Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 13:54

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 11 jul 2005, 21:39 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 maj 2005, 14:59
Indlæg: 422
Geografisk sted: Syddjurs
Hej alle.

Sad lige og gjorde mig nogle tanker om mit lille projekt. Jeg er ved at bygge en B230'er med to dobbelte dellorto karburatorer, V-knast og bananmanifold. Så er det jeg kommer til at tænke på om sportsudstødning vil give noget? Om det kan gå at køre med bananmanifolden og så bare standard hele vejen bagud? er det noget man taber effekt på? For effektforøgelsen er ikke sådan pokkers stor ved denne ombygning.. Nogle som har lidt erfaring på dette område?

Mvh. Dennis

_________________
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 jul 2005, 21:47 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Min gl b 20 motor blev væsentlig kvikkere med en turbo udstødning. 2,25-2,5".
Så en tunet 2,3 fortjener en 2,5" udstødning. som et godt kompromis.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 jul 2005, 22:12 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 maj 2005, 14:59
Indlæg: 422
Geografisk sted: Syddjurs
Okay, du skal have tag for responsen.. Så har jeg lidt at gå videre med igen :D

_________________
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 jul 2005, 22:26 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Hvad satan et japser rørhale på en volvo :shock:
Udfra denne diminsion skulde man jo tro at du havde min 500 hk.
Men det er vel styling, og jeg er for gammel til det pjat.
Sideskørterne kan de købes løse?
Jeg er træt af stenslag under dørene.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 jul 2005, 22:49 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 maj 2005, 14:59
Indlæg: 422
Geografisk sted: Syddjurs
Jamen det er et stunt jeg lige havde lyst til at lave, men er efter meget kort tid blevet træt den.. Fra siden ser det ud af lort, og støjniveauet ligger rimelig højt.. På en tur fra Århus til grænsen og tilbage igen er man ved at blive lidt ør i knolden.. Så nu skal der noget andet på i en fart. Har tænkt på noget simons. Sideskørterne ved jeg ikke om kan købes løse, men ham som sælger de komplette kit, går vidst under navnet Kim S inde på bilgalleri og har en mørkerød 855'er.. Prøv evt at kigge i den blå avis, det var der jeg fandt ham.

Forresten, mht til krumtaps-udluftning. På den motor jeg er ved at lave, er det nok bare med et bette filter på den sorte plast-kasse på blokken, eller skal man ligefrem til at have en "catch-can" på og alt muligt?

Mvh. Dennis

_________________
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jul 2005, 00:36 
Ved min svoger kører med 3" Ferrita hele vejen på hans 240 Turbo med 260 hk :)


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jul 2005, 00:37 
Ved min svoger kører med 3" Ferrita hele vejen på hans 240 Turbo med 260 hk :)


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jul 2005, 00:37 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
De kommer helt an på hvordan du laver luft indsuget.
Filtre direkte på karburatorene, og du bliver nød til at lave en fancy chatch tank af en 2,5l sprinkler dunk.
Lidt mere avanceret, så laver man en kasse og fører en slange ud foran køleren hvor man monterer filtret, og man monterer slangen fra krumtaaphusudluftningen lige inden kassen.
Mindre lyd men mere effekt.

Mvh

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Senest rettet af Morten VJ 12 jul 2005, 00:53, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jul 2005, 00:50 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Anonymous skrev:
Ved min svoger kører med 3" Ferrita hele vejen på hans 240 Turbo med 260 hk :)

Nice dvs, at jeg kan vinde ca 40 hk ved at gå ,75 tomme op i størrelse. :D
Vel ikke uden yderligere modefikationer :idea:

Men helt seriøst hvor meget larmer den i tomgang og ved dellast.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jul 2005, 01:44 
Den larmer godt til må man sige. Det er dog også kun hans sekundære bil som faktisk holder stille pt. da han er ved at renovere den. Der er vist lavet noget sjov ved den. Der er opgraderet turbo samt lidt andet sjov. Den har været en tur forbi Trendab hvor de har lavet noget sjov også ;)


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 59 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team