Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 17:07

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 72 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 12 aug 2004, 18:41 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 668
Geografisk sted: Lolland, Danmarks "Californien"
Hvad med og monter Megasquirt i stedet :wink:

_________________
Jonas Olsen

Alt ka lade sig gør, det "umulige" tager bare lidt længer tid...


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 aug 2004, 18:55 
[quote="kitcarlasse"]
Så prøvede jeg iflg Anders råd fra Carcentre (førende alfa værksted) at afmontere det lille relæ der sidder ved siden af computeren (oktan-relæ'et) - INTET resultat - INGEN ÆNDRING :cry:
quote]

Ingen ændring....overhovedet?? så er der da også noget helt galt. Hvis man ændre på oktanvælgeren skulle tændingen jo gerne flytte sig! Hvor meget ved måske den omtalte Anders.

Selv om du skriver nyt originalt ledningsnet, er du så 100% på at alt er korrekt tilsluttet. Fabrikkerne finder jo sommetider på at lave små ændringer midt i det hele. Således at der findes flere varianter af den samme del.
Bare lige for at udelukke den mulighed. Du har jo vist efterhånden prøvet at skifte alt det der er forbundet til ledningerne.


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 12 aug 2004, 19:11 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 07 feb 2004, 14:36
Indlæg: 76
Geografisk sted: roskilde
Tja det er i hvert tilfald magen til det på min Alfa 33 1,7 16v fra 91 !!!!
ingen forskel her :wink:

Nej mystisk nok kan jeg hverken høre eller mærke forskel når oktan relæet er væk eller om det er på ? heller ikke ved koldstart ?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 aug 2004, 03:39 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
vi må lige finde en dag jeg kan komme op og kigge igen..... det skal fandme virke.. BASTA....

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 aug 2004, 19:40 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 07 feb 2004, 14:36
Indlæg: 76
Geografisk sted: roskilde
Der må da være en eller anden anordning der avancere tændingen når motoren belastes ??? Alt kan ikke være fast programmeret - hva når bilen skal op af bakke, eller har mange personer med osv... der må da være en MAP sensor på sådan et Bosch Motronic 4,1 system ?????
Hvordan ellers avancere den tændingen ved belastning ?? da ikke kun via pick'up og følerkrans !!!!

:?: :?: :roll:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 aug 2004, 20:59 
Er din kat færdig


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 16 aug 2004, 21:20 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
no kat on....... men det vil heller ikke have noget at sige i tændings øjemed.......

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 aug 2004, 22:53 
kitcarlasse skrev:
Der må da være en eller anden anordning der avancere tændingen når motoren belastes ??? Alt kan ikke være fast programmeret - hva når bilen skal op af bakke, eller har mange personer med osv... der må da være en MAP sensor på sådan et Bosch Motronic 4,1 system ?????
Hvordan ellers avancere den tændingen ved belastning ?? da ikke kun via pick'up og følerkrans !!!!

:?: :?: :roll:



Mener du den funktion som vacumdåsen på en almindelig tænding har?

Det beregner computeren sandsynligvis selv ud efter forholdet mellem motorens omdrejninger og gasspjældenes stilling. Så har du jo egenligt en "måling" for vacumet i manifolden.


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 16 aug 2004, 23:14 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 06 jun 2004, 00:57
Indlæg: 633
Geografisk sted: Roskilde
Så vidt jeg husker er MAP- sensoren placeret som en del af boksen, og da den er prøvet udskiftede er denne mulighed også udelukket :(

_________________
Mvh Martin


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 aug 2004, 23:16 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 06 jun 2004, 00:57
Indlæg: 633
Geografisk sted: Roskilde
Så vidt jeg husker er MAP- sensoren placeret som en del af boksen, og da den er prøvet udskiftede er denne mulighed også udelukket :(

_________________
Mvh Martin


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 72 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 67 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team