MTECH skrev:
Husk nu på at det her ikke er en salgs tale.. jeg er da fløjtenede lige glad om i vil køre med lastbils ladere fra dengang i var unge..
Jakob sagde han til hver en tid ville konkurrere med en tilsvarende lader af anden mærke,og det har jeg givet han muligheden for..og jakob hvis den laver bar i nærheden af 900 så er der big tumbs up til dig og så køber jeg sku gerne en
No offence, men du buldrer som en politiker der er sendt i byen ..... med en googlet youtube video i baglommen.
Du snakker om 67mm inducer og 900hk - kunne du ikke finde rundt på hjemmesiden?
http://powerpage.dk/node/54Kompressor:
Inducer Diameter 67,0
Exducer Diameter 99,0
Trim 45,8
A/R 0,60
Indsugning 127,1mm
Afgang passer til 3' V-Clamp (107,2mm)
Antisurge
Turbine:
Exducer Diameter, 68,0
Inducer Diameter, 82,0
Trim, 68,8
A/R 1.05, T4 Twin Scroll
360 graders lejer
Twin Scroll
Læs igen mht. sammenligninger omkring twin scroll og kuglelejer:
JakobM skrev:
Jeg stiller til en hver tid op med et eksempel som f.eks. denne her
http://powerpage.dk/node/63 mod en f.eks. GT2871R eller GT2876R eller for den sags skyld GTX3071R eller hvilken som helst anden størrelsesmæssig sammenlignelig kugleleje turbo (uanset fabrikat) når det gælder spoolup og topeffekt. I nævnte tilfælde
garanterer jeg fuld returret på laaangt hurtigere spoolup, langt lavere modtryk og højere topeffekt i Twin Scroll opsætning. Og vel at mærke ved samme eller lavere ladetryk.
Mvh Jakob
http://powerpage.dk/node/63 er nævnt til sammenligning
Turbine:
Exducer Diameter, 49,5
Inducer Diameter, 61,5
Trim, 64,8
A/R vælges individuelt. Standard er A/R 0.70
Kompressor:
Inducer Diameter 52,5
Exducer Diameter 76,0
Trim 47,7
A/R 0,50
Indsugning passer til 4' (101,7mm)
Afgang passer til 2' (51mm)
360 graders lejer
Twin Scroll
Antisurge
Valgmuligheder på A/R Turbinehuse
Hvis det ikker klart endnu så lad mig undestrege det gælder TS vs. kuglelejer....
Faktum er at MP har det største udvalg på Twin Scroll og antisurge og specielt ned i de små størrelser...det alene giver helt andre anvendelsesmuligheder for at parre små motorer med store turboer og stadig have tidligt ladetryk. Alle MP modeller kan også fås med fræst / billet hjul i forskellige materialer...titanium mv... Det der skal i fokus er applikationen. Hvad er opgaven, hvad skal en drift/402m/racerkører vælge...? Hvordan kan PP tilbyde garanti på hurtigst ladetryk mod enkeltindløbs kugleleje turboer?? Jo, fordi forskellen alene fra TS er så enorm. TS er intelligent udnyttelse af pulserne gennem takterne. For at forstå det skal man sætte sig en smule ind i fysikken. MP turboen her
http://powerpage.dk/node/63 er eksempel på en af de mange MP turboer der står alene i feltet med TS i sin mindre størrelse. Derfor nævnt til sammenligningen. Og det er langt fra kun denne turbo. TS sætter fra i en helt anden skala med maksmal udnyttelse af pulserne, varmen, og modtrykket. MP står ret alene med turbinedesign og fokus på den varme side blandt kugleleje mærkerne. De fleste har fokus på det nyeste "glidecreme" til lejehuset uden at kigge på hvad der egentlig driver en turbo.
Den uvidende kigger sjældent på at de fleste små og mellemstore $$ kuglejeturboer anvender gammeldags enkelt indløbsturbine teknologi med tilhørende turbinehjul og heraf for lang spoolup og for stort modtryk på knastoverlabbet hvor der normalt skulle være pulstuning. TS sikrer fundamentet for "balanceforholdet" ladetryk vs. modtryk korrekt i takterne. MP har langt det største udvalg på TS og er samtidig svært innovative på udvikling af hjuldesign. Udviklingen foregår blandt andet ved analysearbejdet og fintuning ved kompressormaps og turbinemaps. Erfaring omkring lejer og holdbarhed hentes bl.a. fra dieselindustrien, hvor kravene til hurtigst mulig spoolup og hårdeste belastninger over længst tid er størst. Det kommer bl.a. driftbilerne til gode.