Havneren skrev:
Jeg har en kammi der kører med 100% spær på hans sierra... Den drejer fint.
100 % spær så vol jeg gætte på at det er svejset, og dermed mister min 50 % af vejgrebet når den drejer.
Dette er desværre ikke tilfældet når man kører med mindre % i spær.
egentlig er det relativt simpelt, hvorfor har vi et diffenentiale på de hjul der skal overføre motorens træk.
Det er for at kunne udligne hastigheden mellem hjulende der kører en stor, og en lille cirkelbue når der drejes.
Når vi så sætter et spær på en bil der er født uden, vil det give en ændring af køreegenskaberne, da man vil få mere greb på den drivende aksel, og må derfor kompensere for dette med en ændret undervogn hvis man ikke er tilfreds med de nye køre egenskaber.
Dette gælder når bilen bliver presse til det yderste i opnåelig svinghastighed, og ikke ved alm. møffe kørsel.
Leder stadig efter et spærre differentiale til Volvoen.
Morten
_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html