Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 10:41

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 22 okt 2005, 23:21 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 09 mar 2004, 21:31
Indlæg: 263
Geografisk sted: tæt på kbh
hej alle, som nogle ved har jeg en chevrolet med 5,7 liters v8 og roots kompressor.
man skulle jo tro at det ville være nok, men da kompressoren er monteret direkte på manifold mellem
de 2 topstykker er det ikke umiddelbart muligt at implementere en ladeluftkøler,
og jeg har haft store problemer med varm insugnings luft 80 - 110 grader ved omkring 0,9 bar.
med dette setup prestere den følgende
Billede
0-100 på 4,8 sek
1/8 mile på 8,1
1/4 mile på ca 12,4 sek
Men grensen er nået ! hvis jeg gear kompressoren højre så falder performance
og jeg er tvunget til at trække tændingen volsomt tilbage har prøvet med 109 oktan og det hjælper ikke
meget (og er ikke noget for en streetracer der skal kunne køre hverdag)


så nu har jeg besluttet mig for at montere en turbo istedet ,
derfor har jeg indkøbt nedenstående turbo da jeg fik et tilbud jeg ikke kunne afslå, turboen er ny og af mærket
schwitser, jeg ved ikke meget om den så info påskønnes.


på lejecenter står der:

rebuilt for scania
partnr 0571599
serienr 19j99-0479

på lejecenter side ved turbine
182180

i turbine indgang 3,25

udenpå turbine indgang 682046
etellerandet 25 83
10'13'81
motor styring er msns-extra.

jeg mangler en extern wastgate
et stort gasspjæld eller 2
en stor intercooler (eller 2 ens i alm størrelse)
8 dyser der kan understøtte 600-800 hk.
til meget få pænge,
Da alle mine projekter er 0 kroners projekter (som andres her på siden)
må delene gerne være lættere defekte (dog ikke ubrugelige).

kommentare af en hværart modtages gerne, eller forslag til mulige steder hvor jeg kan finde tingene.


Billede
Billede
Billede
Billede

_________________
Helre lave det selv til dobbelt pris, og halvt så godt, end at købe færdigt.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 okt 2005, 10:12 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Tror du ikke du skulle overveje 2 turboer?

Det er noget besværligt, og ikke så effektivt, at montere 1 turbo på en V8er.Rørføringen bliver noget ugunstig. 2 er bedre(men koster selvf. også en ekstra turbo)

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 okt 2005, 11:10 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 668
Geografisk sted: Lolland, Danmarks "Californien"
Der skal da 2 turbo´er på :wink:

Der er en tysker som kører i en Ford Granada med en 318 chevy v8 motor med 2 turboer. De kommer fra en GMC Cyclon. Han kører med et ladetryk på omkring 1.2-1.3 bar og lægger omkring 700-800 hk. Han kører med Hestec motorstyring. Bilen kører 10.4 sek og 210 km/t på en 1/4 mil.

Website www.fink-fahrzeugtechnik.de
Der står ikke så meget om hans granada på hjemmesiden.

Billede

_________________
Jonas Olsen

Alt ka lade sig gør, det "umulige" tager bare lidt længer tid...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 okt 2005, 21:16 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 09 mar 2004, 21:31
Indlæg: 263
Geografisk sted: tæt på kbh
Tankerne om 2 / 1 turbo har selvfølig været oppe og vænde, men at finde 2 turboer i området 300 -350 hk til en lav pris og i nogenlunde stand overskyggede aligeveld mit "0 kroner's" projekt og da jeg fik tilbudet om denne turbo ny og til 2000 kr så slog jeg til.

_________________
Helre lave det selv til dobbelt pris, og halvt så godt, end at købe færdigt.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 okt 2005, 22:25 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 16 jul 2004, 01:13
Indlæg: 237
FALFA skrev:
Tankerne om 2 / 1 turbo har selvfølig været oppe og vænde, men at finde 2 turboer i området 300 -350 hk til en lav pris og i nogenlunde stand overskyggede aligeveld mit "0 kroner's" projekt og da jeg fik tilbudet om denne turbo ny og til 2000 kr så slog jeg til.


Måske kunne du finde en der har en Holset HX60 turbo der vil bytte, evt noget der bruges til traktortræk, da den har intern wastegate.
De sidder på volvo og scania lastbiler og har cirka samme størrelse.
Bare et forslag da en så stor extern wastegate er rimelig dyr og svær at finde.

Jeg har et par kkk26 turboer og en MS box til at ligge hvis det var noget med en bytte handel


Senest rettet af ford p7 biturbo 24 okt 2005, 23:30, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 okt 2005, 03:23 
HX60 er en del større. den WG der sidder på er ikke egnet til en benzinmotor.... lille og kun på den ene turbine indgang.... dvs. regulerer kun på udstødningsgassen fra 4 cylindre på en typisk V8 motor. MVH. søren PS. i nordsverige kører der en indregistreret GRANADA rundt med over 1600hk.... lave 8 sekunders tider....


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 24 okt 2005, 13:32 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 maj 2005, 10:08
Indlæg: 235
Anonymous skrev:
HX60 er en del større. den WG der sidder på er ikke egnet til en benzinmotor.... lille og kun på den ene turbine indgang.... dvs. regulerer kun på udstødningsgassen fra 4 cylindre på en typisk V8 motor. MVH. søren PS. i nordsverige kører der en indregistreret GRANADA rundt med over 1600hk.... lave 8 sekunders tider....


Har du billder af den ? :shock:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 okt 2005, 02:51 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
bilsport....svensk bilblad.... prøv at søge der! MVH. søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 okt 2005, 05:26 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 09 mar 2004, 21:31
Indlæg: 263
Geografisk sted: tæt på kbh
hej lqs lige manden jeg søger du har jo tidligere kunne svare på lidt af hvert, ved du om der er nogle lastbiler der køre med extern wg ,
denne turbo er vistnok fra en scania DS11, har sådan en ingen wg ?,

_________________
Helre lave det selv til dobbelt pris, og halvt så godt, end at købe færdigt.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 okt 2005, 05:40 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 119
Brochen skrev:
Anonymous skrev:
HX60 er en del større. den WG der sidder på er ikke egnet til en benzinmotor.... lille og kun på den ene turbine indgang.... dvs. regulerer kun på udstødningsgassen fra 4 cylindre på en typisk V8 motor. MVH. søren PS. i nordsverige kører der en indregistreret GRANADA rundt med over 1600hk.... lave 8 sekunders tider....


Har du billder af den ? :shock:



Billede


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 46 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team