Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 10:11

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Jeg er blevet tilbudt et topstykke fra en golf 2, der er bearbejdet, portet, 278 shrick knast, justerbart takthjul. Det har fået hele turen pånær større ventiler.

Spørgsmålet er så, passer det over på min G3 1,8i? Det er fra en G2 1,8 motor.

Jeg mener at det skulle være tilfældet, men kan der opstå nogle problemer når toppen er bearbejdet således at den passer på en G2 motor og ikke G3. Eller er motorblokkene helt ens på dem?

Jeg ved godt at jeg ikke får meget mere ydelse ud af det, men toppen koster ikke ret meget, så det kunne da være sjovt at prøve.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Østsjælland
bare klø på :D

Kawasaki ZZ-R 1100 :o)

Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
Anonymous skrev:
Jeg er blevet tilbudt et topstykke fra en golf 2, der er bearbejdet, portet, 278 shrick knast, justerbart takthjul. Det har fået hele turen pånær større ventiler.

Spørgsmålet er så, passer det over på min G3 1,8i? Det er fra en G2 1,8 motor.

Jeg mener at det skulle være tilfældet, men kan der opstå nogle problemer når toppen er bearbejdet således at den passer på en G2 motor og ikke G3. Eller er motorblokkene helt ens på dem?

Jeg ved godt at jeg ikke får meget mere ydelse ud af det, men toppen koster ikke ret meget, så det kunne da være sjovt at prøve.

Det passer fysisk - men spørgsmålet er hvilken Golf 2 kværn det stammer fra, og hvilken Golf 3 kværn du vil have det på.
Sådan lidt grundlæggende så er der to typer toppe til 2'erne - et med huller til indsprøjtningsdyser (generelt GTI'erne - både elektronisk og mekanisk sprøjt) - og et uden (monopoint og karburatormodeller).
3'eren findes så ikke med karburator, men igen er der multipoint og monopoint modeller - så du skal lige sørge for at de to ting passer sammen.
Ellers er der sådan set ikke nogen problemer med den variant - der er sågar en på golf2.dk der har en Golf 2 2.0 8V bygget på den måde. At han så for tiden har grumme problemer med at få den synet er en anden snak.
Mener han har banan på også - og som jeg husker det så laver den ca. 130 hk.

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Altså det er taget fra en alm. G2 1,8 90hk med mekaniske løftere og skal sættes på en G3 1,8i 90hk. Så det kan sagtens lade sig gøre uden problemer mht. syn af bilen eller noget som helst?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time