Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 16 jul 2025, 18:28

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 125 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 13  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Moderator

cooper mini skrev:
HenrikGM
Nu er det ikke for at fornærme dig, men det er noget vrøvl du der skriver.

Tændrør og oktantal har meget lidt med hinanden at gøre,

du aner ikke en skid om hvad du snakker om jeg seeder her med et stykke papir fra NGK en markeringstegn på NGK tændrør hvor det frem går af tændrør 2.4.5.6.7.8, er for biler der kører på oktan under 85. 9 er op til oktan 95 10 på til oktan 105. 11, 12, 13 er op over oktan 105. vil du sige af frabrikanten ikke har lavet dette skema. det fremgår af markeringstegn at kører du med for varme rør selv antænder elektroden benzinen. det har de altså ikke ret i.

Det er god modsat i tal på champien

Hehe, ok, jeg ser at diskussionen er lidt formålsløs at tage.....

Min gamle 240Turbo kører feks med et NGK BP6ES rør. Det er meget interessant ifht til dine "oktantalsopgivelser" på tændrør.....

Men jeg har da set noget i denne tråd jeg ikke ser så tit, og man lærer jo noget nyt hver dag ;-)
Citat:
du aner ikke en skid om hvad du snakker om

Jowjow....

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Ja selv Henrik kan blive overrasket til tider... og vor skribent har gjort det sjældne ;)

Titel:
Moderator

duckstardeluxe skrev:
Ja selv Henrik kan blive overrasket til tider... og vor skribent har gjort det sjældne ;)

Ja..Eftersom NGK jo så fint opgiver oktantallet til tændrørene, og jeg kører med et 6er rør(som 99,95% af alle andre volvoer), så kan jeg jo frejdigt konkludere at dette rør er beregnet til et oktantal omkring de 60. (Hvem har drukket af natpotten her??)

Da det jo er en kendt sag at fyringsolie er billigere og sænker oktantalet ganske gevaldigt så må min 240Turbo jo kunne køre godt med ca. 25% fyringsolie blandet i bensinen for at få oktantallet ned hvor tændrøret skal arbejde iflg. vores minimand med de mange udskiftede toppakninger.

:shock:

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.

Titel: Re: blanding
Moderator

cooper mini skrev:
fik du noget ud af markeringstegn billedet jeg sendte til dig eller fatter du heller ikke det skema hvis i andre vil se skemaet lægger det på http://www.morris-mini.dk/Save0037.JPG

Mr. cooper mini.

Næste gang du uddeler noget tvivlsomt info omkring tændrørsvarmetal og deres yderst tvivlsomme relation til oktantal, så prøv at nærlæse din egen kilde info.
Har du selv tilskrevet "okt" efter (85) og fået narret dig selv til at tro at det har en bjælde med oktantal at gøre, eller er der en anden der har taget røven på dig der?

Hvis du sad med originalen af det billede du lige har offentligtgjort, der angiveligt skulle vise sammenhængen mellem tændrørets varmetal og den direkte forbindelse til oktantallet, så ville du se at "okt" mangler....
Ergo, Mr. Cooper, den sammenhæng eksisterer kun på din redigerede version af den oversigt som du har på din hjemmeside. Der er ihvertfald ikke et orignalt dokument af nyere dato.

Ydermere; hvis du kigger på NGK´s hjemmeside, så står der en masse info, som du nok kunne have lidt ud af at læse. Heriblandt ingen linkning mellem oktantal og varmetal.

Iøvrigt; så bør du nok holde din tone en smule mere sober herinde, og skrive knapt så aggresivt til folk.

Citat slut.

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Fredericia
godt observeret Henrik...... det havde jeg ikk set...... men hvad står de tal for.... altså 85, 95 og 105 ? jeg har helt tiden vist det ikke var oktan...... men de er jo skrevet der af en grund

kan det være 8.5 9.5 10.5 varmetal ?

Titel:
Mester Medlem

er der ikke gået lidt BILGALERIET i denne her tråd? eller er der bare nogen der galer, uden at tænke først? 12-13 toppakninger? uden at finde en brugbar løsning(ud over mængderabat!)? ku ikke dy mig længere..... MVH. søren PS bruger selv NGK 8 rør til 6% effektforøgelse....

Titel: Re: blanding
Junior Medlem

Geografisk sted: Syd Fyn
HenrikGM skrev:
cooper mini skrev:
fik du noget ud af markeringstegn billedet jeg sendte til dig eller fatter du heller ikke det skema hvis i andre vil se skemaet lægger det på http://www.morris-mini.dk/Save0037.JPG

Mr. cooper mini.

Næste gang du uddeler noget tvivlsomt info omkring tændrørsvarmetal og deres yderst tvivlsomme relation til oktantal, så prøv at nærlæse din egen kilde info.
Har du selv tilskrevet "okt" efter (85) og fået narret dig selv til at tro at det har en bjælde med oktantal at gøre, eller er der en anden der har taget røven på dig der?

Hvis du sad med originalen af det billede du lige har offentligtgjort, der angiveligt skulle vise sammenhængen mellem tændrørets varmetal og den direkte forbindelse til oktantallet, så ville du se at "okt" mangler....
Ergo, Mr. Cooper, den sammenhæng eksisterer kun på din redigerede version af den oversigt som du har på din hjemmeside. Der er ihvertfald ikke et orignalt dokument af nyere dato.

Ydermere; hvis du kigger på NGK´s hjemmeside, så står der en masse info, som du nok kunne have lidt ud af at læse. Heriblandt ingen linkning mellem oktantal og varmetal.

Iøvrigt; så bør du nok holde din tone en smule mere sober herinde, og skrive knapt så aggresivt til folk.

Jeg kan se at jeg har fået en forfert oplysning ang. okt talne i skallaen er Kerne varmen Introduktionen af tændrør med kobberkerne på forbrugermarkedet

Den banebrydende udvikling af ny keramik og dens revolutionerende anvendelse i integrerede computer kredsløb

Introduktion af 'V-line' tændrør som viser sig at være ideelle til motorer med mager forbrænding og ringere emission

Udvikling af en hel-keramisk, intern forbrændingsmotor som ikke kræver nogen køler

Den første masseproducerede ny keramik silikone, nitrid turbolader rotor (tåler temperaturer op til 1225°C)

Kontinuerlige bestræbelser på at mindske forureningen til gavn for miljøet
men det skema som jeg har ofentlig gjort har jeg modtaget via mail og den ser ud til at han har ændret og den fejl retter jeg og indsætter forgående text. men ellers er skemaet korekt i følge hvad NGK selv siger dog har de et par ændringer tændrør der er radiodæmpet er produseret på en anden måde en dem der ikke er radiodæmpet og der er kommet flere kombinasioner. samt flere fortegnelser der ikke fremgår i tabellen.

Fejlen er nu rettet i skemaet.

Titel:
Junior Medlem

lqs skrev:
er der ikke gået lidt BILGALERIET i denne her tråd? eller er der bare nogen der galer, uden at tænke først? 12-13 toppakninger? uden at finde en brugbar løsning(ud over mængderabat!)? ku ikke dy mig længere..... MVH. søren PS bruger selv NGK 8 rør til 6% effektforøgelse....

Kan godt give dig ret i det. jeg troede også at dette var et forum hvor man hjælper hinanden. men jeg misforstod det. men man får dog en del info om hvor man kan få tingene bekræftet.

vi har fundet fejlen med at min bil sprang så mange pakninger. det var fordi at tændrøret selvantænde forbrænings kammeret før tid på grund af tændrørne var for varme. fejlen er rettet. hvis man har konstant forbrænding i kammeret ødelægger det pakningen da den vil udsættes for varme konstandt samt at tryket i forbrænding kammeret er ( jeg ved ikke helt hvordan man formuler det korekt så det ikke misforstås) sker en implosion i stedet for explosion. og det ødelægger brændringene i toppakningen. det er hvad vi kan komme frem til.

Titel:
Junior Medlem

Da det jo er en kendt sag at fyringsolie er billigere og sænker oktantalet ganske gevaldigt. vores minimand med de mange udskiftede toppakninger.

:shock:[/quote]

Jeg aner ikke hvor pokker du får det fra. jeg har ikke på noget tidspunkt snakker om fyringsolie. styr dit syre trip. vi er alle mennerskker der kan tane fejl eller få forkerte oplysninger/beskrivelser/skemaer. så fald ned. jeg fatter ikke hvorfor du ikke forklare dig bedere i stedet for at svine andre til især mig. hvis din adfær ikke ændres vi jeg undlade at svar dig frem over. men vil dog unskylde hvis jeg har skrevet noget krænkende over for dig.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
Cooper mini Vi forsøger alle at hjælpe efter bedste evne.
Men da det ikke er et specifikt Mærke forum så kan man ikke forvente Løsninger der passer på ens egen bil, uden modefikationer.
Du starter med et for dig simpelt spørgsmål om hvor stor en ic du behøver.
Og kommer med meget lidt data om motoren.
Når der så kommer spørgs mål hvad kombinationen er, så bliver du meget hurtigt fornærmet, som om din motor ikke er bygget korrekt.
Det kan godt være at den er bygget efter alle kunstens foreskrifter, og du har prøvet alle muligheder.
Men hvem kan vide det?
Tændrørs diskussionen vil jeg slet ikke komme ind på.

Forklaringen om dine problemer med toppakningen er ikke optimal.
Der sker ingen implusion.
Det der sker er at forbrændingen starter for tidligt.
Og kan skabe nogle gigantiske trykstigninger i cylinderen, da stemplet er på vej op, men forbrændingen gerne vil tvinge det ned, forbrændings trykket bliver den lille.
Men trykket finder altid det svageste led i kæden. I dit tilfælde toppakningen.
Du har løst problemet så fred være med det Også.

Fejl aktige, eller misledende oplysninger vil der altid blive slået ned på.
Og nogen gange med meget ironi såddan er det bare.
Så kan du ikke tåle lugten af bageriet, så find en anden bager.
eller træk vejret dybt 3 gange inden du farer i blækhuset.

Hvis dette indlæg også er fornærmende .
så har jeg ingen problemer med det.

MVH

Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 125 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 13  Næste

Alle tider er UTC + 1 time