Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 07:00

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Hej! Jeg er den lykkelige ejer af en Supra ma70 7m-gte!
(3.0i Turbo selvsagt)

Desværre har den udsætningsproblemer ved udkobling mellem gearskift!
det vil sige at hvis jeg f.x kobler ud mens jeg kører i 4. gear og ved 4000 omdrj. så vil omdrejningsnålen dale og bare fotsætte i nul! nogen gange vil den kun gå ned og skrabe bunden og vende tilbage til tomgangsniveau (dette sker naturligvis kun når jeg gør det med vilje da jeg ellers aldrig vil være koblet ud så længe, selvfølgelig medmindre jeg giver den gas og skal bruge god bremselængde og kommer til at koble ud samtidig med, hvilket jeg faktisk er vant til..) .. Men hvis jeg gør det ved 2000 omdrejn sker der ikk noget..

Har været hos toyota med den, og de mente det var daspotten.. Den er nu skiftet.. Det hjalp lidt på det, men slet ikk nok.. Fik at vide at manifoldet var sodet til og at jeg skulle få det blæst lidt igennem (vroom vroom), og ellers ikk andet! Så umiddelbart kan der ikk findes nogen fejl.. Jo måske hvis jeg sender den til toyota én gang til, men det gider jeg ik rigtig da det koster knaster med stort K!

Nogen der har prøvet noget lignende eller har nogen råd til hva jeg kan gøre for at finde ud af det?? uden at det koster en bondegård selvfølgelig..

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nordsjælland-Frederiksværk
det kan være din gasspjældskontakt/tps der har en dårlig forbindelse.. eller den kan være justeret forkert..

Så bilen ikke kan finde sit Tomgangs niveau..

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
hvilken styring har den luft massemåler eller map eller hva??...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Hmm, jeg tænker bypass-valven...!
Kender det fra MANGE saab'er. Hvis det er en recirkulerende bosch-ventil, kan membranen blive utæt (og gør det tit), hvilket vil give dig de her fænomener...
Daniel.

Titel:
@tinasmartin -- Her er det mit største problem kommer ind.. Har absolut nada forstand på teknik! og alligevel har jeg valgt at købe en supra.. dumt, ja jeg ved det... :? Så ved faktisk ikk hvilken styring den har..

@Saab-Daniel -- Ved at udstødningen er recirkulerende ihvertfald.. Hvis det da er det samme.. :roll: Men kunne da være man lige skulle få det tjekket!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
hehe det har dog ikke noget med udstødningen at gøre det er en ventil der sidder og lufter ud når du slipper gassen når der er lidt tryk i systemet (indsugningen)... og hvis den er utæt så vil den give samme irriterende kørsels moment som du beskriver...

men det kan være både denne og så en evt. tomgangs motor eller dens signal (gasspjælds potentometer.. eller tomgangs kontakter)

men få det lavet sådan rimeligt kvikt for i det lange løb kan det tage på levetiden af din turbo for hver gang den går ud vil turboen stadigt snore rundt men uden olietryk når motoren ikke kører..... (mest for din egen skyld..)

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Titel:
Det vil sige ligesom en blow-off?? Eller hva?... For

Ja, vil også gerne have det lavet ASAP, men hvis jeg bare sender den til toyota, ja så bliver jeg sgu da ruineret...

Men kender en mekaniker der kan kigge på den "orange", men ville nemlig gerne have nogle specifikke ting som jeg kunne bede ham om at kigge på...

Så foreløbig lyder listen:

gasspjælds potentometer
tomgangs kontakter
bypass-valven

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nordsjælland-Frederiksværk
Inden du går hen og køber en ny original wastegate/bypass..
Hvis det er den der fejler noget..!!
(koster vist en bøjet rumraket)

Så køb en billig bosch plast ventil til en 250-300kr.. kan tilpasses meget nemt..

(kan feks købes hos SAAB)

Og fungerer lige så fint..

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Damborg skrev:
(koster vist en bøjet rumraket)

bananformet ??

Titel:
Hehe, okay tak for rådet!

Ellers andre ting som man kunne tilføje til listen?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time