Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 17:32

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 21 dec 2004, 00:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 13:40
Indlæg: 8
Geografisk sted: Oppland/Norway
Kjører rundt i en 88 Mazda 626 Coupe med turboladet 16V motor
For øyeblikket har jeg en 2,5" bit fra turboen og bak til demper nr 2 (nr 1 er fjernet) fra og med demper nr 2 og bak er orginalt.
Lyden nå er som orginal.

Selvfølgelig er ikke dette optimalt for ytelsen.
Tanken er å kjøre med 2,5" hele veien.

Men hvordan ungår jeg å få en bil med for høyt støynivå?
Hva slags dempere og hvor mange vil dere anbefale for å få til et system som gir en dyp bass tone men med et nivå som ligger lavt nok til å unngå at omgivelsene reagerer negativt og uten å få unødvendig støy inni bilen.

Ps bilen har ingen kat

Har tidligere eksperimentert med Simons universal dempere på samme biltypen uten turbo, men selv med 3 dempere var støynivået uakseptabelt høyt

_________________
Turboladet 88 Mazda 626 GT Coupe


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 dec 2004, 09:01 
For best mulig demping av lyden, bruk (minst) tre dempere.plasser en nærmest mulig turboen, og en helt bak. den tredje monterer du så midt i mellom de to som mulig. denne demperen vil da hindre eksosanlegget i å danne stående lydbølger,som lager brumminga inni bilen. For mest mulig effekt skal du bruke åpne potter,dvs potter som du ser rett igjennom. Turboen demper faktisk en god del lyd,så bilen blir stillere enn en n/a bil med tre dempere. Det lønner seg mest sansynlig ikke å gå opp i dim på rørene, da dette fører til mer lyd og faktisk kan gi dårligere ytelse. 2,5tom holder opp til 300hk.


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 21 dec 2004, 09:01 
For best mulig demping av lyden, bruk (minst) tre dempere.plasser en nærmest mulig turboen, og en helt bak. den tredje monterer du så midt i mellom de to som mulig. denne demperen vil da hindre eksosanlegget i å danne stående lydbølger,som lager brumminga inni bilen. For mest mulig effekt skal du bruke åpne potter,dvs potter som du ser rett igjennom. Turboen demper faktisk en god del lyd,så bilen blir stillere enn en n/a bil med tre dempere. Det lønner seg mest sansynlig ikke å gå opp i dim på rørene, da dette fører til mer lyd og faktisk kan gi dårligere ytelse. 2,5tom holder opp til 300hk.


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 23 dec 2004, 20:14 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2004, 20:31
Indlæg: 208
Geografisk sted: Vejle
Hej

Jeg lavede engang en 3" udstødning fra turboen om til to bagpotter, det larmede slet ikke, kun når man gav den fuld gas kom der noget lyd. Potterne var fra tyske Hartge, og de gir en bimmer den helt rigtige lyd:-)

_________________
BMW ---> Best Motor in the World!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 52 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team