Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 18:04

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
Er i krig med et MegaSquirt projekt til min klubrallybil - har fået handlet MegaSquirt'en, fået en kasse, samt mange af komponenterne.
Men jeg tænkte at lidt sikring af at fugt ikke sådan bare lige vælter ind gennem stik-gennemføringen i kassen, ville være en ide.
Nogen der har set gode eksempler el. lign.? Synes ikke rigtig jeg kan hitte noget smart.

På forhånd tak.

Billede
Golf GTi 16V til rally

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Moderator

Nope, der er ikke de store forkromede og elegange løsninger på det problem. Der kan købes vandtætte stik til bla motorstyringer, men prisen for et brugbart stiksæt til MS er i omegnen af 800dkr, og ret beset er problemet ikke stort nok til at retfærdiggøre denne udskrivning.

Du får ikke fugt ind i din MS, hvis du installerer den i kabinen(som du under alle omstændigheder _SKAL_) og hvis du vender den med dsub37 stikket nederst, så løber evt vand ikke via kablet und i boksen.

Til våde ("våde"!!) omgivelser kan jeg anbefale at lakere alle elektrisk overflader med en god klar lak.

"PLASTIC70" er et godt produkt til dette.

Selve stikket kan vand"proofes" med "VASELINE701", begge dele fra "kontakt chemie"

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
HenrikGM skrev:
Nope, der er ikke de store forkromede og elegange løsninger på det problem. Der kan købes vandtætte stik til bla motorstyringer, men prisen for et brugbart stiksæt til MS er i omegnen af 800dkr, og ret beset er problemet ikke stort nok til at retfærdiggøre denne udskrivning.

Ja det er jo liiige det :-).

Citat:
Du får ikke fugt ind i din MS, hvis du installerer den i kabinen(som du under alle omstændigheder _SKAL_) og hvis du vender den med dsub37 stikket nederst, så løber evt vand ikke via kablet und i boksen.

Well - den skal naturligvis ind i kabinen - men det er som sagt en klubrallybil, og der går tit uger mellem at den er ude og køre - og i den tid står den nogen gange udenfor.
Der trænger i ny og næ fugt ind i bilen (uden tæpper i ser man den slags meget nemmere - ubehagelig overraskelse :-)), og det kan generelt ikke undgåes.
For at undgå for meget kondens osv., ville jeg tage et par skridt - ikke noget vildt og voldsomt, bare lidt småting :-).

Fik et tip fra en på MegaSquirt listen om en producent af "sikringsting" til DSUB stikkene. Det gav mig i hvert fald en enkelt ide om at lave to gummipakninger - en mellem print-stikket og pladen, og en mellem stikket med kabler i og pladen.
Så må jeg bare lige her på arbejdet hitte en støv-cap til 9-bens stikket til seriel interfacet - skulle være ok.

Citat:
Til våde ("våde"!!) omgivelser kan jeg anbefale at lakere alle elektrisk overflader med en god klar lak.

"PLASTIC70" er et godt produkt til dette.

Selve stikket kan vand"proofes" med "VASELINE701", begge dele fra "kontakt chemie"

Hvor hulen får man det?
Er alm. klar lak på spray ikke ok? Og vaseline kan man vel bare bruge den der alm. gule bøtte - er det noget med "borough" det hedder?
(du ved... klassikkeren :-)).

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Moderator

Jeg ville ikke bruge alm klarlak, men nogen har held med det, jeg vil bare ikke anbfale det. Vaselinen er på spray, og et rigtigt godt produkt til smøring af alverdens forskellige stik.

56494444

Det er nummeret på Elsupply, de kan hjælpe dig. Det kan endda være de har et nyere og mere velegnet produkt end dem jeg nævnte. Sender pr. efterkrav, og er rimelige.

Overvej om du ikke hurtigere og mere effektivt kan løse problemetved at tage MS med dig istedet.....Det er endda en effektiv tyverisikring samtidigt....!

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time