Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 11:04

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 66 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Forfatter besked
 Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gun City
møffe skrev:
nu er det ikke sikkert der er plads, men et par stykker af dem her kan ofte godt følge med et godt stykke op af effektstigen

http://www.ford-klub-danmark.dk/FKDforu ... 89&posts=6

der er billeder på siden.

Hvor kan man købe sådan en alu-tragt?

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Junior Medlem

grydesvamp skrev:
Nu kender jeg ikke så meget til de billige kopier af hKS padehatte filteret men den 250kr's model jeg har er ikke noget at råbe hura for.

Men i det originale (og halv dyre) HKS filter er der en fin tragt / konus som giver en del flow/effekt i sig selv.

jeg har desværre ikke udskrifterne fra Landbergs RulleFelt men vi prøvede først med filter derefter uden og til sidst kun med tragten (uden skum)

forskellen på ren rør og med tragt lå hvis på omkring 40hk! (jeg husker det ikke præcis men det er en betydelig forskel)

bilen havde omkring 550hk.

filtrene er pæne og koster hvis ca 1000kr pr stk.

Simotafilteret (det jeg linkede til) har også indbygget tragt... :D Uden at have stået med et HKS-filter i hånden, tror jeg forskellen er minimal på de to - pånær prisen :gnaek:

Titel:
Mester Medlem

jeg har bygget et 500hk audi quardro projekt for en, og der blev der i første omgang brugt et af de simota filtre ( hks look ) og der smed den 485hk.

den er nu opgraderet med fullrace bananmanifold og et stort original hks paddehattefilter og der giver den også 485hk men med ca 0,1 bar mindre tryk.

effekt kurven er dog blevet bedre,men det skyldes nu nok den nye fullrace bananmanifold

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: i midten af midtjylland
Lindahl skrev:
møffe skrev:
nu er det ikke sikkert der er plads, men et par stykker af dem her kan ofte godt følge med et godt stykke op af effektstigen

ved det faktisk ikke, jeg køre med et JR filter på min sierra med samme model tragt.

filteret købes i UK, kan ikke lige huske om det ikke er grahamgood der forhandler den. men de findes på ebay.co.uk som et cosworth GR.A filter

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gun City
møffe skrev:
Lindahl skrev:
møffe skrev:

ved det faktisk ikke, jeg køre med et JR filter på min sierra med samme model tragt.

filteret købes i UK, kan ikke lige huske om det ikke er grahamgood der forhandler den. men de findes på ebay.co.uk som et cosworth GR.A filter

Jeg havde misforstået konceptet lidt. Jeg troede tragten skulle sidde indvendigt i filteret. Synes at huske, at en tragt i luftfilteret potentielt kan forbedre flowet markant!?

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: i midten af midtjylland
tragten er en del af filteret, den sidder i hele enden af den. og den skulle kunne flowe en del hk. af en eller anden grund har K&N dk den bar ikke, og kender ikke til den da jeg spurte for en 3-4år siden. cosworth folk har dog kørt med den så længe jeg kan huske tilbage.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 66 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Alle tider er UTC + 1 time