Som udgangspunkt kan alt jop lade sig gøre, men jeg tror den bedste løsning på sigt er at bygge en ny manifold.
Det er de færreste manifolds der er svejsbare med godt resultat. Ihvertfald hvis det skal kunne betales.
Jeg har selv som forsøg opsvejst en revnet manifold og turbo(begge var revnet), og KUN fordi jeg havde elektroderne i skuffen. Ellers ville det overhovedet ikke kunne betale sig.
Svejser du den, så vælg en god støbejernselektrode.
Fyld en 25liter spand op med rockwool.
Forbered manifolden for svejsning, dvs med skærpning osv.
Varm manifolden til ca. 325grader(tager lang tid).
Svejs den med den mindste strøm du kan svejse ved, uden at miste kontrollen over smeltebadet.
Når du er færdig er manifolden sandsynligvist kølet ned under de 325grader, så varm den op igen, evt lidt højere, feks 350 grader
Smid den i spanden med rockwool og pak den godt ind, så varmetabet er minimalt.
Vent til den er kold.
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!