Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 15 maj 2025, 10:53

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Rover 620TI
Indlæg: 11 jan 2006, 13:56 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 55
Der er så meget snak om at den motor ikke kan holde til at man tuner den...

Men hvad er det der gør at den ikke kan holde til det ??

Er det stemplerne der smelter / topstykket der flækker eller hvorfor kan den bare ikke holde til det ??

Og hvad skal man eventuelt gøre for at den vil kunne holde til at blive tunet ??


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 jan 2006, 18:30 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
Stempler, plejl stænger og krumtap skal skiftes hvis du vil op i nærheden af 280-300hk..... gearkassen er også svag og kan knap holde til standard HK

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jan 2006, 09:19 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
stumperne kan købes her http://www.roverdose.redmail.co.uk/

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jan 2006, 23:15 
Mads B 405 2.0 skrev:
stumperne kan købes her http://www.roverdose.redmail.co.uk/


Takker.. Det er jo altid rart at undersøge mulighederne inden man køber bilen...


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jan 2006, 23:40 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
Anonymous skrev:
Mads B 405 2.0 skrev:
stumperne kan købes her http://www.roverdose.redmail.co.uk/


Takker.. Det er jo altid rart at undersøge mulighederne inden man køber bilen...


jeg har selv overvejet sådan en og jeg har været ude og prøve køre nogen stykker...... og jeg har aldrig prøvet en bil med 200hk som var så langsom som en 620ti.... plus den er total morfar som standard ihverfald

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 jan 2006, 00:31 
[quote="Mads B 405 2.0jeg har selv overvejet sådan en og jeg har været ude og prøve køre nogen stykker...... og jeg har aldrig prøvet en bil med 200hk som var så langsom som en 620ti.... plus den er total morfar som standard ihverfald[/quote]

enig med at den hvist ikke har alle hypperne hjemme især ikke de nye med mems 1,9 da de nok er skruet ned af miljø hensyn.
men prøv en 280hk supra

men jeg syntes det er modigt af dig at angribe den, når man køre pgøj 405 2.0 for den er da sløv, jeg havde forventet mig noget mere af deres mi16, men den skal ned i en 205 før den bliver spændende


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 23 jan 2006, 08:46 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
Anonymous skrev:
[quote="Mads B 405 2.0jeg har selv overvejet sådan en og jeg har været ude og prøve køre nogen stykker...... og jeg har aldrig prøvet en bil med 200hk som var så langsom som en 620ti.... plus den er total morfar som standard ihverfald


enig med at den hvist ikke har alle hypperne hjemme især ikke de nye med mems 1,9 da de nok er skruet ned af miljø hensyn.
men prøv en 280hk supra

men jeg syntes det er modigt af dig at angribe den, når man køre pgøj 405 2.0 for den er da sløv, jeg havde forventet mig noget mere af deres mi16, men den skal ned i en 205 før den bliver spændende[/quote]

tja...... nu havde min peu 251hk....... og lige pt køre jeg nissan 200sx med 200-230hk = 0-100 ca 6s

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 jan 2006, 10:07 
Mads B 405 2.0 skrev:
Anonymous skrev:
[quote="Mads B 405 2.0jeg har selv overvejet sådan en og jeg har været ude og prøve køre nogen stykker...... og jeg har aldrig prøvet en bil med 200hk som var så langsom som en 620ti.... plus den er total morfar som standard ihverfald


enig med at den hvist ikke har alle hypperne hjemme især ikke de nye med mems 1,9 da de nok er skruet ned af miljø hensyn.
men prøv en 280hk supra

men jeg syntes det er modigt af dig at angribe den, når man køre pgøj 405 2.0 for den er da sløv, jeg havde forventet mig noget mere af deres mi16, men den skal ned i en 205 før den bliver spændende


tja...... nu havde min peu 251hk....... og lige pt køre jeg nissan 200sx med 200-230hk = 0-100 ca 6s[/quote]


så er det vel ikke forkert at antage at din peu 251hk ikke er standard, hvis vi bruger den som udgangspunkt for en sammenligning med roveren eg. brugtbilspriser, effekt, udstyr, udseende, undervogn/køreegenskaber.
brugtbils priserne for en rover 600 er ikke mange gange dyre en for en peu405, effekten er vel fra en ca 115 til en 190, roveren har lædersæder, (omend finishen ikke i audi kvali), aircon er standard i roveren, udseende er i mine øjne noget pænere end laurits betjents gamle patruljevogn, undervognen er fra honda og sat tillidsvækkende hårdt op. den har standard bremser der uden yderlig opdatering kan klare de ekstre 50 hk

I en acclerations dyst med bilerne i standard form er jeg rimelig sikker på at roveren ville komme først, og 240 -250 hk er ikke umuligt på en std rover motor men derudover er man nød til at have andre stumper i motoren, samt turboen også trænget til et trin op, evt std stempler fra en 200 hk rover 200 tomkat , da de er lidt stærkere, jeg ved ikke hvad en pug405 vejer men en rover vejer en 1330-1340 kg. derudover har roveren torsionspær standard som vil hjælpe den betydeligt med at få effekten ned i jorden. jeg vil dog give dig ret i at den ser lidt tam ud i standard trim men det gør en pug405 også, eller en golf eller en audi, de ser alle lidt underlige ud indtil de får et par pæne hjul der passer og en tur ned på maven

da man kan få en rover 600 i dba til 40-50K eller 60-70K for et nogenlunde eksemplar, har jeg svært ved at se den i et dårligt lys (et minus er dog reservedels priserne) , potentialet i den er da rimeligt meget bedre end den toyota avensis eller ligende i samme prisleje

i modsætning til din pug405 kan den med god sansynelighed slippe igennem et told og syn med en 250hk da den er født med turbo


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 23 jan 2006, 11:11 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 145
Geografisk sted: København
Så vidt jeg kan se er der da ingen der har påstået at en 405'er er en bedre bil... Kan ikke rigtig se hvad det er du argumenterer mod... Mads har da blot sagt sin mening om bilen.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 jan 2006, 11:53 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 23 aug 2005, 19:25
Indlæg: 484
Geografisk sted: sydjylland
Når nu effekt og vægt er nævnt på roveren kan jeg sige at en 405 er en meget let bil der ikke vejer mere end 1ton i en 1,9karb.
Og så er det da ikke det store en rover med 200kan være mere gal end en mi16 der har 150-160 alt efter årgang..
Kan lige nævne at hvis det er smæk forskillingen så har peugeot jo også en tung bil der er helt oppe at veje 1250-1300kg med 3.0v6 24ventiler og 194hk....605 den fåes også med udstyr

For mig at se er det den eller mi/ti der er peugeot matchen.
Nu er smag jo individuel men en god mi´er med en 16"grand turisimo fælg er total top efter min skala.
I øvrigt er torsen spærret hvis også standart på 605v6 og 405ti...mener også det fåes på mi..


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team