HansPuntoGTHald skrev:
Skal til at lave det sidste ved Punto´en her når varmen og solen kommer frem.
Så tænker jeg lidt på benzintrykket. Kan jeg da nøjes med en benzintryksregulator, eller skal der osse en større benzinpumpe på ??
Har et godt øje til regulatoren herinde fra, så er der endvidere nogen der har erfaringer med sådan een ??
HansPuntoGTHald
Hvorfor denne interesse for benzintrykket, er den ved at have for små dyser, og så er en justering af benzintrykket ikke særligt effettivt.
En dyle der er opgivet til 100 ml/min ved 3 bar vil give 142 ml/min ved 6 bar.
Men det er ikke hele historien.
Dyser og pumpe er diminsioneret til et tryk, som regel omkring 3 bar ved atmosfære tryk.
Vis vi nu hæver trykket med en bar vil hvores 100 ml/min dyser give 115 ml/min.
Nu er vi jo så glade 15% mere flow i dyserne, men nej ikke helt Dysens sprøjte billede kan ændre sig markant, således at det bliver dråber istededt for en homogen gas der bliver sprøjtet ind, ig åbningstiderne kan også ændre sig til det langsommere.
Så slutresultatet kan være at man kun får 5% mere brændbart brændstof ind i motoren.
Pumpen on den kan holde eller ej, er den gl og slidt så kan den temligt sikkert ikke.
Den eneste måde er at montere et manometet, fyre æsken af og se efter trykfald, hvis den bevæger sig så meget som en 1/10 del mm på uret så har man problemer.
MVH
Morten
_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html