Havneren skrev:
cossiemanden skrev:
HenrikGM skrev:
cossiemanden skrev:
[Behøver ikke bevise noget, kan kun sige at signalerne ind i boxen fejlede intet, dette kunne enda ses på loggen som de lavede, og det var ikke derfor man skiftede styringen.
Styringen blev skiftet til NIRA pga det var det som tuneren selv brugte som system så man fik NIRA i sverige til at "sponsere" et system til ham af den årsag at han skulle til at køre som officiel bil for dem.
Bilen kører noget bedre nu, enda hurtigere end tidligere og noget mere stabilt.
Nej hvor heldigt!
Med den viden i baghovedet, så købte du den historie helt ukritisk?
Jeg er nok en anelse overrasket over at historien er SÅ simpel, men ok, man lærer noget nyt hver dag.
Jeg vil da ikke håbe det er en historie som NIRA i sverige har sluppet ud imellem sidebenene, for så siger det nok mere om NIRA end det gør om deres konkurrent, og positivt er ikke min første tanke, siden de tyer til den slags reklame
De er med andre ord ikke sikre nok på deres eget produkt til at det kan oppebære sig selv, uden at de er nød til at svine modstanderne.
Som beskrevet jeg behøver ikke bevise noget.
MEN vil da gerne spørge, har du nogen beviser for at det IKKE kan lade sig gøre?
For så vil jeg da gerne se dem?
Og her snakker jeg ikke bare om din mening, men faktiske beviser?
Hummm... Cossimand. Der sidder FLERE her der har arbejdet RIGTIG meget med motorstyringer og tuning i det hele taget samt hvor af flere har meget rellevant udannelse inden for lignende områder. Nogle af os har haft fat i flere typer styringer (Jeg selv har rodet med da i hvert fald 5 forskellige). Vi fortæller dig alle sammen at tingene ikke hænger sådan sammen som du tilsyneladende er overbevist om - Samtidig forsøges der dog at komme op med logiske forklaringer på, hvordan de oplysninger du kommer med kunne hænge sammen i den virkelige verden - Den mest sansynlige er nok den der "HELDIGT".
I sidste ende handler det om fysik og naturlove omkring energi kombineret med motorteknik - Og disse KAN DU ALTSÅ IKKE lave om på.
Beviset - Sjovt at den ene, der mener noget andet end alle andre ikke behøver at bevise noget, men at alle andre gør! Hvordan hænger det sammen?
1. Får motoren den mængde benzin den skal have inden for en træskolængde (Benzinen kan afvige "en del" uden den store forskel i effekt) og
2. får motoren gnisten på det rigtige tidspunkt inden for måske bare 1 grad. Så laver motoren max ydelse og så er det komplet ligegyldigt, hvilken styrring der er på.
Ovenstående to punkter kan alle de styringer, der har været nævnt i denne tråd! Og der af vil effekten på en motor med de forskellige motorer altså være den samme, HVIS de var mappet ens.
Det er faktisk meget mere simpelt end mange tror!
Prøv at fortæl mig hvad JEG skulle få ud af at komme ind på jeres forum og fortælle JER at alt i gør og prøver er helt i skoven?
Hvilket spørgsmål var det JEG startede med at stille?
Og hvem var det så som prøvede at gøre deres til at fortælle mig hvad der var facts og løgn?
Jeg har været med til begge rulninger at den ovennævnte bil, har set resultatet med egne øjne.
Jeg er da ligeglad med hvilke meninger i har om at topeffekten er ens på alle styringer, det er den sikkert, resultatet på lige denne her bil var anderledes uanset hvor mange forskellige styringer i så har rodet med.
Syntes vi skal stoppe den her, alle har sagt deres mening, jeg fik svar på mit spørgsmål FOR LÆNGE SIDEN (tak tinasmartin)
Mvh