Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 11:25

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderjylland
Hej.
På min uno t er der skiver og kaliber bag. Jeg har lige sat nye skiver, klodser og kaliber på. Håndbremse kablet skiftede jeg sidste år og de fejler intet.
Men af en eller anden grund virker håndbremsen ikke. Der er jo noget der bevæger sig inde i selve stemplet når man trækker i håndbremsen, jeg tænkte på om det var der, der er noget galt. Jeg har prøvet at tage kaliberen af og få en til at trække i håndbremsen men stemplet bevæger sig overhovedet ikke. Fodbremsen virker. kablet er stramet helt ind, og bremserne er luftet ud.

Nogen der har en ide?

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Sidder der ikke en skrue bag på caliperen???
Ud med den, så er der inde bagved den justerskrue, du savner... :wink: .

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Desværre er det ikke så let. Det er en helt lukket kaliber ingen justeringmuligheder. Men jeg drejede stemplet lidt ind for at kunne få dem over klodserne og nu fandt jeg lige denne tekst på nettet, det må jeg lige prøve. Så er det spændt om det virker på samme måde.

Sakset fra Audi club danmark:
Pas på med justering af håndbremsetrækket. Hvis du skruer stemplet helt tilbage vil du opdage at håndbremsetrækket kan miste sin funktion. Det skal justeres! Dette gøres ved at skrue stemplet lidt ud igen, indtil det punkt lige før, hvor du kan se, at stemplet begynder at begvæge sig, når du aktiverer håndbremse armen.

Dette punkt svarer også til det sted hvor håndbremsearmene skal være helt tilbage i deres stopposition, når kablerne er monteret og justeret igen og håndbremsen IKKE er trukket.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Det tror jeg på, at det gør!!
Alternativt kan du også bare aktivere hånd- og/eller fodbremsen MANGE gange.....

VH Lars.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Nu har jeg været ude og bakse med et sæt kalibre jeg åbenbart havde liggende. de havde det på samme måde. så den skilte jeg af og fandt ud af at inde i stemplet sider der et "slags" stempel mere med gevind i og som skal kunne dreje rund. håndbremsearmen skubber/trækker i en gevindstang, som stemplet så følger, men så kan den vælge at dreje længere ud af gevind stangen for at justere.

Jeg mener at stemplet der sider inde i den synlige og som skulle kunne dreje rundt er groet fast.
Det kan jo sikkert ske fejl når de renover kaliberne, så jeg må lige have bilen på liften igen og tage stemplet ud og se om de kan dreje frit.

Håber på du/i kan forstå hvad jeg skriver

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time