Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 15:06

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 26 apr 2005, 03:15 
Hejsa.

Et hurtigt spørgsmål: Hvor skal man montere en ventil man skruer på så ladetrykket ikke skal justeres ved aktuatoren men på en slange??

Klaus


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 26 apr 2005, 07:27 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 apr 2004, 21:24
Indlæg: 69
Geografisk sted: Horsens
Billede

_________________
Henrik Vind

Smid en stemme: http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11130

www.stickers.dk - Klistermærker til din bil.
www.topboxen.dk - Salg og udlejning af tagboxe.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 apr 2005, 16:40 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 948
Geografisk sted: Fyn
Jep det virker, du kan på samme måde bruge et T stykke og i den del der går ud i luften laver du lige et gevind og sætter en dyse i alt efter hvad tryk du vil køre med, meget billig løsning og det virker.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 apr 2005, 07:53 
Hvorfor skulle man have en dyse i? for at den kan fløjte lidt, eller..? jeg kan ikke lige se hvordan det kan gøre en forskel...


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 27 apr 2005, 08:44 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Makz skrev:
Hvorfor skulle man have en dyse i? for at den kan fløjte lidt, eller..? jeg kan ikke lige se hvordan det kan gøre en forskel...


Det er ellers der hele fidusen i det justerbare ligger gemt.....og nej, det er ikke for at få den til at fløjte lidt :shock:

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 apr 2005, 15:04 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 14:45
Indlæg: 152
det er fordi jo mere luft du lukker ud, jo mere luft skal der til for at åbne wastgaten altså mere ladetryk :lol:

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=32193


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 apr 2005, 17:56 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 23 jul 2003, 17:22
Indlæg: 210
Geografisk sted: Vestjylland
Hej.

Hvad nu hvis der kun er to tilslutninger på ventilen så har det ikke noget at sige?

På min aktuator går der en slange til røret efter intercooleren, skal der så bare indsættes et T-stykke til ventilen?

Mvh Morten

_________________
Billede


Volvo for life

-Volvo 855 T5 http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=276354
-Volvo 240 turbo --Nu med B23ET--
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=34308
-Volvo PV 544 http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=328848


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 apr 2005, 19:06 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Morten Lunde skrev:
Hej.

Hvad nu hvis der kun er to tilslutninger på ventilen så har det ikke noget at sige?

På min aktuator går der en slange til røret efter intercooleren, skal der så bare indsættes et T-stykke til ventilen?

Mvh Morten

Ja og vente på at motoren eksplodere hvis de 200 hk er rigtige, da et standart sprøjt ikke kan give benzin nok.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 apr 2005, 23:03 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Enig, hvis de 200hk ikke er imaginære, så kører du motoren helt ude på det dyre punkt.

Nogen holder til det hvis de køres med omtanke, men ikke mange. Kjet giver for lidt bensin m. std fordelerhoved, og tændingsvinklen er ikke god v. det tryk der skal til for at lave 200hk med oem sprøjt.

Med dygtigt modificeret Kjet kan 220hk nåes nogenlunde pålideligt, men det er vist kun svenskere der har adgang til den ekspertise det kræver med kjet.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 maj 2005, 21:04 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 23 jul 2003, 17:22
Indlæg: 210
Geografisk sted: Vestjylland
Det var nu ikke for at få mere effekt ud af dyret, men fordi jeg ikke vil under bilen hver gang man skal justere "benzinøkonomien", det var jo så dejligt nemt bare at skrue på en ventil hvis det kunne gøre ud for det.

Så skal man sætte et T-stykke på og så lade den ekstra slange gå på den ventil og så videre ned på indsugningshuset på turboen?

Og ja, det er teoretiske heste, hvis udgangspunktet er 155 hk. på krumtappen og lægger ca 0.3 - 0.4 bar til og den originale intercooler og tager de diverse ting som andet luftfilter og andet udstødning så, om ikke andet så grænser det vel op til.

Men det kan jo også bare være at Veloens opgivede hk er tættere på :D

Mvh Morten

_________________
Billede


Volvo for life

-Volvo 855 T5 http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=276354
-Volvo 240 turbo --Nu med B23ET--
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=34308
-Volvo PV 544 http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=328848


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 60 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team