Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 jul 2025, 21:44

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 79 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 09 nov 2009, 00:27 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 dec 2007, 14:14
Indlæg: 46
godt spørgsmål... igen lige en ting jeg ikke har overvejet, men så vidt jeg husker så er det først fra gearkasse der er forskel.. men ud og google igen :-D

_________________
mvh bo

pug 106 xs 1,4 '94
måske en dax rush hvis paverne ved fstyr.dk kan gå med til det


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 nov 2009, 00:39 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 dec 2007, 14:14
Indlæg: 46
http://www.cosworth.hu/content/hasznos/ ... %204x4.pdf

bagtil ligner det jo en normal gearkasse og udtag til forhjul vender fremad ca halv fremme på kassen....

Hvor kommer bundkar lige ind på de tegninger?

_________________
mvh bo

pug 106 xs 1,4 '94
måske en dax rush hvis paverne ved fstyr.dk kan gå med til det


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 nov 2009, 00:42 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 dec 2007, 14:14
Indlæg: 46
http://www.madabout-kitcars.com/kitcar/kb.php?aid=136

den røde prop er til træk på forhjul

_________________
mvh bo

pug 106 xs 1,4 '94
måske en dax rush hvis paverne ved fstyr.dk kan gå med til det


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 nov 2009, 01:00 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 dec 2007, 14:14
Indlæg: 46
http://www.emeng.gentlyhosting.co.uk/MT ... nggear.jpg

her en mtx75 gearkasse og zetec

forskel på gearkasse er at der lige før gearstang er sat en fordeler på.. så jeg tror ikke der bliver problemer

_________________
mvh bo

pug 106 xs 1,4 '94
måske en dax rush hvis paverne ved fstyr.dk kan gå med til det


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 nov 2009, 08:55 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
bølle1 skrev:
http://www.emeng.gentlyhosting.co.uk/MT75_Gearbox/Images/enggear.jpg

her en mtx75 gearkasse og zetec

forskel på gearkasse er at der lige før gearstang er sat en fordeler på.. så jeg tror ikke der bliver problemer


Tastefejl - en MT75 boks... en MTX75 er en forhudstrækker kasse...

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 nov 2009, 14:42 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 dec 2007, 14:14
Indlæg: 46
havde lige fstyr i røret, faktisk afhænger det hele af om fabrikken udfylder dataerklæring.. hvilket jeg ikke tror er noget problem :gnaek:

_________________
mvh bo

pug 106 xs 1,4 '94
måske en dax rush hvis paverne ved fstyr.dk kan gå med til det


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 nov 2009, 15:12 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 dec 2007, 14:14
Indlæg: 46
og ja... videoen længere oppe er med en 320 hk motor... så jeg takker sku mig selv for ikke at vælge mere end 120.. det første er total gakgak.. bilen vejer nemlig kun 520 kg med den (sind)syge motor

_________________
mvh bo

pug 106 xs 1,4 '94
måske en dax rush hvis paverne ved fstyr.dk kan gå med til det


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 nov 2009, 15:37 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
nu er det en total letvægtsmodel, der nok yder mere en de 320hk!
en alm model (730kg fuld tank unden fører)med en ca 300hk cossiemotor er egentlig ikke så voldsom i 2Wd udgaven. gaspedalen har faktisk mere end en stilling... ved ikke om det er en erfaring der først kommer med alderen?
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 nov 2009, 15:57 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 dec 2007, 14:14
Indlæg: 46
lqs skrev:
nu er det en total letvægtsmodel, der nok yder mere en de 320hk!


nah, har googlet lidt og fundet ud af at videoen viser en på 520 kg køreklar vægt med 320 HK :wink:

lqs skrev:
gaspedalen har faktisk mere end en stilling... ved ikke om det er en erfaring der først kommer med alderen?


ja alt efter hvem du spørger... men kan da sige jeg har passeret de 32 og kørt uafbrudt bil 10 timer hver dag uden at holde så meget som en dags ferie.. og idag så har jeg bare skiftet til større rat... så jeg vede rigeligt om vægt kontra hk og fart til at det er total ligemeget om jeg får mig en bil på 520 kg eller 800 kg når der er 120 hk i... der vil være rigeligt med skub i til mit behov, men der er nok andre der vil kalde det en søndagsbil.. og det vil sku være helt fint for mig, det er nemlig det jeg køber den til :tooth:

_________________
mvh bo

pug 106 xs 1,4 '94
måske en dax rush hvis paverne ved fstyr.dk kan gå med til det


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 nov 2009, 16:22 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
ja.. det med ydelsen er naturligvis ens eget valg.
hvad regner du med bilen løber op i kroner?
MVH søren


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 79 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team