Staalanden skrev:
Morten VJ skrev:
Glem alt om platinrør, og rør med mange side elektroder.
Hvorfor fra råde rør med flere side elektroder? Er det dårligere på den måde?
Undskyld jeg lige stjæler tråden
Nej de er ikke dårligere men noget dyrere.
Platinrør og mange side elektroderør.
Er først og fremmest udviklet for en besparelse i service omkostninger.
Feks tager det en lille time at skifte tændrør i en rover 75 med v6 motor.
Så derfor har de rør der holder i lang tid, men de koster også det 3 doppelte af et alm rør.
Hvis vi nu skal igennem 4 forkellige tændrør for at finde det optimale.
Hvorfor så betale overpris for samme vare?
Og når man har fundet det optmale rør, er det så besværligt at skifte det for hver 15-20 000 km?
Da det kan give en rimelig god indikation hvordan motoren har det.
MVH
Morten
_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html