Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 04 jul 2025, 20:23

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 59 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 26 okt 2007, 21:09 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
cossiemanden skrev:
[Behøver ikke bevise noget, kan kun sige at signalerne ind i boxen fejlede intet, dette kunne enda ses på loggen som de lavede, og det var ikke derfor man skiftede styringen.
Styringen blev skiftet til NIRA pga det var det som tuneren selv brugte som system så man fik NIRA i sverige til at "sponsere" et system til ham af den årsag at han skulle til at køre som officiel bil for dem.
Bilen kører noget bedre nu, enda hurtigere end tidligere og noget mere stabilt.


Nej hvor heldigt!

Med den viden i baghovedet, så købte du den historie helt ukritisk?

Jeg er nok en anelse overrasket over at historien er SÅ simpel, men ok, man lærer noget nyt hver dag.

Jeg vil da ikke håbe det er en historie som NIRA i sverige har sluppet ud imellem sidebenene, for så siger det nok mere om NIRA end det gør om deres konkurrent, og positivt er ikke min første tanke, siden de tyer til den slags reklame :damn:
De er med andre ord ikke sikre nok på deres eget produkt til at det kan oppebære sig selv, uden at de er nød til at svine modstanderne.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 okt 2007, 22:00 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
HenrikGM skrev:
cossiemanden skrev:
[Behøver ikke bevise noget, kan kun sige at signalerne ind i boxen fejlede intet, dette kunne enda ses på loggen som de lavede, og det var ikke derfor man skiftede styringen.
Styringen blev skiftet til NIRA pga det var det som tuneren selv brugte som system så man fik NIRA i sverige til at "sponsere" et system til ham af den årsag at han skulle til at køre som officiel bil for dem.
Bilen kører noget bedre nu, enda hurtigere end tidligere og noget mere stabilt.


Nej hvor heldigt!

Med den viden i baghovedet, så købte du den historie helt ukritisk?

Jeg er nok en anelse overrasket over at historien er SÅ simpel, men ok, man lærer noget nyt hver dag.

Jeg vil da ikke håbe det er en historie som NIRA i sverige har sluppet ud imellem sidebenene, for så siger det nok mere om NIRA end det gør om deres konkurrent, og positivt er ikke min første tanke, siden de tyer til den slags reklame :damn:
De er med andre ord ikke sikre nok på deres eget produkt til at det kan oppebære sig selv, uden at de er nød til at svine modstanderne.


Det KUNNE jo også være monteren og altså ham reklamemanden, der har været lidt for optimistisk for personlig gevinst.

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 okt 2007, 22:55 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Havneren skrev:
[

Det KUNNE jo også være monteren og altså ham reklamemanden, der har været lidt for optimistisk for personlig gevinst.


Ja, i et svagt øjeblik kunne man få den tanke...

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 okt 2007, 02:22 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
ingen tvivl om at simpel mekanisk indvæltning giver den højeste literydelse.... det beviser TF jo! over 1000hk literen!!!! MVH søren
PS. en af dk s mest kendte og brugte turbobiler kørte tidligere med autronich.... der var brugt 8 gange 8 ud af hvor mange punkter? beviser det noget?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 okt 2007, 09:31 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 14 dec 2004, 22:23
Indlæg: 123
Geografisk sted: køpenhavn
HenrikGM skrev:
cossiemanden skrev:
[Behøver ikke bevise noget, kan kun sige at signalerne ind i boxen fejlede intet, dette kunne enda ses på loggen som de lavede, og det var ikke derfor man skiftede styringen.
Styringen blev skiftet til NIRA pga det var det som tuneren selv brugte som system så man fik NIRA i sverige til at "sponsere" et system til ham af den årsag at han skulle til at køre som officiel bil for dem.
Bilen kører noget bedre nu, enda hurtigere end tidligere og noget mere stabilt.


Nej hvor heldigt!

Med den viden i baghovedet, så købte du den historie helt ukritisk?

Jeg er nok en anelse overrasket over at historien er SÅ simpel, men ok, man lærer noget nyt hver dag.

Jeg vil da ikke håbe det er en historie som NIRA i sverige har sluppet ud imellem sidebenene, for så siger det nok mere om NIRA end det gør om deres konkurrent, og positivt er ikke min første tanke, siden de tyer til den slags reklame :damn:
De er med andre ord ikke sikre nok på deres eget produkt til at det kan oppebære sig selv, uden at de er nød til at svine modstanderne.


Som beskrevet jeg behøver ikke bevise noget.
MEN vil da gerne spørge, har du nogen beviser for at det IKKE kan lade sig gøre?
For så vil jeg da gerne se dem?
Og her snakker jeg ikke bare om din mening, men faktiske beviser?

_________________
Going for 11sek. and 500+bhp

4x4, fixit, pro aloy, GT-35 ext.wg , Turbosmart, omex 710


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 okt 2007, 10:09 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
cossiemanden skrev:
HenrikGM skrev:
cossiemanden skrev:
[Behøver ikke bevise noget, kan kun sige at signalerne ind i boxen fejlede intet, dette kunne enda ses på loggen som de lavede, og det var ikke derfor man skiftede styringen.
Styringen blev skiftet til NIRA pga det var det som tuneren selv brugte som system så man fik NIRA i sverige til at "sponsere" et system til ham af den årsag at han skulle til at køre som officiel bil for dem.
Bilen kører noget bedre nu, enda hurtigere end tidligere og noget mere stabilt.


Nej hvor heldigt!

Med den viden i baghovedet, så købte du den historie helt ukritisk?

Jeg er nok en anelse overrasket over at historien er SÅ simpel, men ok, man lærer noget nyt hver dag.

Jeg vil da ikke håbe det er en historie som NIRA i sverige har sluppet ud imellem sidebenene, for så siger det nok mere om NIRA end det gør om deres konkurrent, og positivt er ikke min første tanke, siden de tyer til den slags reklame :damn:
De er med andre ord ikke sikre nok på deres eget produkt til at det kan oppebære sig selv, uden at de er nød til at svine modstanderne.


Som beskrevet jeg behøver ikke bevise noget.
MEN vil da gerne spørge, har du nogen beviser for at det IKKE kan lade sig gøre?
For så vil jeg da gerne se dem?
Og her snakker jeg ikke bare om din mening, men faktiske beviser?
hvad sagde NaaK. han har trodsalt MEGET erfaring. om det så hedder ms eller autronic.

faktisk sjovt når vi snakker 100++ krs motore så er et aldrig de relativt billige styringer vi høre de bruger. (tænker bla på troldmanden mod nord)

men hvis vi skal snakke billige styringer så er det vel Vems vi skal over i efterhånden da den har indbygget WB controler. det har MS ikke, så der skal lige ligges 15-2000kr oven i købs pris. så er MS ikke helt den billigste mere = MS er for dyr at bruge til tuning iflg div personer herinde..

men trådstarter var cossiemanden. og han spurte om noget. fik et svar. det skal respekteres iflg reglerne i dette forum. vi har sikkert alle set/læst/erfaret noget som ikke stemmer overens med andre. men skal det vendes til en stor intet sigende debat hver gang? :damn:

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 okt 2007, 11:03 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
cossiemanden skrev:
HenrikGM skrev:
cossiemanden skrev:
[Behøver ikke bevise noget, kan kun sige at signalerne ind i boxen fejlede intet, dette kunne enda ses på loggen som de lavede, og det var ikke derfor man skiftede styringen.
Styringen blev skiftet til NIRA pga det var det som tuneren selv brugte som system så man fik NIRA i sverige til at "sponsere" et system til ham af den årsag at han skulle til at køre som officiel bil for dem.
Bilen kører noget bedre nu, enda hurtigere end tidligere og noget mere stabilt.


Nej hvor heldigt!

Med den viden i baghovedet, så købte du den historie helt ukritisk?

Jeg er nok en anelse overrasket over at historien er SÅ simpel, men ok, man lærer noget nyt hver dag.

Jeg vil da ikke håbe det er en historie som NIRA i sverige har sluppet ud imellem sidebenene, for så siger det nok mere om NIRA end det gør om deres konkurrent, og positivt er ikke min første tanke, siden de tyer til den slags reklame :damn:
De er med andre ord ikke sikre nok på deres eget produkt til at det kan oppebære sig selv, uden at de er nød til at svine modstanderne.


Som beskrevet jeg behøver ikke bevise noget.
MEN vil da gerne spørge, har du nogen beviser for at det IKKE kan lade sig gøre?
For så vil jeg da gerne se dem?
Og her snakker jeg ikke bare om din mening, men faktiske beviser?


Hummm... Cossimand. Der sidder FLERE her der har arbejdet RIGTIG meget med motorstyringer og tuning i det hele taget samt hvor af flere har meget rellevant udannelse inden for lignende områder. Nogle af os har haft fat i flere typer styringer (Jeg selv har rodet med da i hvert fald 5 forskellige). Vi fortæller dig alle sammen at tingene ikke hænger sådan sammen som du tilsyneladende er overbevist om - Samtidig forsøges der dog at komme op med logiske forklaringer på, hvordan de oplysninger du kommer med kunne hænge sammen i den virkelige verden - Den mest sansynlige er nok den der "HELDIGT".

I sidste ende handler det om fysik og naturlove omkring energi kombineret med motorteknik - Og disse KAN DU ALTSÅ IKKE lave om på.

Beviset - Sjovt at den ene, der mener noget andet end alle andre ikke behøver at bevise noget, men at alle andre gør! Hvordan hænger det sammen?

1. Får motoren den mængde benzin den skal have inden for en træskolængde (Benzinen kan afvige "en del" uden den store forskel i effekt) og
2. får motoren gnisten på det rigtige tidspunkt inden for måske bare 1 grad. Så laver motoren max ydelse og så er det komplet ligegyldigt, hvilken styrring der er på.

Ovenstående to punkter kan alle de styringer, der har været nævnt i denne tråd! Og der af vil effekten på en motor med de forskellige motorer altså være den samme, HVIS de var mappet ens.

Det er faktisk meget mere simpelt end mange tror!

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 okt 2007, 11:16 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 14 dec 2004, 22:23
Indlæg: 123
Geografisk sted: køpenhavn
Havneren skrev:
cossiemanden skrev:
HenrikGM skrev:
cossiemanden skrev:
[Behøver ikke bevise noget, kan kun sige at signalerne ind i boxen fejlede intet, dette kunne enda ses på loggen som de lavede, og det var ikke derfor man skiftede styringen.
Styringen blev skiftet til NIRA pga det var det som tuneren selv brugte som system så man fik NIRA i sverige til at "sponsere" et system til ham af den årsag at han skulle til at køre som officiel bil for dem.
Bilen kører noget bedre nu, enda hurtigere end tidligere og noget mere stabilt.


Nej hvor heldigt!

Med den viden i baghovedet, så købte du den historie helt ukritisk?

Jeg er nok en anelse overrasket over at historien er SÅ simpel, men ok, man lærer noget nyt hver dag.

Jeg vil da ikke håbe det er en historie som NIRA i sverige har sluppet ud imellem sidebenene, for så siger det nok mere om NIRA end det gør om deres konkurrent, og positivt er ikke min første tanke, siden de tyer til den slags reklame :damn:
De er med andre ord ikke sikre nok på deres eget produkt til at det kan oppebære sig selv, uden at de er nød til at svine modstanderne.


Som beskrevet jeg behøver ikke bevise noget.
MEN vil da gerne spørge, har du nogen beviser for at det IKKE kan lade sig gøre?
For så vil jeg da gerne se dem?
Og her snakker jeg ikke bare om din mening, men faktiske beviser?


Hummm... Cossimand. Der sidder FLERE her der har arbejdet RIGTIG meget med motorstyringer og tuning i det hele taget samt hvor af flere har meget rellevant udannelse inden for lignende områder. Nogle af os har haft fat i flere typer styringer (Jeg selv har rodet med da i hvert fald 5 forskellige). Vi fortæller dig alle sammen at tingene ikke hænger sådan sammen som du tilsyneladende er overbevist om - Samtidig forsøges der dog at komme op med logiske forklaringer på, hvordan de oplysninger du kommer med kunne hænge sammen i den virkelige verden - Den mest sansynlige er nok den der "HELDIGT".

I sidste ende handler det om fysik og naturlove omkring energi kombineret med motorteknik - Og disse KAN DU ALTSÅ IKKE lave om på.

Beviset - Sjovt at den ene, der mener noget andet end alle andre ikke behøver at bevise noget, men at alle andre gør! Hvordan hænger det sammen?

1. Får motoren den mængde benzin den skal have inden for en træskolængde (Benzinen kan afvige "en del" uden den store forskel i effekt) og
2. får motoren gnisten på det rigtige tidspunkt inden for måske bare 1 grad. Så laver motoren max ydelse og så er det komplet ligegyldigt, hvilken styrring der er på.

Ovenstående to punkter kan alle de styringer, der har været nævnt i denne tråd! Og der af vil effekten på en motor med de forskellige motorer altså være den samme, HVIS de var mappet ens.

Det er faktisk meget mere simpelt end mange tror!


Prøv at fortæl mig hvad JEG skulle få ud af at komme ind på jeres forum og fortælle JER at alt i gør og prøver er helt i skoven?
Hvilket spørgsmål var det JEG startede med at stille?
Og hvem var det så som prøvede at gøre deres til at fortælle mig hvad der var facts og løgn?
Jeg har været med til begge rulninger at den ovennævnte bil, har set resultatet med egne øjne.
Jeg er da ligeglad med hvilke meninger i har om at topeffekten er ens på alle styringer, det er den sikkert, resultatet på lige denne her bil var anderledes uanset hvor mange forskellige styringer i så har rodet med.
Syntes vi skal stoppe den her, alle har sagt deres mening, jeg fik svar på mit spørgsmål FOR LÆNGE SIDEN (tak tinasmartin)

Mvh

_________________
Going for 11sek. and 500+bhp

4x4, fixit, pro aloy, GT-35 ext.wg , Turbosmart, omex 710


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 okt 2007, 12:59 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
Ikke for at kaste grus i maskineriet...har kun lige læst de sidste par sider. Men for nye folk/læsere som ikke kender til motorstyringer, mener jeg det er vigtigt at det står helt klart, under en "alt andet lige" betragtning, at det ikke er motorstyringen/mærket som bestemmer ydelsen på motoren, men hvordan og hvilke tal brugeren/tuneren sætter i kollonnerne/softwaren.

Ligeledes er resultater i excel ens uanset om man benytter en IBM eller HP computer.

Hvis så den "alt andet lige" betragtning ikke holder og der er "støj" på linjerne mm. så er det selvfølgelig en anden snak.

/Jakob


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 59 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team