Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 18 jul 2025, 18:12

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 01 jun 2005, 23:39 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 25 mar 2005, 00:48
Indlæg: 29
Geografisk sted: nordjylland, centrum
godaw !

har set en LT1 v8 'er med et kompressorhus fra en turbo hvor der var monteret en aksel til remtræk , ved ikke om der var friløb på turboakslen , men det kunne vel være smart nok?? er det en gangbar løsning til gadebrug på en alm 2.0 rækkesekser hvis 1 bar er loftet ? en 320i skulle have juice nok til at trække lidt ekstra med rundt ik ;) og udvekslingen kan man jo selv styre på hjulstørrelsen ligesom hvis det var en alm. kompressor.. Det lyder alt for nemt , er det det ??


GIB GAS

_________________
GIB GAS !


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 jun 2005, 00:17 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
JA DET ER NEMT.... MÅSKE DERFOR DET HAR VÆRET BRUGT I ET HALVT ÅRHUNDREDE! DER PLEJER IKKE AT VÆRE FRILØB, VÆR OPMÆRKSOM PÅ AT DER IKKE ER LADETRYK NEDE FRA. LADETRYK STIGER SAMMEN MED OMDREJNINGER. TYPISK HALVT LADETRYK VED HALVE AF MAX RPM OG MAX LADETRYK VED MAX RPM! DET GØR SÅ OGSÅ AT GEARKASSE, KOBLING MM. IKKE BELASTES SÅ VOLDSOMT... OG AT BILEN NÆSTEN OPFØRER SIG SOM OM DEN HADE SUGEMOTOR... mvh.søren PS akselen er ikke fra en turbo, men kompressor hus og hjul er ofte.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 jun 2005, 10:07 
Offline

Tilmeldt: 04 nov 2004, 13:03
Indlæg: 8
Geografisk sted: DK-3600 Frederikssund
Hvis man vil have ladetryk nedefra - kan man vælge en stor mølle og så bare sætte en restrictor ind foran.. så løfter man hele lurven op, og begrænser samtidigt max tryk..

_________________
I don't care what Honda you drive, as long as it's a VTEC.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 jun 2005, 12:36 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Det er en ganske almindelig centrifugalkompressor du har set - det er ca. den løsning som Rotrex bygger - de har så bare en rimeligt avanceret og meget støjsvag gearing indbygget i deres.

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team