Ja hvis bilen sælges så gælder indsrivelse stadig, men ikke hvis delen pilles af og sælges!
Nu har jeg spurgt 5 steder.. og fik faktisk 5 svar
Det mest lovende er at jeg kunne få opel til godkende den godkendelse (da det er enten fabrikant af bil eller producent af del)
Evt kunne jeg køre ned til tysk synshal med KBA nummer og få dem til godtage den gammel test (skulle være en formalitet)
Men ja min enarmsvisker fik 'samme tur'.. står med TUV i hånden, der beskriver alt inkl synsfelt, men for godkende det skal jeg tage billeder af min bil med synlig viskerfelt! og gu' hjælpe mig maile det til fstyr!
Når det er færdig/på plads, så vil de nok have KBA eller KGB/CIA godkendelse på min banan og resten af udstødningen
Gider ikke mere.. lortet kommer af til syn.. kommer på igen..pt er det åbenbart gået papirnusseri i det og problemmer skabes ud af ingenting
Gætter på samme kommer til gælde for partikelfiltre..der er allerede udstedt 'vejledning' hvor KBA-p skal være påtrykt filter. Så gætter jeg på de kommer til hænge sig i ALT fra nu af
Reglerne har da været rimelig fornuftige .. men nu fik de en tand for meget..nu er det totalt umuligt
Lindahl skrev:
Hvis man har fået skrevet det i bilens reg.-attest som en konstruktiv ændring, ville de efterfølgende ikke kunne afvise ombygningen i synshallen, som han også er inde på.
Derfor bør man, i bagklogskabens lys, altid få skrevet ændringer i bilens papire, for så kan man være ligeglade med, at de finder på at ændre reglerne.
Godkendelse gælder også stadig, hvis du sælger hele bilen inkl. del til en anden person.
Men jeg giver dig ret, kravet til KBA-p er en ren formalitet. Dokumentationen burde jo være lige god, nummer eller ej, men sådan ser fstyr desværre ikke på det.
Og jeg giver dig også ret i, at informationen på fstyr´s hjemmeside er meget mangelfuld. Jeg fik ex. at vide, at der manglede noget i min dokumentation - hvor skulle jeg vide fra, hvad den skal indeholde, når de ikke skriver noget konkret om kravene... Reglerne burde være mere sort/hvide, og gennemskuelige, så havde folk noget at forholde sig til, inden de gik ud og købte sig fattige i dokumentation.