 105 hk 1.4 Metro Motor. Ja, det skal nok passe at det er med Overliggende knast.

Er det en okay motor ellers?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 jan 2006, 13:02 
Billede


du skriver at der er lidt bøvl med motoren, hvad er problemet?

hvis den har overliggende knast er der nok tale om en rover k motor, og den kunne både fås med 8v og 16v topstykke, (sidder der en eller to knaster ?)

rover k motoren (den 4 cyl ikke kv6'eren) er en dejlig lille motor med en masse effekt i forhold til sin vægt, og derfor bliver den også brugt i catherhams lotus 7 kopi og i lotus elise samt mgf. en af måderne for at få mere effekt er at gå op i motor volumen da det er samme blok så for at gå fra en 1400 til en 1600 skifter man forringerne samt stempler og for at gå fra 1600 til 1800 må man skifte krumtappen, 1800 modellen findes også med vvc som "flydende" styre åbningstiden på ventilerne.

men kanster og spjældhuse samt portet top er da god gammeldags old school og virker altid :wink:

mere detailerede er følgende links med masser af rigtig god læsning:

http://www.sandsmuseum.com/cars/elise/thecar/engine/kingk.html

http://home.aol.com/dvandrews/kengine.htm



men skulle det mislykkes så findes rover's k-motori en turbo version i rover75

men 140-160 suge motor hk fra din 1400, skulle være rigeligt til en seriøst hurtig lille bil, samt garangti for god lyd, samt ikke umuligt at lave for billige penge


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 25 jan 2006, 13:05 
forresten er der også
moto-build i england
qed (de bruger jenvey spjældhuse)


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 25 jan 2006, 14:05 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Indlæg: 387
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)
Okay... Vil sgu ikke lige hænges op på om den har en eller to knaster.. hehe.. Men ved bare at den har de 105 hk standard.. og det i sig selv er ret sjovt i den lille bil.. :D

Okay, så hvis vi satser på 140-150 hk, så skulle det jo være nemt nok.. hehe..

Det er vist noget med Benzin-vejen som skal have et tjek.. siger han ihvertfald selv...

Hvor køber man dele til sådan en så? altså både tuning/reservedele?

På forhånd tak for rigtig gode svar.. ;)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 jan 2006, 02:50 
Billede

http://www.moto-build.com


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 26 jan 2006, 10:44 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Indlæg: 387
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)
Det bliver jo bedre og bedre... :D

Men hvilket en af dem har så de 105 hk, eller er det 102... hmm...?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jan 2006, 00:50 
de her tuner bla k motore og har sikkert et kit man kan købe
http://www.qednet.demon.co.uk/rk/background.htm

http://www.minister-power.com/sport_engines/index.htm

205 HK 1.8L rover K (disse motore er ikke særligt interesante da prisen er Price £7925.00 + VAT for denne "billige" 205hk og bare stiger med effekten)
http://www.minister-power.com/minister_power_pages/new_eng_205sport.htm
230 HK 1.8L rover K
http://www.minister-power.com/minister_power_pages/new_eng_230sport.htm
240 HK 1.8L rover K
http://www.minister-power.com/minister_power_pages/new_eng_240sport.htm

knastaksel kan fås hos http://www.pipercams.co.uk/NewPiperWeb/redesign/PiperCamFrames.html

http://www.btinternet.com/~v11ufo/toc.htm


brug googel for at finde mere

yderlig god læsning:
http://www.btinternet.com/~v11ufo/kseries.htm

hvis pengene ikke er nogen hindring, kunne du se om du kan finde en VHPD version a rover k-motoren, men den koster spidsen af en rumraket .
stammer fra Lotus Exige, Elise 190 og Elise 2 Motorsport (hvilket jo er biler man ser på hvert gadehjørne :wink: )


prøv at chekke dette forum
http://www.blatchat.com/default.asp


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team