Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 16 jul 2025, 13:39

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked

Hej håber der er nogle kloge hoveder, der vil dele lidt erfaringer med ovenstående emne.

Vil desuden gerne have nogle inputs om, hvorvidt ombygningen lyder helt i hampen. Samt gode idéer/forslag.

Er ved at bygge en ´89 E30 318 motor med turbo, og har i den forbindelse besluttet mig for at montere en map fueler (MF2) Mest af alt så jeg kan bibeholde den originale motorstyring. (skal kunne bygges hurtigt om til syn)
Ud over Map Fueleren monteres der, i tilskudssystemet Map sensor og to ekstra indsprøjtningsdyser.
Det var så min plan at bruge MFérens 3D funktion - altså lade tilskudsmængden bestemmes af ladetryk og omdrejningstal.
Jeg regner med at køre med ladetryk mellem 0, 7-1,2 bar. Så der skal jo en del ekstra benzin til.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Hvis du ikke allerede har købt, vil jeg klart anbefale at du benytter MegaSquirt som tilskudssystem istedet! Jeg har erfaringer med begge systemer og vil til enhver tid foretrække MS.

Og mht dyser, vil jeg anbefale at du overvejer kraftigt om ikke du kan finde på en løsning, så hver cylinder får en ekstra dyse. Det andet er at tigge om brændte stempler pga uens fordeling i manifolden. been there, done that, got the tshirt...

Titel:

Ok, kender ikke lige Megasquirt, men har prøvet MF2 før og var egentlig meget tilfreds med det.
Hvad dyserne angår, kan jeg sagtens følge problemet med uens fordeling. Hvade bare lige to 350ml til at ligge hehe. Kan godt se det er et problem. Især eftersom jeg kører motoren ind vha af en lambdamåler, men den måler jo et fællesblandingsforhold.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Jeg kører med 4 dyser, altså en i hver indsugningsrør, styret af Perfectpowers SMT6 boks - også i "3D". MegaSquirt og SMT boksen ligner hinanden meget hvis vi taler om MegaSquirt sat op til udelukkende tilskudsystem. Er man alligevel ovre i MegaSquirt ville jeg dog klart, på en så oplagt motorstyring som din, lave en komplet konvertering til MegaSquirt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time