Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 21:47

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 10 sep 2004, 07:32 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 sep 2003, 15:01
Indlæg: 562
Geografisk sted: kbh
hvor meget skal der gøres for at få omkring 250hk i en 2,0 16V lancia delta... uden turbo!

skal man have andre stempler og det hele?

_________________
Diesel!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 sep 2004, 10:24 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 639
Geografisk sted: Østjylland
Der er godt nok meget langt op til 250hk på en 2.0 NA motor.
Det er jo 125hk pr. liter. Selv meget hidsige motorer ligger fra fabrikken under 100 hk pr. liter.

Det er min vurdering, at det vil kræve det hele ;-)

Begynd du bare at lægge penge til side. Du får brug for dem.

Mvh
Nolan


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 sep 2004, 16:12 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 dec 2003, 14:55
Indlæg: 173
Geografisk sted: Odense
øhhh, nu antyder overskriften jo ikke lige frem NA tuning ..................

Mads RR

Nolan skrev:
Der er godt nok meget langt op til 250hk på en 2.0 NA motor.
Det er jo 125hk pr. liter. Selv meget hidsige motorer ligger fra fabrikken under 100 hk pr. liter.

Det er min vurdering, at det vil kræve det hele ;-)

Begynd du bare at lægge penge til side. Du får brug for dem.

Mvh
Nolan

_________________
To race is to live.... Everything before and after is just waiting. "Steve McQueen"


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 sep 2004, 17:51 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 sep 2003, 15:01
Indlæg: 562
Geografisk sted: kbh
Nolan skrev:
Der er godt nok meget langt op til 250hk på en 2.0 NA motor.
Det er jo 125hk pr. liter. Selv meget hidsige motorer ligger fra fabrikken under 100 hk pr. liter.

Det er min vurdering, at det vil kræve det hele ;-)

Begynd du bare at lægge penge til side. Du får brug for dem.

Mvh
Nolan


nej det er med kompressor, det med uden turbo er bare at motoren ikke er standard med turbo!

_________________
Diesel!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 sep 2004, 14:43 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 sep 2003, 15:01
Indlæg: 562
Geografisk sted: kbh
er der ikke nogle der kan svare?

_________________
Diesel!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 sep 2004, 14:58 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
Indlæg: 732
Geografisk sted: Malmö
På nogle punkter skal den vel nok bygges som turbomaskinen....
Stempler, knaster , top osv. skal jo kunne klare trykladning...
Motorstyringen fra den originale turbo kan vel også bruges...
Det er jo grundlæggende den samme blok, så mon ikke mange stumper kan overføres...?

_________________
Smøring er ALT!

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 sep 2004, 00:21 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 639
Geografisk sted: Østjylland
Sorry - havde vist lagt brillerne i skuffen.

/Nolan


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 sep 2004, 23:30 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 sep 2003, 15:01
Indlæg: 562
Geografisk sted: kbh
:wink: det går nok!

okey.. motorstyring er ikke noget problem da jeg har en megasquirt box til at ligge!
hvilken kompressor skal det så være når den ikke må være alt for stor fysisk og stadig skulle kunne give en del..
og er det overhovedet mulig at få i omegnen af 250hk..
skal det hele lavet total om?

_________________
Diesel!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 sep 2004, 14:29 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2004, 20:00
Indlæg: 27
fraguzz skrev:
:wink: det går nok!

okey.. motorstyring er ikke noget problem da jeg har en megasquirt box til at ligge!
hvilken kompressor skal det så være når den ikke må være alt for stor fysisk og stadig skulle kunne give en del..
og er det overhovedet mulig at få i omegnen af 250hk..
skal det hele lavet total om?



Det nemmeste og sikkert også billigste ville vel være og købe et frontcut, fra en Lancia Thema Turbo 16v.
Den kan da "nemt" komme til at yde 250 hk og kan sikkert også holde til det.

_________________
En gang med tryk, altid med tryk...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 sep 2004, 21:29 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 sep 2003, 15:01
Indlæg: 562
Geografisk sted: kbh
front cut?
er ikke helt med?

mener du hele motoren?
det var ik planen for det er nemlig denne motor jeg kan få billig.. og søgte bare mulighederne i den blok.

_________________
Diesel!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 73 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team