Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 05:18

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 01 apr 2005, 10:59 
hej jeg er ved at rode mig ud i noget lort :) et 1,9tdi projekt til min golf 1

jeg har hørt at jeg kan bruge en krumtap, blok, plejlstænger og stempler

fra en 1,9 tdi og resten af stumperne fra en 1,6 td!!!

det ville derfor være muligt ar smide den i golf 1 uden de helst store

problemer!

men den skal køre omkring 1 - 1,2 i ladetryk og med stor custom

intercooler lavet efter motorstørrelsen!

MEN hvilken turbo skal jeg vælge, en fra en 1,9 tdi eller noget andet!

kunne godt tænke mig noget effekt dog uden overkill...

råd modtages gerne... evt erfaringer med noget ligende!!!

mvh jesper


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 05 apr 2005, 23:38 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 09 nov 2003, 23:04
Indlæg: 92
Til dit projekt vil jeg anbefale dig en Turbo fra en 180hk TDI V6... den kan levere den ønskede effekt, og passer godt til din motor.... den kan kommer i næheden af 250hk i effekt hvis man vil.... og så kan den fås relativt billigt!

... men vil du have mindre effent kan du købe f.eks. min KKK03 fra en 2.0 HDI motor, den kan godt levere 180hk.... men har det bedst omkring 150hk.... den er din for 1200 kr.

_________________
- Christian Byriel [Peugeot 206HDii]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 apr 2005, 06:29 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 948
Geografisk sted: Fyn
vang skrev:
hej jeg er ved at rode mig ud i noget lort :) et 1,9tdi projekt til min golf 1

jeg har hørt at jeg kan bruge en krumtap, blok, plejlstænger og stempler

fra en 1,9 tdi og resten af stumperne fra en 1,6 td!!!

mvh jesper

Er det noget der er 100% at man kan bruge en 1,6td top på en 1.9 bund


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 apr 2005, 06:45 
hej... med hensyn til turbo vil jeg måske købe en garret t25 ny - den er

rimelig billig og olie/vandkølet!

Beamer : de virker lidt for store de turboer du referere til - 250 hk!!!

det vil da være urealistisk på sådan en motor! jeg regnede med en

effekt på omkring 120 hk - men det ved jeg sgu ikke!!!

jeg har talt med en ældre herre, som har gjort meget i disse ting og

renovere 1,6 td og 1,9 tdi motoren, han sagde at det kunne lade sig at

gøre at bruge toppen fra en 1,6 td!

MEN den har mindre ventiler, så derfor tror jeg at jeg vil gå efter 1,9 tdi

topstykket!

det dyreste i dette projekt bliver de nye stempler!!! uhaa... 5000 +

momme

jesper


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 07 apr 2005, 16:44 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 948
Geografisk sted: Fyn
vang skrev:

jeg har talt med en ældre herre, som har gjort meget i disse ting og

renovere 1,6 td og 1,9 tdi motoren, han sagde at det kunne lade sig at

gøre at bruge toppen fra en 1,6 td!

MEN den har mindre ventiler, så derfor tror jeg at jeg vil gå efter 1,9 tdi
jesper


Lyder godt for vi har en 1.9Td motor med død top og de er ikke til at finde, tror ikke de er ret stærke så hvis vi kunne få en 1.6td top på ville det være kanon. tror du der er forskel på ventiler fra 1.6TD til 1.9TD
( ikke TDI motore)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 apr 2005, 23:41 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 okt 2003, 18:15
Indlæg: 379
Geografisk sted: Randers
ikke for at lukke luften ud af din ballon men hvis du "kun" ville have 120hk ud af din vogn så kan det gøres meget letter samt billiger prøv at læs mit indlæg ang turbo & kompressor på diese jeg har skruet rigtig meget på de gammel golf motor og jeg ville ikke bruge din opsætning 1.9eren har problemer med at krumtapen knækker samt plejlstængerne er ikke så stærke som f.eks SBeren jeg ville godt vædde med at jeg kan få 130hk ud af en TDer det bedste du kan gøre er at købe en Sber da den har oliekøling af stempelerene samt forstærket topstykke en pumpe der virkelige kan give noget diesel det du gør med den er at du køber en styrenål fra KW systems i tyskland der efter en god KKK14 turbo lader en G60 rally intercooler uden aircon et godt luftfilter samt en free flow udstødning gerne så kort så muligt får det hele justeret
PS husk en ordenlig kobling
DET spiller MAX

_________________
4X4 POWER
THIS ONE IS THE BEST
FUCK THE REST
NISSAN PATROL 3.3 TD


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 apr 2005, 06:33 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 948
Geografisk sted: Fyn
C.Sørensen skrev:
prøv at læs mit indlæg ang turbo & kompressor på diese

Hvor står det henne ? kan ikke finde det under VW


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 apr 2005, 06:57 
hej, har også hørt det med en 1,9 krumtap, derfor køber jeg en der er

forstærket, der hvor de er svage - i den ende hvor remhjulet sidder!

ventilerne i en 1,9 tdi er større end i en 1,6td top!

jeg prøver at lave en opsætning med en 1,9 top istedet, hvis det ikke dur

så får den bare en anden top, men lad os nu se!

nogen skal jo prøve det!

med hensyn til brændstofpumperne, så syntes jeg det virker lidt sindsygt

med alt den debat om at de ikke kan leverer nok- dem jeg kender og

den sidste jeg havde havde overhovedet ikke noget problem med at

levere nok brændstof - SMOKE!

Motoren skal jo som sagt i en golf 1 og intercooleren kommer til at sidde

mellem forlygterne- den er fra en lastbil og skåret til, så den fylder hele

pladsen imellem lygterne! det bliver rigtigt godt!

2" rustfri rør, og rustfri udstødning... det kan da også være at den kan få

mere effekt end jeg selv tror... vil bare ikke sætte mine forventninger

for højt!!!

jesper


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 09 apr 2005, 11:46 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 okt 2003, 18:15
Indlæg: 379
Geografisk sted: Randers
http://powerpage.gjelsoe.dk/viewtopic.p ... highlight=

problemet med pumperne er at de begynder selv at skrue ned for brændstofet ved et bestemt rpm tal kan ikke lige huske og det giver problemer hmm måske er det bedst at bruge 1.9 tdi topstykket du få stor problemer med at få et std topstykke til at holde over længere tid

_________________
4X4 POWER
THIS ONE IS THE BEST
FUCK THE REST
NISSAN PATROL 3.3 TD


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 apr 2005, 10:04 
hej igen... lige et spørgsmål mht gearkasser!!!

jeg vil jo have en 5 trinsgearkasse i, men hvor meget skal der skiftes -

hvad præcist for at kunne gøre det?

jeg har luret i de tyske blade at de har et gearkasse ophæng. der passer

på en evt golf 2 5 trins og samtidig i golf 1 beslaget!!!

nogen der ved mere om det?

mvh jesper


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 58 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team