Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 22:29

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 82 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 06 mar 2011, 19:53 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 maj 2008, 15:44
Indlæg: 155
jeg taler udefra egne erfaringer og de er ikke som de er fordi jeg aldrig har prøvet andre turboladere.. mp turboladere ,garrett ,kkk og precision er prøvet..og det jo kun fint der er lidt til en hver smag og prisklasse.. men hvad angår effektivitet spool up og holdbarhed kommer man ik uden om precision,stort set alle de hurtigst/højst ydende maskiner i f eks usa kører med dem,udover det bruger vi storset ikke andet på de biler vi bygger i firmaet,jeg har endnu ikke monteret en billet precision turbolader uden rigtig fine resultalter.

precision kørte med garretts kugleleje enhed indtil engang sidste år..der kom de med deres egen enhed som kører uden vandkøling,jeg er sikker på hvis du søger på det her på nettet kan du læse alt det du vil. udover det så er der garanti på deres kugleleje turboer modsat en garrett´s turboer.. og ja du får rent faktisk en ny turbo hvis der noget.


der er ingen tvivl om hverken højere effekt eller tidligere spol op på disse turboer eftersom inden de kom som billet hjul fandtes de som samme turboer bar med støbte hjul så det er nemt nok at sammenligne produktet.

og til dig henrik der er stor fan af 360 graders lejer.. det fåes de også med.. ;)

precisons 62mm billet laver 700+ selv på dansk jord ,så den hx55 er vidst udkonkurreret for længst.

men lad mig da endelig høre om der er nogle af jer der har egne erfaringer med precision,så der rent faktisk er en grund til jeres tvivl/skeptis på PT..eller er det bar sådan at man har alt imod alt andet end det man selv er fan af????????

_________________
R36-GT45R-AWD

1/4mile- 9.7@233km/h


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 mar 2011, 23:12 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Nu skal du ikke misforstå det på den måde at man er imod alt man ikke er "fan" af. Jeg er sjældent "fan" af noget bestemt, men vejer dog alle de komponenter jeg støder på af imod hinanden, med kritiske øjne, især hvis der pludseligt optræder sjove specs. (arbejdsskade)

Hvis de rent faktisk bytter en defekt turbolader under 1års garanti, så er det tilgengæld lidt af et salgsargument i sig selv.

Det vil være rigtigt interessant at finde 5 forskellige turbolader med samme diametre, A/R forhold, etc. og rulle dem alle på samme motor, men det er ikke en test der er ret almindelig, uden at være stærkt farvet.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 mar 2011, 00:25 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
MTECH skrev:
lqs skrev:
nyt=godt
bling bling=20% mere ydelse
mon ikke vi skal nøjes med at være enige om at i dag er søndag?
MVH søren


mere liegyldigt svar skal man lede længe efter!

søren nu det her langt fra nyt.. det undre mig egentlig ikke at du tvivler på dette som med alt andet! udover det er der masser af fine resultater med disse precision i både ind og udland..at de så ikke er nået hjem i din garage endnu er så en anden sag.

prøv lige at uddyb det du skriver.
du sætter et link ind til en film på nettet hvor der angiveligt bliver rullet en bil, i teksten står der 926hk som jeg husker det. skærmen viser tæt på det samme. alt det i filmen er hjulheste. denne bil er så i følge dig, udrustet med en turbolader der er svaret på alt til tunerfolket. den samme turbo kan så i følge dig, lave langt færre hk i dk. er vi så meget dummere?
ang det her med hvad der er nået hvorhen hvornår... så det vel egentlig inderligt ligegyldigt.
men det er da tæt på 15år siden jeg købte en garrett kugleleje turbo ved ray hall i australien. den er ratet til 750hk. den var stor dengang. det var nok også den første der var i dk. mig bekendt.
skal vi ikke prøve at hæve sagligheden i denne tråd?
et meget stort firma betaler henrik, en masse penge for at være kritisk, bla overfor lejer. det er ikke noget han bruger for at fremstå mere pålidelig. men det er sådan det er.
kan du ikke fortælle lidt om lejehuset på precision turboerne?
antal af kuglelejer?
materiale? på lejer, lejehus og aksel.
ø på tilgangshul for smøring?
garanti? hvem udsteder den? hvad dækker den?
MVH søren
ps. hvis nogen skulle være i tvivl, så synes jeg ikke vi bør bruge div rulninger, fundet div steder på nettet, fra det store udland som argumenter, i en tråd som denne. slet ikke!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 mar 2011, 08:50 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 maj 2008, 15:44
Indlæg: 155
HenrikGM skrev:
Nu skal du ikke misforstå det på den måde at man er imod alt man ikke er "fan" af. Jeg er sjældent "fan" af noget bestemt, men vejer dog alle de komponenter jeg støder på af imod hinanden, med kritiske øjne, især hvis der pludseligt optræder sjove specs. (arbejdsskade)

Hvis de rent faktisk bytter en defekt turbolader under 1års garanti, så er det tilgengæld lidt af et salgsargument i sig selv.

Det vil være rigtigt interessant at finde 5 forskellige turbolader med samme diametre, A/R forhold, etc. og rulle dem alle på samme motor, men det er ikke en test der er ret almindelig, uden at være stærkt farvet.


netop at de bytter en turbo/har garanti fortæller lidt om at kvaliteten vil jeg mene, husballe havde en uheldighed på hans egen evo med en pt turbo,den blev sendt retur og han fik en ny.

vi helt enige om at de kunne være spændene at se sammenligninger som du nævner,det bar de færreste der gider bruge tiden/pengene på det. :?

_________________
R36-GT45R-AWD

1/4mile- 9.7@233km/h


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 mar 2011, 08:56 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 maj 2008, 15:44
Indlæg: 155
lqs skrev:
MTECH skrev:
lqs skrev:
nyt=godt
bling bling=20% mere ydelse
mon ikke vi skal nøjes med at være enige om at i dag er søndag?
MVH søren


mere liegyldigt svar skal man lede længe efter!

søren nu det her langt fra nyt.. det undre mig egentlig ikke at du tvivler på dette som med alt andet! udover det er der masser af fine resultater med disse precision i både ind og udland..at de så ikke er nået hjem i din garage endnu er så en anden sag.

prøv lige at uddyb det du skriver.
du sætter et link ind til en film på nettet hvor der angiveligt bliver rullet en bil, i teksten står der 926hk som jeg husker det. skærmen viser tæt på det samme. alt det i filmen er hjulheste. denne bil er så i følge dig, udrustet med en turbolader der er svaret på alt til tunerfolket. den samme turbo kan så i følge dig, lave langt færre hk i dk. er vi så meget dummere?
ang det her med hvad der er nået hvorhen hvornår... så det vel egentlig inderligt ligegyldigt.
men det er da tæt på 15år siden jeg købte en garrett kugleleje turbo ved ray hall i australien. den er ratet til 750hk. den var stor dengang. det var nok også den første der var i dk. mig bekendt.
skal vi ikke prøve at hæve sagligheden i denne tråd?
et meget stort firma betaler henrik, en masse penge for at være kritisk, bla overfor lejer. det er ikke noget han bruger for at fremstå mere pålidelig. men det er sådan det er.
kan du ikke fortælle lidt om lejehuset på precision turboerne?
antal af kuglelejer?
materiale? på lejer, lejehus og aksel.
ø på tilgangshul for smøring?
garanti? hvem udsteder den? hvad dækker den?
MVH søren
ps. hvis nogen skulle være i tvivl, så synes jeg ikke vi bør bruge div rulninger, fundet div steder på nettet, fra det store udland som argumenter, i en tråd som denne. slet ikke!


jeg sir ingen steder at den samme turbolader kan lave langt færre hk her i landet. en 67mm pt billet er den eneste 67mm turbolader jeg kender til der rent faktisk kan lave 900hk,og derfor syns jeg jo det kunne være spændene at se nu når mp har en der ligger så tæt på i dimensioner og jabob selv sir hans han udkonkurrere enhver anden turbolader i tilsvarende dimensioner.Så er det i mine øjne oplagt med en test på top effekt af mp laderen.

_________________
R36-GT45R-AWD

1/4mile- 9.7@233km/h


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 mar 2011, 10:03 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Set herfra er det ikke så interessant hvad der bliver sagt, det var langt sjovere at lave en back-to-back sammenligning af de to. Altså bygge en given motor, kontakte precision og MP med disse motorspecs og give dem opgaven: Vælg den turbo til den motor der kan lave den største topeffekt ved xx rpm. og sammenligne rullefelttest.

Nu har jeg set ladetrykket falde, og ydelsen gå op et par gange eller tre, så selv denne test er ikke retvisende, medmindre MP og Precision vælger en turbo der målmæssigt er identiske.
Det er ikke så enkelt...

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 mar 2011, 18:19 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Når i snakker 62mm og 67 mm, er det så hvor hjul er mindst ?.

Nu har det jo også MEGET og sige hvordan udformning på hjul er, og hvor høj kant er hvor den kaster af, og hvor mange mm den er , hvor den er størst...

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 mar 2011, 16:44 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
ja... eller det vil sige ofte er det lysningen i hullet der måles.
noget helt andet er talen om delt udstødningshus.
nogen der har tænkt på hvorfor alle sugebiler, ikke har delt udstødning hele vejen bag ud?
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 maj 2011, 09:35 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
hey hey hvordan går det med kompressor maps ?

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 maj 2011, 09:17 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
MTECH skrev:
Husk nu på at det her ikke er en salgs tale.. jeg er da fløjtenede lige glad om i vil køre med lastbils ladere fra dengang i var unge..

Jakob sagde han til hver en tid ville konkurrere med en tilsvarende lader af anden mærke,og det har jeg givet han muligheden for..og jakob hvis den laver bar i nærheden af 900 så er der big tumbs up til dig og så køber jeg sku gerne en ;)

No offence, men du buldrer som en politiker der er sendt i byen ..... med en googlet youtube video i baglommen.

Du snakker om 67mm inducer og 900hk - kunne du ikke finde rundt på hjemmesiden?
http://powerpage.dk/node/54
Kompressor:
Inducer Diameter 67,0
Exducer Diameter 99,0
Trim 45,8
A/R 0,60
Indsugning 127,1mm
Afgang passer til 3' V-Clamp (107,2mm)
Antisurge
Turbine:
Exducer Diameter, 68,0
Inducer Diameter, 82,0
Trim, 68,8
A/R 1.05, T4 Twin Scroll
360 graders lejer
Twin Scroll
Billede

Læs igen mht. sammenligninger omkring twin scroll og kuglelejer:

JakobM skrev:
Jeg stiller til en hver tid op med et eksempel som f.eks. denne her http://powerpage.dk/node/63 mod en f.eks. GT2871R eller GT2876R eller for den sags skyld GTX3071R eller hvilken som helst anden størrelsesmæssig sammenlignelig kugleleje turbo (uanset fabrikat) når det gælder spoolup og topeffekt. I nævnte tilfælde garanterer jeg fuld returret på laaangt hurtigere spoolup, langt lavere modtryk og højere topeffekt i Twin Scroll opsætning. Og vel at mærke ved samme eller lavere ladetryk.
Mvh Jakob


http://powerpage.dk/node/63 er nævnt til sammenligning

Turbine:
Exducer Diameter, 49,5
Inducer Diameter, 61,5
Trim, 64,8
A/R vælges individuelt. Standard er A/R 0.70
Kompressor:
Inducer Diameter 52,5
Exducer Diameter 76,0
Trim 47,7
A/R 0,50
Indsugning passer til 4' (101,7mm)
Afgang passer til 2' (51mm)
360 graders lejer
Twin Scroll
Antisurge
Valgmuligheder på A/R Turbinehuse

Billede


Hvis det ikker klart endnu så lad mig undestrege det gælder TS vs. kuglelejer....
Faktum er at MP har det største udvalg på Twin Scroll og antisurge og specielt ned i de små størrelser...det alene giver helt andre anvendelsesmuligheder for at parre små motorer med store turboer og stadig have tidligt ladetryk. Alle MP modeller kan også fås med fræst / billet hjul i forskellige materialer...titanium mv... Det der skal i fokus er applikationen. Hvad er opgaven, hvad skal en drift/402m/racerkører vælge...? Hvordan kan PP tilbyde garanti på hurtigst ladetryk mod enkeltindløbs kugleleje turboer?? Jo, fordi forskellen alene fra TS er så enorm. TS er intelligent udnyttelse af pulserne gennem takterne. For at forstå det skal man sætte sig en smule ind i fysikken. MP turboen her http://powerpage.dk/node/63 er eksempel på en af de mange MP turboer der står alene i feltet med TS i sin mindre størrelse. Derfor nævnt til sammenligningen. Og det er langt fra kun denne turbo. TS sætter fra i en helt anden skala med maksmal udnyttelse af pulserne, varmen, og modtrykket. MP står ret alene med turbinedesign og fokus på den varme side blandt kugleleje mærkerne. De fleste har fokus på det nyeste "glidecreme" til lejehuset uden at kigge på hvad der egentlig driver en turbo.

Den uvidende kigger sjældent på at de fleste små og mellemstore $$ kuglejeturboer anvender gammeldags enkelt indløbsturbine teknologi med tilhørende turbinehjul og heraf for lang spoolup og for stort modtryk på knastoverlabbet hvor der normalt skulle være pulstuning. TS sikrer fundamentet for "balanceforholdet" ladetryk vs. modtryk korrekt i takterne. MP har langt det største udvalg på TS og er samtidig svært innovative på udvikling af hjuldesign. Udviklingen foregår blandt andet ved analysearbejdet og fintuning ved kompressormaps og turbinemaps. Erfaring omkring lejer og holdbarhed hentes bl.a. fra dieselindustrien, hvor kravene til hurtigst mulig spoolup og hårdeste belastninger over længst tid er størst. Det kommer bl.a. driftbilerne til gode.


Senest rettet af JPP 14 maj 2011, 16:57, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 82 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 22 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team