Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 15:28

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: uno t
Indlæg: 14 maj 2005, 18:54 
min uno turbo lader ikke ordenligt i første gear men det bliver bedre når man kommer vidre igennem gearene og jo højre omdrejninger? Er der nogle der ved hvorfor den ikke lader ordenligt, er det noget med motorstyringenm.
Jeg har fået t-25 turbo på og køre med 0,7 i bar.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 14 maj 2005, 19:34 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Jeg vil mene at det er en meget normal opførsel.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 maj 2005, 20:14 
Har tænkt på det men det kan ikke være rigtigt for med den gamle turbo træk den fint, og bov`en luftede fint ud det gør den ike mer.


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 15 maj 2005, 09:58 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 12 jan 2005, 22:43
Indlæg: 329
Hej!

Nu kender jeg ikke afsindigt meget til uno t, så det er nok et skud i tågen.

Det kan jo skyldes at turboen er lige stor nok, iflg. scanturbo er T25 laderen anbefalet FRA 1,3 til 1,8 hvorimod en T2 lader anbefales fra 1,1 til 1,6, hvornår (rpm) laver den max ladetryk i de andre gear?
En Escort turbo med T3 lader, eksploderer heller ikke i første gear, det kommer også op gennem gearene, så det lyder altså som rimelig normal opførsel som også Morten skriver.
Dit problem med BOV'en kan jeg ikke lige greje, ligger selv og nusser med en vw 1,4 som heller ikke hvæser ordentligt, så lad os lige få alle de kloge herinde med på banen

svan


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 maj 2005, 15:40 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 02 maj 2004, 23:37
Indlæg: 450
Geografisk sted: Vejle
Et tip kunne måske være at kigge i fiatklubdanmark.dk 's forum. Måske der er hjælp at hente der.

_________________
Kære brevkasse,
Jeg har for mange biler, for mange projekter, for lidt tid og for få penge... Hvad skal jeg gøre?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 maj 2005, 20:36 
Motoren løber fra ladetrykket i 1.gear... Det er som morten siger jo meget almindeligt! Lige som rigtig vilde turbo biler kan gøre på et enerti feldt... Turboen når ganske enkelt ikke at lave tryk før gassen er sluppet igen.


Top
  
 
 Titel: Re: uno t
Indlæg: 16 maj 2005, 00:32 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 sep 2003, 12:17
Indlæg: 2105
Geografisk sted: Borup
H E skrev:
Jeg har fået t-25 turbo på og køre med 0,7 i bar.


Det er ganske normalt, nu du har en større turbo på oplever du det bare mere tydeligt end du gjorde med den gamle T2/IHI-lader, så slap du bare af ;-)

_________________
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 maj 2005, 00:33 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 sep 2003, 12:17
Indlæg: 2105
Geografisk sted: Borup
svan skrev:
Dit problem med BOV'en kan jeg ikke lige greje, ligger selv og nusser med en vw 1,4 som heller ikke hvæser ordentligt, så lad os lige få alle de kloge herinde med på banen


Slangen til at styre BOV'en er for lille, eller hullet i studsen er for lille...

.

_________________
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 maj 2005, 10:21 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 sep 2003, 15:01
Indlæg: 562
Geografisk sted: kbh
:roll: har du prøvet det som vi snakkede om ved Mac D tåstrup?

_________________
Diesel!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 maj 2005, 15:01 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
ang bov skal man lige være helt sikker på at der er direkte forbindelse til manifold da min pifter i "hak" pga der er koblet en ekstra vacum slange til karben..

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 61 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team