Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 11:02

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
ja jeg overvejer kraftigt at få sat turbo i min bil det er en bmw 318i e36, men skal have en is motor med 140 hk først, og en turbo oveni så jeg kan runde de 200hk. Men er der nogen der har et bud hvormeget sådan en turbo halløj vil koste. Skal jeg tage den over til en værksted der klarer det hele eller købe stumperne og tage den over til en der kan fikse det.

håber på hjælp.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Aha... Du kan ingen ting lave selv så - 30.000 - 70.000kr

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:
Medlem
Brugeravatar

nej men jeg fik at vide at selve turboprojektet kunne klares for ca 10-15k
er det helt galt

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Mit projekt står mig med alt i 42.000 kroner.

Totalrenoveret motor med nye lejer, pakninger, ventilløftere, sænket kompression med smedede stempler fra JE Pistons, turbolader, rørføring i rustfri rør både tryk og udstødning, tilskudssystem med 4 ekstra dyser og motorstyring til samme, intercooler, manifold svejst med turboflanche osv. Oprindeligt stod det mig i 25.000 før jeg måtte have kompressionen ned og renoveret motor pga. underkompression. Men så steg trykket også fra 0,3 til 0,75 :D

Jeg har ikke rørt en finger selv.. - og til den pris skal det tages i betragtning at jeg fik stemplerne (til en værdi af 1.700 plus moms stykket) gratis.

Titel:
Moderator

Coosie skrev:
nej men jeg fik at vide at selve turboprojektet kunne klares for ca 10-15k
er det helt galt

Det kan såmen gøres på flere måder. Du bruger hele vinteren på at købe gode billige stumper op fra andres forliste projekter, og kan måske skaffe alle stumperne for 6-7k. Monterer du det selv, og har lidt ekstra omkostninger til diverse småting, og selv kører den ind, så kan du nok holde den under 9k.

Men glem ALT om noget holdbart tuning til under 20k hvis du ikke vil løfte en finger selv.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Brønshøj/Husum
HenrikGM skrev:
Men glem ALT om noget holdbart tuning til under 20k hvis du ikke vil løfte en finger selv.

100% enig. Jeg mener endda mit projekts pris er lidt i underkanten af hvad man skal forvente at betale et firma for at lave en komplet konvertering fra suge- til trykmotor.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Roskilde
duckstardeluxe skrev:
100% enig. Jeg mener endda mit projekts pris er lidt i underkanten af hvad man skal forvente at betale et firma for at lave en komplet konvertering fra suge- til trykmotor.

Prisen på dit projekt er yderst rimelig, når man tænker på alt det der er lavet.

Smoke tires
Not drugs

Titel:
Mester Medlem

Tænk på at t firma skal give garanti på sådan en løsning... Tror ikke der findes firmaer i DK der sææter turbo på for under 30k.

En tubo brugt kan du finde for 1000kr, i princippet kan det så laves for kun lige en anelse over 1000kr, hvis du ikke rør motoren og tager på lodsepladsen efter nogle gamle udstrør at lave det forskellige af. Ved ophuggeren stjæler du så lige et par ekstra benzindyser og kobler dem op sammen med nogle olietrykskontakter monteret i indsugningen.
Det er skide nemt og koster ikke en skid. Hvis du vil have HKS´ses fede BOV lyd køber du bare sådan en til 2500 og svejser i et rør.

Har en kammerart der hørte et firma om en turbo montering inc. HELE turen af motoren - De ville sku have 110.000kr :o

Regn med mellem 5000 - 20.000 til benzin/tændings systemet alene. hvis du ikke laver noget af det selv.

V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:
Medlem
Brugeravatar

jeg har en ven i jylland som godt ville hjælpe mig med det hvis jeg køber alle stumperne hjem, også får jeg den kørt ind af et firma her på sjælland, jeg regner stærkt med at kunne få det lavet til ca. 15k og det blir holdbart... :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time