Ups... havde ikke set der var forudgående svar i denne tråd.
Jeg kan lige oplyse til MTECH at der i gennem lang tid har været helt nye lejer i turboerne, dertil helt nye hjuldesign (også tidligere annonceret på deres blog), i såvel valgfrit forced, machined i alu og titanium. Den turbo du har haft fat i og sammenligner på subjektiv basis er højst sandsynlig levn fra tidligere leveringer og lagre. Jeg har helt fat i hvem som har 70mm inducer turboer fra det nye produktprogram og du og den turbo er helt sikkerr ikke en af dem.
Mht. til effektivitet. Tag f.eks. "lille" twin scroll 550hk turbo på volvo 8v med fuld ladetryk på 2900rpm (twin scroll) - det er noget af en mundfuld for hvilken som helst andet kugleleje-fabrikat. Bemærk 8v. Twin Scroll er fysik, og MP har, blandt meget andet, det absolut største Twin Scroll program, og den eneste som har Twin Scroll helt ned under GT28XXR niveau (når vi nu skal snakke Garrett) på performance turboer. Garrett starter først TS orginalt på GT37 nivaeu og stadigvæk med nogle helt andre trim sammensætninger end MP turboerne i samme størrelse.
Jeg stiller til en hver tid op med et eksempel som f.eks. denne her
http://powerpage.dk/node/63 mod en f.eks. GT2871R eller GT2876R eller for den sags skyld GTX3071R eller hvilken som helst anden størrelsesmæssig sammenlignelig kugleleje turbo (uanset fabrikat) når det gælder spoolup og topeffekt. I nævnte tilfælde
garanterer jeg fuld returret på laaangt hurtigere spoolup, langt lavere modtryk og højere topeffekt i Twin Scroll opsætning. Og vel at mærke ved samme eller lavere ladetryk.
Kig evt. hvad WOLF3D skriver om deres erfaringer med mp turboerne på deres hjemmeside...
http://www.wolf3d.dk/@Mads, nej mapsene er ikke fuldtallig endnu. Dette skyldes et udvidet produktprogram og navnedøbning er undervejs som har udskudt processen. Turboerne ændres ikke markant, men der sammensættes anderledes (hybrider). Herunder andet "guf" på andre områder som er i udvikling. Det er et stort hus og der er gået "ekstra opgaver" i den. Jeg har fået datoer, men jeg vil helst ikke annoncere dem (lessons learnt).
Jeg hjælper til enhver tid gerne hvem som helst som skulle have behov for dimensionering af turbo til motor under ønsker eller forslag. Ring gerne 30745515
Mvh Jakob
og den matcher jo meget godt en precision 6765 billet(900hk) i størrelse på hjul .Denne PT fåes med kugleleje og devided hus ..jeg er 100 på at mp ikke slår den på noget område udover prisen..
dette er ikke med devided hus..