Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 10:03

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Hej;

Jeg har købt mig en ganske velholdt 12-7 fra -81 med 0.9 liters motor, og har med stor interresse læst diverse tuningstips her på siderne.

Motoren går som en drøm (114.000 km.) og efter at have skiftet luftfilter, tændingsdele og motorolie går den 160 km/t. Meeen.... den lyder selvfølgelig temmelig pint og skriger efter et 5. gear :shock:

Som sagt er motoren i topform og jeg gider ikke smække en 1050 motor i bare for at få et 5. gear.

Findes der en 5 trins gearkasse til 0.9 motoren fra en anden FIAT (uno, cinquecento) eller hvad med SEAT's version af Panda'en :?

Såfremt at gearkassen findes, er der nogen her på forumet der ved om trækakselkrydsene passer i :?:

Mvh. Lui

Tidligere ejer af :
2 * Fiat 127
Volvo 360
Land Rover 109"

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fr.sund/Nordsjælland
hehe.. ja det gør der... gearkassen fra en uno 70 gør ,jeg skal også snart har en på min nemlig... 160 ihh ,min triller kun 140 (ned af bakke og med solen i ryggen)

Titel:
Frederikssund! skrev:
hehe.. ja det gør der... gearkassen fra en uno 70 gør ,jeg skal også snart har en på min nemlig... 160 ihh ,min triller kun 140 (ned af bakke og med solen i ryggen)

Kan det passe :?

Er det ikke på en 1050 motor at den passer på :?

Hvis det passer, er en 70 hk motor = en 1300 Fiat motor, der også findes i Ritmo og Duna fx :?:

Hvis gearkassen herfra virkelig passer på en 903 motor, så er der jo spandevis af gearkasser at hente hos huggeren...

Mvh. Lui

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fr.sund/Nordsjælland
Anonymous skrev:
Frederikssund! skrev:

Kan det passe :?

Er det ikke på en 1050 motor at den passer på :?

Hvis det passer, er en 70 hk motor = en 1300 Fiat motor, der også findes i Ritmo og Duna fx :?:

Hvis gearkassen herfra virkelig passer på en 903 motor, så er der jo spandevis af gearkasser at hente hos huggeren...

Mvh. Lui

nå ja jeg har en 1050 motor ,undskyld jeg var lidt træt tror jeg hehe...
EDIT : men ellers prøv og hør på www.fiatklubdanmark.dk der er SIKKER en der ved noget...
ellers er mit bedste bud dba.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time