cooper mini skrev:
1. Du starter med et for dig simpelt spørgsmål om hvor stor en ic du behøver.
2. Og kommer med meget lidt data om motoren.
3. Der sker ingen implusion. Det der sker er at forbrændingen starter for tidligt. Og kan skabe nogle gigantiske trykstigninger i cylinderen, da stemplet er på vej op, men forbrændingen gerne vil tvinge det ned, forbrændings trykket bliver den lille.
Men trykket finder altid det svageste led i kæden. I dit tilfælde toppakningen.
4. Fejl aktige, eller misledende oplysninger vil der altid blive slået ned på.
Og nogen gange med meget ironi såddan er det bare.
Morten
1. ja, og det fandt jeg ud af at, min ic er stor nok. så det er okay. men der var et tilægs spørsmål og jeg havde drejet på tæningen. og JA og det gav dårligere resultater. me man kørte stadig på det uden at spørge om tændrør.
2. hvis man havde brug for mere info om motoren. var det bare at spørge og specefik data.
3. det var det jeg prøvede at sige : dit sitat men vidste ikke lige hvordan man formuleret det. dit sitat : Det der sker er at forbrændingen starter for tidligt. Og kan skabe nogle gigantiske trykstigninger i cylinderen, da stemplet er på vej op, men forbrændingen gerne vil tvinge det ned, forbrændings trykket bliver den lille.
Men trykket finder altid det svageste led i kæden. I dit tilfælde toppakningen.
4. det er en dårlig moral i stedet for at forklare sammen hænget og finde ud af hvordan det hænger samme i praksis. ( det er jo der man hjælper hinanden ).
Jeg blev ikke støt af dit inlæg. det var tilgengæld en god ting at få af vide da jeg stadig er ny her. det er anden gang jeg er her. første gang jeg var her inde blev jeg svinet til fordi en troede jeg var en anden.
så jeg har bare et at sige TAG DEN MED RO. og lær os nye det før i rasser af på os.[/quote]
1 overskriften lyder intercooler, og spørgsmålet er den stor nok.
2 hvis man havde fulgt med i dit tidligere indlæg, så kunne man godt tro at du stadig kørte med samme opsætning.
Men på side 3 eller 4 kommer oplysningen at det er en karb. med meget elektronisk hjælp.
4 både ja og nej mange af de oplysninger som man ligger inde med er ikke hentet fra nettet, og kræver utroligt mange ord for at forklare.
Da de fleste har et liv ved siden af, så bliver man tilbøjelig til at skrive et kort svar.
Og du er på ingen måde særligt udsat bare fordi du er ny.
Og vi gamle brugere bør vel også stramme os lidt op.
Men det er svært da der er så mange brian typer der stiller mange håbløse spørgsmål, der kunne besvares ved at søge lidt selv.
PS jeg er stadig af den overbevisning at din turbo er for lille på udstødnings siden, og at den giver flere problemer end den løser.
MVH
Morten