mini cooper skrev:
jeg tror ikke du helt er med så nu vil jeg dele det op.
Før kørte jeg med turbo fra en benzin bil fiat 1,4 hvor turboen var vandkølet og havde et mølle hus på 42 og ingen tæningsbanken. samme kab og samme benzin men med et lade tryk på 0,7
nu kører jeg med en turbo fra en disel 1,9 JTD som ikke er vandkølet den er med et mølle hus på 63 og tænings banken efter at fyre den af i 10 sek og et lade tryk på 1,2 til 1,4
begge systemer var uden intercooler.
vil det hjælpe med at monter intercooler og er der forskeld på om hvor stor en ic skal være på benzin turbo og disel turbo.
Nej jeg var ikke helt med, da det øgede tryk, og større kompressor ikke var med i beskrivelsen.
Men hvad med udstødnings siden kan motoren komme af med udstødningen ? Et svagt punkt når man bruger disel turboer.
Og ja generelt bruger lastbiler større IC til samme effekt. end en benzinmotor.
Men da din stammer fra en varevogn, så kan svaret kun blive måske er den stor nok.
Da der er utroligt mange variable inde i det regnestykke.
Prøv den Hvis det ikke virker, monter en større ic, sænk kompressionen, retader tændingen, øg oktantallet, få noget motorstyring, eller sænk trykket, og tilsidst køb en turbo der passer til dit tryk, og effekt.
MVH
Morten
_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html