det gør ingen forskel for hvis du beholder din gamle pumpe og bare skruer den lidt op vil den jo kun give mere når den skal arbejde.
Og hvis du tager den rigtige løsning med en trykstyret pumpe vil den give ekstra mængden når der er brug for det -og ladtryk til at brænde det af!
Hvis du er mest for kompressor vil jeg gøre opmærksom på at den vil koste en del diesel økonomi, der er nogen der har prøvet at trække kompressorer med el motorer og hvis jeg husker ret krævede en kompressor der gav 0,8bar ved 6000rpm på en 2L ca 40hk....
Så er der nogen der ikke kender til turbo som påstår at den slider hårdt på motoren fordi den altid lader...-det gør den ikke den lader når der er brug for kræft.
og så er der hverdags brugen: hvor en kompressor er tændt eller slukket giver en turbo det tryk der er brug for.
altså hvis den maks kan give 1,2bar kan den give alle tryk der under -det er ikke noget med alt eller intet.
du skal jo huske at på en diesel er der ingen spjæld til at holde luften ude den tager hvad der bliver serveret!
|