Hej Alle,
Jeg har tidliger skrevet omkring den afkortede slange fra Flametrap og at det ikke havde givet mig nogle problemer.
Sagen i imidlertid ændret sig.
Jeg opdagede for et par dage siden at min catch tank var ca. 2/3 fuld. Efter at have tømt den, opstod der nogle uventede problemer.
Min oliepind blev skudt op af røret, nok til at olie sprøjtede op på underside af motorhjelmen og venstre side at motorrummet.
Sikke noget lort
Teori:
Ved tømning af tanken har jeg fået ændret lidt på min slange føring så slangen suges sammen, og dermed stoppede krumtaps udluftningen.
Jeg har skiftet slangen og ville være sikker på at jeg ikke havde fået for meget tryk under stemplerne.
Jeg monterede et manometer i studsen lige efter flametrappen. Dette manometer er så monteret under vindusviskeren, så det kunne ses inde fra bilen.
Så var jeg klar til testkørsel.
Jeg lavede et træk i 2. og 3. med 1.5Bar i ladetryk. Det skabte et tryk efter flametrap på ca. 15Kpa. Så er spørgsmålet til jer alle er det OK eller ej. Som sammenligning så kan jeg puste lidt over 20 kpa. (Ikke ryger
).
Jeg har lavet lidt video at opstillingen så i selv kan se hvordan det ser ud.
På video kan i se både manometer og ladetryk.
http://volvo.daigaard.dk/#7.0
Lige et link til billedet af manometer så i kan se skalaen:
http://volvo.daigaard.dk/#7.1
I kraft af mit problem med olie pinden der hopper op, er den midlertidig blevet stripset fast, dette sikre også at jeg ikke fik en læk, som ville give mig en forkert måling. Min egen konklusion er at det sansynligvis er OK med et forholdsvis lille overtryk. Hvad siger i andre?
/Daigaard.