Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 maj 2025, 05:09

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Nyt Medlem

Har fundet disse 2 muligheder:

1. Originalt NOS-varmetæppe til ca. Kr. 1.900,- Det kan købes i DK. Det er termostatstyret og virker via en temperaturføler på flasken. (Ikke optimalt da mængden af gas i flasken også har lidt at sige for trykket). Trykket bestemmes af flasken temperatur og mængden af tilbageværende gas.
Billede:
Billede

2. Et ColdFusion Trykstyret varmetæppe fra England. Det har en trykkontakt der slår strømmen til og fra på tæppet, så flasken altid har korrekt tryk.
Kan købes for ca. Kr. 1.480,- inkl. forsendelse til DK.
Billede:
Billede

Det der holder mig tilbage for at købe nr. 2 er afstanden til sælger, hvis der skulle blive noget i vejen med tæppet osv.
Hvad ville du vælge... :?:
Begrund gerne... :wink:

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Moderator

Hvordan er det lige at mængden af gas har noget at sige på trykket i flasken??

Hvis temperaturen er konstant så skulle trykket også gerne være det, ellers opfører gassen sig noget anderledes end andre flydende gasser.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Nyt Medlem

HenrikGM skrev:

Hvis temperaturen er konstant så skulle trykket også gerne være det, ellers opfører gassen sig noget anderledes end andre flydende gasser.

Har jeg læst et eller andet sted, kan selvfølgelig ikke lige huske hvor, men det passer jo nok ikke så...

Titel:
Køb det i USA istedet, det er mange penge at spare, også selvom pakken skulle blive snuppet i tolden. Evt. kan du få leverandøren til at mærke pakken med en lavere pris end tilfældet, eller få dem til at markere pakken som ombytter. "warranty gods"

Titel:
Nyt Medlem

Ole.. uden login skrev:
Køb det i USA istedet, det er mange penge at spare, også selvom pakken skulle blive snuppet i tolden. Evt. kan du få leverandøren til at mærke pakken med en lavere pris end tilfældet, eller få dem til at markere pakken som ombytter. "warranty gods"

Det skal da lige undersøges. :wink:
Hvor er du fra Ole??

Titel:
Mester Medlem

J_Madsen skrev:
HenrikGM skrev:

Har jeg læst et eller andet sted, kan selvfølgelig ikke lige huske hvor, men det passer jo nok ikke så...

Næææ... Det gør det ikke.

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:
Junior Medlem

Bottle Temp Bottle Pressure
(deg. Celsius) (PSI)

15 675
21 760
27 865
36 1069

Som du kan se af oventående er trykket i flasken fast i forhold til temperatur, så hvad du vil vælge til at varme flasken op er helt op til dig selv da resultatet er det samme.

Jeg ville dog vælge et trykstyret tæppe, fordi det varmer flasken op hurtigere end et termostatstyret.

Jeg ved ikke hvorfor du vil have et varmetæppe men husk på at det tager ca en 1/2 time pr 10 graders opvarming (fra 20 grader til de optimale 30 grader) med et trykstyret tæppe, læg 20% til med et termostatstyret.

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Roskilde
Jeg ville da også mene at temp. har noget med trykket at gøre. Tag f.eks tagdækker, når de f.eks lægger tag pap og bruger gasbrænder på om vinteren har de da problemer med trykket i flasken, og derfor varmer de lidt på flasken med brænderen for at få mere tryk på :?

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Malmö
Bare ta' en almindelig lighter(gas naturligvis)... Læg den i fryseren, tag den op efter en time, tænd den.
Lad den blive varm, tænd den.

Det vil da være et hurtigt og nemt videnskabeligt forsøg... :D

Som Henrik skrev:

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov

Titel:
Nyt Medlem

Har forstået det.
Og ja den optimale temperatur er ifølge manualen til mit kit 85 Fahrenheit = 29,4 Celsius.

CIT skrev:
Jeg ved ikke hvorfor du vil have et varmetæppe.

Vil jeg da for at kunne holde samme "flasketryk" uanset hvad udendørstemperaturen er.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time