du skriver at der er lidt bøvl med motoren, hvad er problemet?
hvis den har overliggende knast er der nok tale om en rover k motor, og den kunne både fås med 8v og 16v topstykke, (sidder der en eller to knaster ?)
rover k motoren (den 4 cyl ikke kv6'eren) er en dejlig lille motor med en masse effekt i forhold til sin vægt, og derfor bliver den også brugt i catherhams lotus 7 kopi og i lotus elise samt mgf. en af måderne for at få mere effekt er at gå op i motor volumen da det er samme blok så for at gå fra en 1400 til en 1600 skifter man forringerne samt stempler og for at gå fra 1600 til 1800 må man skifte krumtappen, 1800 modellen findes også med vvc som "flydende" styre åbningstiden på ventilerne.
men kanster og spjældhuse samt portet top er da god gammeldags old school og virker altid
mere detailerede er følgende links med masser af rigtig god læsning:
http://www.sandsmuseum.com/cars/elise/thecar/engine/kingk.html
http://home.aol.com/dvandrews/kengine.htm
men skulle det mislykkes så findes rover's k-motori en turbo version i rover75
men 140-160 suge motor hk fra din 1400, skulle være rigeligt til en seriøst hurtig lille bil, samt garangti for god lyd, samt ikke umuligt at lave for billige penge