Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 21:57

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Senior Medlem

Geografisk sted: tæt på kbh
kan jeg bruge en (disel) lastvogns turbo til min 5,7 liter V8 bensinmotor.
hvis ikke hvorfor ?
Nogen der ved hvor man skaffer sådan en brugt billigt,
og hvor skævt vil "trimmet" være på en gennemsnitlig disel lastvognsturbo når den skal bruges til bensin.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 9000
det kommer jo an på hvor stor motoren er(Lastbilen).
Se på hvor meget effekt du sigter efter, og der efter finder du en lastbil eller et hvilket somhelst andet køretøj med den effekt du ønsker i bilen...Så er du godt på vej. Ville det ikke være en ide at have en turbo på hver side af blokken.. =)=)

FALFA skrev:
kan jeg bruge en (disel) lastvogns turbo til min 5,7 liter V8 bensinmotor.
hvis ikke hvorfor ?
Nogen der ved hvor man skaffer sådan en brugt billigt,
og hvor skævt vil "trimmet" være på en gennemsnitlig disel lastvognsturbo når den skal bruges til bensin.

Jeg har en helt ny Rajay mølle som du kan få billigt.
Den er uden wastegate.
God for ca. 450 hk, bemærk A/R på 100 på turbine siden, hvilket jeg vil tro passer godt til dine 5,7L

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

Jeg har ikke noget at bruge den til og står bare til pynt på hylden.
/Jakob

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Østjylland
Respekt, for en gang hylde-pynt.
Den er jo ENORM.

:)

/nolan

Titel:
Nolan skrev:
Respekt, for en gang hylde-pynt.
Den er jo ENORM.

:)

/nolan

Den ser også større ud på billederne end den er, men jeg tror den vil passe godt på en motor fra 3-6 liter afhængig af hvad man vil have ud af den.
/Jakob

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: tæt på kbh
FALFA her .
ja det er ikke for at være u høflig jeg ikke har svaret på indlæget men jeg havde håbet på at nogen af de "kloge herre" herinde havde lidt hjælpende info , da jeg selv kun for nylig har stukket næsen i turboer.

men det ser det ikke ud til ........-

jeg har ikke kunne finde nogen flow maps på rajay turboer .
kunne du ikke måle f.eks. de 4 portåbninger i cm og sende til mig på
gellegaard@ofir.dk
også gerne diameter på kompressorhuset ca.
ja det er da nogle gode billeder du har taget men måske lidt for tæt på da ligteren derved ser nindre ud tror jeg ...
og en ide om hvad den skal koste eller om der er noget andet hyldepynt du kunne tænke dig :).
på forhånd tak.

www.wroum.dk bilen se evt. under billeder.

Titel:
FALFA skrev:
FALFA her .
ja det er ikke for at være u høflig jeg ikke har svaret på indlæget men jeg havde håbet på at nogen af de "kloge herre" herinde havde lidt hjælpende info , da jeg selv kun for nylig har stukket næsen i turboer.

men det ser det ikke ud til ........-

jeg har ikke kunne finde nogen flow maps på rajay turboer .
kunne du ikke måle f.eks. de 4 portåbninger i cm og sende til mig på
gellegaard@ofir.dk
også gerne diameter på kompressorhuset ca.
ja det er da nogle gode billeder du har taget men måske lidt for tæt på da ligteren derved ser nindre ud tror jeg ...
og en ide om hvad den skal koste eller om der er noget andet hyldepynt du kunne tænke dig :).

på forhånd tak.

www.wroum.dk bilen se evt. under billeder.

Jeg måler og sender data og nye billeder.
Det er sq en flot bil du har!!

/Jakob

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
Ikke fordi jeg er særlig klog på emnet, men en diesel motor sender ca 1/3 mægde eneri ud i turboen, grundet højere effktiviet, og der næst snure de med maks 2500 rpm..
Dvs groft regnet skal du bruge en turbo fra en motor der er 2/3 større i voluen, og dernæst kan du gange med 3, hvis den skal understøtte 6000 rpm.
Et eks. der er nogen der bruger en HX 35 på en 2,3l. motor med gode resultater. iflg dem
selv, denne statan stammer fra en 10 l diesel, så gæt selllllv hvilke´n turbo du skal vælge.

MORten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Titel:
Mester Medlem

prøv at kigge lidt på hvor mange heste turboen laver sammen med lastbils motoren..... som regel er der ikke noget galt for at de kan lave 50% mere på en benzinmotor! har selv set en HX 60 HOLSETT på en 2.5liters VOLVO. mener den lavede 680 heste på billig benzin! Ø på indløb i kompressoren vil altid give et godt fingerpeg om kapasiteten. de aller fleste store turboer er i realiteten fra lastbiler.... mange lavet med en lidt mindre turbine side eller større kompressor side! standard lastbiler med 500-600heste er ikke ualmindelige. så en turbo fra dem vil være god for 900hk... MVH. søren

Titel:
Hvis man omregner flow tabellen for en holset hx50 skulle den kunne klare 750 hk på benzin en hx60 kan klare 1000 hk. Der er bare lige det at en hx50 ikke bare er en hx50 man kan bestille den med forskelligt trim til benzin motorer hos gik. De sidder originalt på diverse store svenske lastbiler www.holst.co.uk Der har været en 57 belair 383 i power med 2 stk to4b fra en volvo formentlig en fl6. Den kunne køre 9.9 i gade trim og havde 900 hk ved højeste tryk. Jeg kunne måske overtales til at scanne artiklen. Jeg har iøvrigt et olds caddy dobbelt 2.25" spjældhus til 4 port indsug liggende.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time