Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 18 jul 2025, 10:37

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 28 jun 2005, 09:42 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 15 jan 2004, 22:19
Indlæg: 353
Geografisk sted: fyn kerteminde
Hej

Er der nogle som har fået synet en bil som er født med k-jetronic og som har fået skiftet til elektriske dyser - alla digifant - ?
En kollega spørger om det kan lade sig gøre - bilen er fra før 1984 :wink:

mvh peter


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 jun 2005, 10:50 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
vag mekaniker skrev:
Hej

Er der nogle som har fået synet en bil som er født med k-jetronic og som har fået skiftet til elektriske dyser - alla digifant - ?
En kollega spørger om det kan lade sig gøre - bilen er fra før 1984 :wink:

mvh peter


Hvis det er før 84 så er der ingen kvaler med emmission, og SBI eller hvem der nu skal syne - skal bare blande sig uden om. De kan mene at man skal snakke med told og skat om noget afgift - men det er vel i øvrigt tvivlsomt om de vil brokke sig yderligere over dette.

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 jun 2005, 11:38 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 15 jan 2004, 22:19
Indlæg: 353
Geografisk sted: fyn kerteminde
ok

Glemte lige at skrive at den er lavet om fra 1.6 8V til 1.8 16V og skal derefter have MS!
Men den kan jo godt holde sig inden for den 20% regel :roll:

mvh peter


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 jun 2005, 11:56 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
vag mekaniker skrev:
ok

Glemte lige at skrive at den er lavet om fra 1.6 8V til 1.8 16V og skal derefter have MS!
Men den kan jo godt holde sig inden for den 20% regel :roll:

mvh peter


Om til PL-motor går jeg næsten ud fra? I såfald ville jeg nu stadig snakke med Told og skat - om ikke andet så for at få et stykke papir fra dem på at de IKKE betragter det som en identitetsændring der kræver ekstra afgift. Alternativt så er der vel grænser for hvor meget det kan beløbe sig til, og så er alt jo i skønneste orden herefter.

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 jun 2005, 16:27 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 25 jul 2004, 21:54
Indlæg: 286
Geografisk sted: Østsjælland
Når man opgradere til en nyere model motor er der ikke noget problem med emision, angående 1.6 8v så er det vel en GTI der er snakke om, formoder jeg, den har 110 hk std. dvs at skal du lægge en 16v i, skal det være en "PL! motor med 129 hk for at slippe for afgift, men så er der heller ingen problemer, god ide er at have relevante papirer med, specielt om du har typegodkendeses nr. fra "PL" modellen.

Mit eget projekt som er synet og godkendt, uden afgift. audi 80 1.8 112hk
ilagt 5cyl 2.3 133hk skal være monteret med kat da effekten ellers stiger til 136hk hvilket er over 20% men den behøver ikke virke da modellen er fra 87 og derved ikke pålagt at køre med kat, skal kun virke som begrænsning :D

God fornøjelse

MVH RSV

_________________
AUDI 80 1.8/ 2.3 synet og godkendt uden afgift på større motor

Kawasaki ZZ-R 1100 :o)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 jun 2005, 17:15 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 15 jan 2004, 22:19
Indlæg: 353
Geografisk sted: fyn kerteminde
Jeg vil give beskeden videre og takker for indlæg.
Det er utroligt at man ikke skal komme med flere oplysninger ang. motor før at det er gennemskuet hvilken model det drejer sig om :shock: men de er alle rigtige.

mvh peter


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 jun 2005, 17:44 
lige nøjagtig det her med GOLF 2 gti fra 8v til 16v gti, er et eksempel told og skat selv bruger på deres hjemmeside! mener ikke det er afgift pligtigt!? mærkeligt nok! MVH. søren


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 28 jun 2005, 18:26 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Anonymous skrev:
lige nøjagtig det her med GOLF 2 gti fra 8v til 16v gti, er et eksempel told og skat selv bruger på deres hjemmeside! mener ikke det er afgift pligtigt!? mærkeligt nok! MVH. søren


Nu er det Golf I GTI (to hints: det er en 1.6 8V og den er fra før 1984) - men hvorfor er det mærkeligt? Hvis det bare er kværnen, så er der jo flere forskelle førend det er en "ægte" 16V'er - og holdes den indenfor de 130-et-eller-andet hk, ja så er det jo også indenfor de 20%.

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team