Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 18 jul 2025, 00:19

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
jeg har en Mercedes 300D 95 som jeg gerne vil tryk lade!! kan det lade sig gøre og har nogle erfaring med kompressor på diesel

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: sydjylland
Nu ved jeg godt at der er nogen der ikke vil finde sig i den tøven der er i en turbo.
Men jeg vil stadig påstå at løsningen er en moderne turbo.
Hvis du går efter den helt sikkert holdbare løsning skal kompresionen sænkes lidt... -ellers slider motoren let sig selv op.
Har selv en lille tosset drøm der handler om en 324 bmw og en lastbilpumpe der har samme længde som motoren og et par holset turboer... det burde kunne gøres på en bil når det kan gøres på en traktor, det er bare vigtigt at trække kompresionen ned, hvis det skal nå at arbejde før det sprænger i luften.

Titel:
jeg ville bare tro det var nemmer at stille pumpen mår der var kompresser på.

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: sydjylland
det gør ingen forskel for hvis du beholder din gamle pumpe og bare skruer den lidt op vil den jo kun give mere når den skal arbejde.

Og hvis du tager den rigtige løsning med en trykstyret pumpe vil den give ekstra mængden når der er brug for det -og ladtryk til at brænde det af!

Hvis du er mest for kompressor vil jeg gøre opmærksom på at den vil koste en del diesel økonomi, der er nogen der har prøvet at trække kompressorer med el motorer og hvis jeg husker ret krævede en kompressor der gav 0,8bar ved 6000rpm på en 2L ca 40hk....

Så er der nogen der ikke kender til turbo som påstår at den slider hårdt på motoren fordi den altid lader...-det gør den ikke den lader når der er brug for kræft.

og så er der hverdags brugen: hvor en kompressor er tændt eller slukket giver en turbo det tryk der er brug for.

altså hvis den maks kan give 1,2bar kan den give alle tryk der under -det er ikke noget med alt eller intet.

du skal jo huske at på en diesel er der ingen spjæld til at holde luften ude den tager hvad der bliver serveret!

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Randers
købe et turbo sæt i tyskland kompressionen er den sammen på w124 3ooD med eller uden turbo og skal det være vildt så skal du have w140 350TD den passer lige i husk gearkassen

NISSAN PATROL 3.3 TD

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time