Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 18 jul 2025, 11:42

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Hey derude... Står og skal til at male lidt på dytten, og har tænkt mig noget sort med en meget kraftig grov flake effekt! Har hørt at denne flake effekt, kan købes som en tilsætning til klarlakken?? Nogen der ved noget??

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Roskilde
Hvis det er det jeg tror det er, så laves det ikke mere. Det er de der halv store stykker plastic eller hvad fanden det er ik?

Titel:
Jep.. Det er lige netop det jeg tænker på.. Gives det ik mere?? hmm.. lyder underligt, for jesse james bruger det sq da når han laver nogle seje ting... Hmm... kom nu lige frisk ik!!

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: tæt på kbh
hej der min chevrolet var lakeret i flake da jeg købte den men er nu slebet ned og omlakeret i sort.
MEN jeg kan fortælle dig hvordan det virker (og så tror jeg du dropper det)
1. du maler bilen i den farve du ønsker.

2. du giver bilen 1 til 2 lag tykt lak og inden det tørre blæser du 6 gange så meget flake ud over bilen som du ønsker i den færdige lak

3. så giver du bilen 4 - 6 lag lak

4. så tager du e uge fri og sliber 5/6 dele af flaken af igen dette gør at kun de flakes der ligger plant eller næsten plant med lakken bliver og alle dem der står op eller ligger meget på skrå slibs væk.

5. og så giver du bilen 2-4 lag lak med mellemslibning.

ps. flakenes er ikke af plast men nermere knust krom (meget hårdt.

obs. jeg er ikjke maler og genfortæller kun ting som jeg er blevet fortalt af den forrige ejer .

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Roskilde
Hansen!! skrev:
Jep.. Det er lige netop det jeg tænker på.. Gives det ik mere?? hmm.. lyder underligt, for jesse james bruger det sq da når han laver nogle seje ting... Hmm... kom nu lige frisk ik!!

Jeg tror at det Jesse bruger er noget andet, det er et forældet produkt og som Falfa skriver et kæmpe arb. Men prøv at snak med en maler han kan jo nok gi dig klar besked!

Titel:
Hey tak for jeres cool svar på mit problem, har snakket med en maler, som ved hvor det kan købes... og det er sådan noget moderne plastic stads.. 8) og det virker siger han.. Han er ved at lave nogle prøver til mig nu.. :P

Titel:
Hej!

Jeg har det også på min, og overfladen er meget meget grov.
Der kan købes noget speciel klarlak hvor der er nogle meget meget fine flake stykker i, men den vil ikke få ret meget effekt, plus den koster ca 1800 pr liter i indkøb.

De større flakestykker kan jeg godt skaffe til dig hvis du er interesseret. Men de koster... og som falfa skriver... den skal ha meget klarlak og mange gange vandslibning ind i mellem. Du skal finde en ordentlig maler der gider eller også selv gide at gøre det for det blir ordentligt.

Min egen har fået 6 gange klarlak oven på det flake og mangler stadig 4 gange.

Titel:
Hey, hvad med nogle pic's af det projekt?? :?:

Titel:
Om ikke andet har www.rogerscustom.se i Gøteborg det. De har alt i Custom lak, en liste fra en annonce i et blad på hvad der er på lager i lak-specialiteter siger: Candy Pearl, Filp-Flop, Metalflake, Neoscent, Glowble, Eerle-Dess, Vreeble, Mirra spindrift......

Ja spørg ikke mig hvad lige det forskellige er. :)

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordvestjylland
Hvis man vil have speciallak til gode priser er dette stedet http://www.rage-extreme.com

Er selv helt tosset med denne :P http://www.rage-extreme.com/gallery/spe ... /index.asp

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time