Mads B 405 2.0 skrev:
Anonymous skrev:
[quote="Mads B 405 2.0jeg har selv overvejet sådan en og jeg har været ude og prøve køre nogen stykker...... og jeg har aldrig prøvet en bil med 200hk som var så langsom som en 620ti.... plus den er total morfar som standard ihverfald
enig med at den hvist ikke har alle hypperne hjemme især ikke de nye med mems 1,9 da de nok er skruet ned af miljø hensyn.
men prøv en 280hk supra
men jeg syntes det er modigt af dig at angribe den, når man køre pgøj 405 2.0 for den er da sløv, jeg havde forventet mig noget mere af deres mi16, men den skal ned i en 205 før den bliver spændende
tja...... nu havde min peu 251hk....... og lige pt køre jeg nissan 200sx med 200-230hk = 0-100 ca 6s[/quote]
så er det vel ikke forkert at antage at din peu 251hk ikke er standard, hvis vi bruger den som udgangspunkt for en sammenligning med roveren eg. brugtbilspriser, effekt, udstyr, udseende, undervogn/køreegenskaber.
brugtbils priserne for en rover 600 er ikke mange gange dyre en for en peu405, effekten er vel fra en ca 115 til en 190, roveren har lædersæder, (omend finishen ikke i audi kvali), aircon er standard i roveren, udseende er i mine øjne noget pænere end laurits betjents gamle patruljevogn, undervognen er fra honda og sat tillidsvækkende hårdt op. den har standard bremser der uden yderlig opdatering kan klare de ekstre 50 hk
I en acclerations dyst med bilerne i standard form er jeg rimelig sikker på at roveren ville komme først, og 240 -250 hk er ikke umuligt på en std rover motor men derudover er man nød til at have andre stumper i motoren, samt turboen også trænget til et trin op, evt std stempler fra en 200 hk rover 200 tomkat , da de er lidt stærkere, jeg ved ikke hvad en pug405 vejer men en rover vejer en 1330-1340 kg. derudover har roveren torsionspær standard som vil hjælpe den betydeligt med at få effekten ned i jorden. jeg vil dog give dig ret i at den ser lidt tam ud i standard trim men det gør en pug405 også, eller en golf eller en audi, de ser alle lidt underlige ud indtil de får et par pæne hjul der passer og en tur ned på maven
da man kan få en rover 600 i dba til 40-50K eller 60-70K for et nogenlunde eksemplar, har jeg svært ved at se den i et dårligt lys (et minus er dog reservedels priserne) , potentialet i den er da rimeligt meget bedre end den toyota avensis eller ligende i samme prisleje
i modsætning til din pug405 kan den med god sansynelighed slippe igennem et told og syn med en 250hk da den er født med turbo